בעקבות פיגוע הדריסה בירושלים ולאות הזדהות עם ישראל, יישתתפו היום שגרירים ונציגים דיפלומטיים בכירים באירוע מיוחד במסגרתו יניחו פרחים ויכתבו את תנחומיהם על גבי משאית שתיסע בין השגרירויות השונות בתל אביב. האירוע, שאותו יזם ארגון ההסברה The Israel Project - TIP, מתקיים על רקע הדמיון המחריד בין פיגועי הטרור שהתרחשו בברלין ובניס לבין הפיגוע הרצחני בטיילת ארמון הנציב השבוע. במסגרת האירוע יקראו המארגנים והדיפלומטים המשתתפים כי טרור הוא טרור ואותן המשאיות פוגעות בנו בכל העולם.

האירוע החל בשעה 11:00 בטקס בין-דתי בסמוך לזירת הפיגוע בטיילת ארמון הנציב בירושלים בהשתתפות אנשי דת יהודים ביניהם הרב יואל בן נון, מוסלמים ונוצרים אשר יתפללו יחדיו לקידום השלום. מזירת הפיגוע בירושלים תצא משאית מיוחדת ועליה תמונות מפיגועי המשאית שאירעו בברלין, בניס ובירושלים וכן שמות ערים בעולם בהן התרחשו פיגועי טרור בשנה החולפת.ערים שונות, אותה משאית - הכרזות שיתנוססו על המשאית הדיפלומטית:

ברלין, ניס, ירושלים - בכולן התקיימו פיגועי טרור מחרידים באמצעות משאיות. 

מאוחדים נגד הטרור: ניו יורק, פאריז, ברלין, קהיר, מינוסוטה, בריסל, איסטנבול, ניס וירושלים. 

המשאית המיוחדת תיסע לתל אביב ותעבור בין השגרירויות השונות. דיפלומטים בכירים, בהם נציגי שגרירות ארה"ב, בריטניה, בלגיה, איטליה, אוסטריה, ליטא, הודו והאיחוד האירופי ייצאו, כל אחד בתורו, אל המשאית, יניחו פרחים לזכר קורבנות הפיגועים ויכתבו את תנחומיהם בספר מיוחד שיוצב במקום. בשעה 13:15 המשאית תעצור בחזית השגרירות הבריטית, בשעה 13:30 המשאית תעצור בחזית השגרירות האמריקאית ובשעה 15:00 המשאית תעצור בחזית הבניין בו ממוקמת המשלחת הדיפלומטית של האיחוד האירופי בבורסה ברמת גן.

לארס פארבורג-אנדרסון, שגריר האיחוד האירופאי בישראל אמר שהמיזם הייחודי מראה שהטרור יכול לפגוע בכל מקום- בניס, בברלין ובירושלים. לדבריו, "אף אחד לא חסין בפני הטרור, ללא קשר למיקומו. וזאת הסיבה שכל כך קריטי שנפגין הזדהות בינלאומית וחוצת גבולות במאבק נגד התופעה הנבזית הזאת ששוב אנחנו רואים שוב בירושלים". ג'אן מארי דרואט, נספח פוליטי ראשון בשגרירות צרפת ציין כי "צרפת, כמו ישראל, מתמודדת מזה שנים רבות עם איום הטרור. אנחנו יודעים מה זה. אנחנו מזדהים ועומדים איתנים לצידכם במאבק חסר פשרות נגד התופעה המחרידה הזאת". 

ליאור וינטרוב, סגן נשיא TIP מסר כי "אנחנו והעולם המערבי עומדים איתנים יחדיו נגד הטרור על כל סוגיו והיוזמה הנוכחית רק ממחישה את ההזדהות והאמפתיה הרבה לה זוכה ישראל בעולם לאור גל הטרור הנוכחי". לדבריו, כפי שישראל עומדת עם העולם מול הטרור, כך אנו קוראים לעולם לעמוד לצידה של ישראל".