לא שאנחנו מופתעים אבל גם הפעם הסיקור הבינלאומי של הפיגוע בירושלים שגוי באופן מרתיח. בציוץ ברשת הטוויטר שהוציאו ה-BBC ניוז דקות לאחר הפיגוע הרצחני בארמון הנציב בירושלים, נכתב "נהג משאית נורה לאחר שנגח בעוברי אורח ופצע לפחות 15". העיתונאי והמגיש דרור גלוברמן צייץ בחזרה ושאל בצורה סרקסטית כמובן את ה-BBC "ברצינות? זו הכותרת שלכם? מה לגבי ארבעה נרצחים ו-11 פצועים במתקפת טרור בירושלים. הטרוריסט נורה"

הציוץ המקורי של ה-BBC ניוז:

התגובה של דרור גלוברמן:

לא ניתן להפריז בחשיבות הדיווחים הראשוניים בעולם על הפיגועים המתרחשים בישראל. מדובר בחדשות שמגיעות למיליונים ואף מיליארדים ברבחי הגלובוס, שלאחריהן מרבית הסיכויים שאם לקוראים אין קשר מיוחד - לא ימשיכו לעקוב אחר המתרחש. מבחינת מי שקרא את הדיווח הראשוני יש בישראל כרגע נהג משאית הרוג. לא טרור, לא מחבל, לא מתקפה על חיילים. מרתיח במיוחד לגלות דיווח שכזה, במיוחד לאחר שהושמעה ביקורת ציבורית ישראלית חריפה על הכותרות הבעייתיות של כלי התקשורת הבינלאומיים בגל הפיגועים האחרון. הדיווחים השקריים מציבים לא אחת את הטרוריסטים כמי שנפגעו מהירי הישראלי, ללא אזכור היותם מחבלים. בפיגוע הנוכחי כמעט ואפשר להבין שמדובר בתאונת דרכים ושהעובדה שהמחבל נהרג היא טעות.

הסיקור הבינלאומי של פיגועי טרור בוקר לא אחת בישראל. זה קרה בפיגוע בו נרצחה לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל, במהלך גל הפיגועים בירושלים בחודש מרץ, בפיגוע בשרונה ואלו רק דוגמאות על קצה המזלג. בדקנו כיצד הגיבו ערוצי התקשורת האחרים לפיגוע:

פוקס ניוז מצייצים ברצף על המתרחש - מגדירים את האירוע כמתקפת אמבוש ואת המחבל כפלסטיני. לא נכתבת המילה "פיגוע" או "טרור":

הציוץ הראשון של רשת CNN, שפרסמה דיווחים שקריים בפיגוע עבר, היה ציוץ חוזר לשר החינוך נפתלי בנט - שתייג את הערוץ בביקורת על כך שאינו מציין כי מדובר בפיגוע טרור:

הציוץ השני שלהם כבר היה נראה כך - עדיין מסתייג אך המילה "טרור" מוזכרת בו:

ה-BBC, שגלוברמן ביקר בחריפות, צייץ מאוחר יותר את תגובת המדריכה שהייתה נוכחת בזירת הפיגוע, אך גם כאן לא ציין את המילה "פיגוע". זו עדיין מתקפת משאית:

ובזירה נוספת היא הזירה הערבית, ההסתה והשמחה על הפיגוע לא שוככות. עמוד הפייסבוק "המזבלה" הביע על כך תרעומת מוצדקת. ואנחנו שואלים - איפה פייסבוק? מדובר בחיי אדם למען השם. האם תמשיכו לאפשר את ההסתה, השנאה והשמחה על הטרור באתרכם?

 

ערוץ LOVE ISRAEL כאן עבור ישראל. מוזמנים ליצור איתנו קשר בתגובות או בפייסבוק.