אמש התקיים בקפריסין תרגיל כבאות והצלה בינלאומי בו לקחו חלק ישראל, קפריסין ויוון. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה ישראל משתתפת בתרגיל מסוג זה. המשלחת הישראלית, בפיקודו של סגן נציב מערך הכבאות וההצלה, טפסר בכיר שמעון בן נר, כוללת את יחידת כיבוי היערות, לוחמי האש, כוחות משטרה וטייסים מחיל האויר.

>> לעמוד הפייסבוק שלנו כבר נכנסתם?
תרחיש התרגיל המשולב דימה שריפה היוצאת משליטה. במסגרת התרגיל קפריסין ביקשה סיוע בינלאומי מישראל ומיוון, וזאת בהתאם ליכולות המוכרות של ישראל בהגשת סיוע לאיזורים מוכי אסון בעולם. במהלך התרגיל, לכל רכב כיבוי קפריסאי הצטרפו שני לוחמי אש ישראלים, ואיתם שלושה מטוסי כיבוי אשר ביצעו טיסות יעף ופיזרו חומרים לכיבוי השריפה.
תרגיל משולב
צוות התרגיל המשולב - מישראל, יוון וקפריסין

לאחר אסון השריפה בכרמל, ובעקבות מאבקה של חברת הכנסת נאוה בוקר המהכנת כיו"ר וועדת המשנה לכיבוי והצלה, לשיקום מערך כיבוי האש, הוקמה בישראל טייסת כיבוי אווירית חדשנית הכוללת 14 מטוסים. בשנים האחרונות חתמו אנשי מערך הכבאות וההצלה על אמנות בינלאומיות ושיתופי פעולה אשר מעלים את רמתו המקצועית של הארגון. בנוסף לצוותים שמשתתפים בכיבוי האש, הוקם חפ''ק משותף, אליו הצטרפו גם מומחים וצוותים מיוון.

תרגיל משולב
חברת הכנסת נאוה בוקר עם נציב הכבאות ומפכ"ל המשטרה הקפריסאי

ח"כ בוקר אף הגיע לתרגיל בקפריסין וציינה את המהלך ההיסטורי וחסר התקדים, המעיד על עוצמתה של ישראל. ״התרגיל שנערך השבוע מסמל עבורי נקודת מפנה ומשקף את המאמצים הרבים להקמת מערך כיבוי אש ברמה בינלאומית. כיום, עם 14 מטוסים, ישראל בהחלט יכולה להיחשב כמומחית בתחום. כשמדברים על קידום ההסברה הישראלית, מדברים על הנכונות הישראלית המתמדת לסייע למדינות ולשתף עמן פעולה. התרגיל הנוכחי הוא רק סנונית שמבשרת על בואם של תרגילים רבים נוספים, שיסייעו לקדם את מעמדה של ישראל באזור ולחזק אותו".

>> דרגו את היצירות שעשו במיוחד עבורנו
>> מורגן פרימן הותקף כי הצטלם על רקע ירושלים