לפנות בוקר העלה השחקן ההוליוודי ליאונרדו דיקפריו, שאת הקשר שלו עם ישראל אנחנו לא צריכים להזכיר, תמונה לחשבון האינסטגרם שלו. התמונה התמימה עוררה סערה גדולה בשל תוכנה - דיקפריו פירגן לטכנולוגיה ישראלית של חברה "מגלים", להפקת אנרגיה סולארית. "אדמת הנגב הישראלית תיראה כמו סרט עתידני בעתיד הקרוב. המדינה בונה את המגדל הסולרי-תרמי הגבוה בעולם על חולותיה", כתב.

תוך דקות ספורות זכה דיקפריו למתקפת רשת של גולשים פרו פלסטיניים שהביעו את מורת רוחם מהפירגון לישראל. לא שאנחנו מופתעים מהמתקפה, היום כוכבים רבים מותקפים על הבעת עמדות פוליטיות או שנדמות כפוליטיות ברשתות החברתיות, והפעילים מכל צד יוצאים לקרב המקלדות המוכר. להלן מגדל המריבה: 

אין ספק שמעניין לקרוא את התגובות הרפטטיביות של "שחררו את פלסטין", אך הפעם בחרנו להתמקד בדברים החשובים באמת - הטכנולוגיה הישראלית, ולספר לכם מיהי החברה שזכתה לכזה פירגון נוצץ. "כחלק מהחלטת הממשלה בשנת 2009 להצטרף למדינות העולם שמחייבות שימוש באנרגיות מתחדשות, הוגדר מסביב ליישוב אשלים שבנגב אזור שיהיה חלון ראווה לטכנולוגיות הסולאריות במדינת ישראל", נמסר לנו מחברת "מגלים אנרגיה סולארית" שאחראית לפלא. 

בחברה, אשר זכתה במכרז להקמה, תכנון, מימון והפעלה של תחנת כוח תרמו-סולארית באשלים, מספרים כי המתחם הסולארי הוא רכיב חשוב ביעדי מדינת ישראל לייצר 10% מהחשמל מאנרגיה מתחדשת עד לשנת 2020, ו-17% עד שנת 2030.

התמונה אותה העלה דיקפריו מציגה את המיזם המרשים, הכולל 50,600 הליוסטטים מבוקרי מחשב, המתפרסים על פני שטח של למעלה מ-3 קמ"ר. אולי דיקפריו גם ישמח לדעת שההליוסטטים עוקבים אחר השמש בשני צירים, מרכזים את קרני השמש ומעבירים את האנרגיה למגדל המתנשא לגובה 250 מטר. במגדל העצום מיוצר קיטור בטמפרטורה ולחץ גבוהים אשר מוזרם לטורבינת-גנרטור המייצרת חשמל. ואולי הוא סתם יהנה להגיד את המילה "הליוסטטים". 

ערן גרטנר, המנכ"ל של מגלים אנרגיה סולרית שהפכה בן רגע לחברה מוכרת לחובבי רכילות, הסברה או רכילות והסברה יחד, אמר לנו כי הם מאוד שמחים על החשיפה שניתנה לתחנה התרמו-סולארית. "בסיום ההקמה הצפויה לסוף 2017, התחנה תספק חשמל 'ירוק' אשר יהווה כאחוז מאספקת החשמל בישראל בשעות השיא. אנחנו גאים להיות חלק מחלון הראווה לטכנולוגיות סולאריות שמדינת ישראל יזמה באשלים שברמת הנגב. הפרויקט שלנו תורם להגשמת חזון מייסדי המדינה להפריח את הנגב". 

אנחנו נשמח שליאו יגיע לביקור בישראל בסוף 2017, אבל אפשר גם לפני כמובן. והנה עוד הצצה לתחנה המרשימה: