היום, יום שישי, יתקיים בשיקגו כנס של הארגון היהודי "הקול היהודי לשלום - Jewish Voice for Peace, בו תימצא כאוחרת כבוד המחבל המורשעת ראסמייה עודה. הכנס, עליו דיווחנו לכם בחודש שעבר, בעקבות פוסט של פעיל הרשת לב סולודקין, צפוי להתקיים כמתוכנן וזאת למרות מחאות ציבוריות מצד יהודים ותומכי ישראל בארץ ובעולם. 

הכנס, שנראה כמו כנס חירום בשל שורת כשלונות מהדהדים לתנועת ה-BDS, יהווה זירת דיון לשאלה כיצד יש להגביר את החרמות על ישראל ולהביא להצלחות רבות יותר בפגיעה במדינה. הכשלון האחרון של תנועות החרם הינו חקיקה במדינת ארקנסו בארה"ב, בה נאסר על הטלת חרם על ישראל. זוהי המדינה ה-17 שמצטרפת לקריאה להימנע מחרמות על ישראל.

כאמור, אחת הדוברות המרכזיות בכנס היא ראסמייה עודה, פעילת ארגון הטרור "החזית העממית" לשעבר, שישבה בבית הכלא בישראל בשל מעורבותה ברציחתם של שני סטודנטים בשנת 1969. דוברים נוספים המזוהים עם פעילות אנטי ישראלית ועם תנועת החרם על ישראל הם הם לינדה סרסור, פעילה אנטי ישראלית בולטת בארה"ב אשר חלק מבני משפחתה ישבו בכלא הישראלי על רקע קשרים עם ארגון החמאס; בינה אחמד, עורכת דין שעבדה עבור ארגוני החרם הבולטים אל-חק ובדיל; המשפטנית דימה, חלידי שהייתה מעורבת בהגשת תביעות נגד שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר; פאדי קוראן, אשר מילא בעבר תפקיד באל-חק, ואשר נעצר ב- 2012 בחברון בעקבות חיכוך פיזי עם חייל צה"ל וחאתם עבודייה, פעיל אשר נחקר בעבר בארה"ב לגבי החזקת חומרי תמיכה בטרור.

רסמייה עודה (צילום: צילום מסך AP)
המחבלת המורשעת שתגיע כאורחת מכובדת לכנס | צילום: צילום מסך AP

מבדיקתנו את תכני הכנס ניתן לראות בבירור כי הוא מוקדש לפגיעה בישראל ולתכנון פעולות חרם חדשות. זאת כאמור, בצל הכישלונות שסופגת התנועה בשנה האחרונה - בין אם במישור החקיקתי או בין אם במישור הכלכלי. חלק מהפעולות שנעשו נגד ארגוני ה-BDS כללו סגירת חשבונות בנקים שמימנו את הארגונים הללו, שיא בהשקעות בישראל ועוד. במישור התרבותי ניתן לראות שרשימת האמנים והאמניות המופיעים בישראל רק הולכת ומתארכת, וזאת למרות לחצים גלויים ומניפולציות שמופעלות על-ידי תומכי ה-BDS.

הנושאים בהם ידונו בכנס יהיו חרם אקדמי וקידומו, כיצד להילחם בחקיקה נגד ה-BDS, כיצד לפעול למען החרם באיגודי עובדים, מדוע חברת HP היא מטרה נהדרת לחרם, כיצד לתכנן קמפיינים נגד ישראל במספר חזיתות ועוד. ארגון Jewish Voice for Peace שאחראי לתכנית האנטי-ישראלית הוקם בשנת 1996, וכיום יש לו כ-60 שלוחות ברחבי ארה"ב. בראש הארגון עומדת רבקה וילקומרסון אשר התגוררה בעבר מספר שנים בישראל. היא נעצרה בשנת 2014 בגין הסגת גבול למשרדי FIDF (ידידי צה"ל) בניו יורק. הארגון משתף פעולה באופן קבוע עם ארגונים פרו-פלסטינים הפועלים נגד מדינת ישראל ובהם Students for Justice in Palestine הפועל למען החרמת ישראל בקמפוסים, American Muslims for Palestine ואחרים.

גלעד ארדן INTV (צילום: עודד קרני,  יחסי ציבור )
"אירוח המחבלת - עובדה בלתי נסלחת". השר ארדן | צילום: עודד קרני, יחסי ציבור

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן מסר כי "JVP הוא ארגון אנטישמי המסית נגד מדינת ישראל. הארגון משתף פעולה עם ארגונים קיצוניים שהאידיאולוגיה שלהם היא חיסול מדינת ישראל. העובדה שהם בחרו לארח בכנס שלהם מחבלת שישבה בכלא על מעורבותה ברצח שני סטודנטים ישראלים, היא בלתי נסלחת. אמשיך להוביל מאבק נחרץ נגד המבקשים לפגוע במדינת ישראל ולקעקע את הלגיטימיות שלה. כיהודי אני מתבייש שכנס שכולו שנאה לישראל וכל מטרתו לפגוע בישראל - מובל על ידי ארגון יהודי".