היום תיפתח באו"ם תערוכת תמונות המציגה את ישראל באופן אותנטי וייחודי. יחד עם זאת, התערוכה תציג באופן חסר, בשל צנזורה שעברה על-ידי גורמים באו"ם, שטענו כי חלק מהתמונות "לא הולמות".

>> עקבו אחרינו גם בפייסבוק!
סטנד תערוכה ירושלים (צילום: StandWithUs)
אחת הכרזות שצונזרו המציגה את ירושלים על גווניה | צילום: StandWithUs
הסניף הניו-יורקי של ארגון ההסברה StandWithUs העוסק בהסברה ישראלית ברחבי העולם, היה זה שיזם את הצבת התערוכה, בשיתוף פעולה עם המשלחת הישראלית לאו"ם. לדברי הארגון, החלטות אנטי ישראליות הפכו להיות תופעה עצובה אך נפוצה באו"ם, כאשר הגופים השונים באו"ם ממשיכים בעקביות להתעסק בישראל בצורה לא פרופורציונלית ושלילית. נדמה כי גם לאחר שישראל עושה ניסיונות לשינוי התפיסה המוטעית כלפיה וליזום מהלכים שיספרו את הסיפור האמיתי על המתרחש בארץ, הניסיונות הללו נדחים - כפי שניתן לראות במקרה הנוכחי.
סטנד תערוכה ציונות (צילום: StandWithUs)
כרזה בנושא הציונות הכוללת את העלייה לארץ-ישראל עם הקמת המדינה, מצדה ותל-אביב | צילום: StandWithUs

התערוכה, שעוסקת בין השאר בשלושה ערכים מרכזיים בישראל והם ציונות, ירושלים ומגוון, תוצג - אך בהרכב חסר. מנכ"ל StandWithUs בישראל, מייקל דיקסון מסר בתגובה: "מגילת האו"ם מדברת על פיתוח מערכת יחסים ידידותית בקרב האומות ולכן לא ניתן להבין כיצד צנזורה של עובדות היסטוריות, מקדמת את מטרת המגילה. כפי שמזכ"ל האו"ם באן קי-מון ציין בעבר, ישראל היא המדינה היהודית היחידה בעולם המתמודדת עם יחס מוטה באו"ם, בשל העובדה שיש רוב מובנה של מדינות אנטי-ישראליות שעומדות מולה".

מייקל דיקסון מנכל (צילום: באדיבות מייקל דיקסון, noon)
מנכ"ל השלוחה הישראלית של הארגון, מייקל דיקסון | צילום: באדיבות מייקל דיקסון, noon

עוד הוסיף דיקסון כי "האומות המאוחדות צריכות להביע עמדה ברורה ולא לפחד מתערוכה המציגה את האמת על ישראל, כהיותה מדינת העם היהודי המאפשרת לכל הדתות להתקיים זו לצד זו באחווה ובשגשוג. בהינתן האמור, יש לזכור כי המזרח-התיכון נגוע בגופים רדיקליים הפועלים נגד ישראל והמסר של התערוכה הינו דבר שיש לחגוג – ולא לצנזר".

סטנד תערוכה ערבים (צילום: StandWithUs)
כרזה המציגה את ערביי ישראל הבולטים בתחומים השונים: פוליטיקה, תקשורת, ביטחון ועוד | צילום: StandWithUs

בתמונות השונות ניתן לראות דימויים מוכרים מהעבר וההוה של מדינת ישראל כגון אוניות המעפילים, עיר הבירה ירושלים, כנסיות, כיפת הסלע, הכותל, הכנסת, אזרחים ערבים ישראלים מובילים בחברה הישראלית כגון לוסי אהריש והשופט סלים ג'ובראן כמו גם אנשי צבא וביטחון.

כאמור, הסיבה בגינה האו"ם צנזר את התמונות השונות היא שהתכנים המוצגים בהן הם "בלתי הולמים".

*סייעה בהכנת הכתבה: שני לוסקי לוי

>> חייבים לראות: מתמונות של רקטות בשדרות לקשתות בעננים
>> לבריטים נמאס: קמפיין נרחב בממלכה נגד מימון טרור