זה לוהט וזה שלנו: ארבעה סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה הקימו עמוד אינסטגרם מצליח שעושה הסברה ישראלית קצת אחרת. בטי אילוביץ, ישראל זרי, אורלי גדולד ואילה לסר הם מי שעומדים מאחורי העמוד שחורך את הרשת ושזוכה לסיקור תקשורתי עולמי בימים האחרונים. 

דף האינסטגרם שהקימו - 'Hot Dudes and Hummus' מציג גברים ישראליים חתיכים במיוחד אוכלים חומוס בהנאה, וכבר הצליחו להגיע עם הרעיון הפשוט והמגניב הזה - עד למים ביאליק, כוכבת "המפץ הגדול". כידוע, מצבה של ישראל בזירת ההסברה הבינלאומית יכול להיות טוב יותר, בהתחשב בעובדה שמופצים על ישראל שקרים רבים בעיקר ברשתות החברתיות, והצעירים מהבינתחומי החליטו להתמודד עם המצב בצורה יצירתית.

"אנחנו עושים הסברה חברתית ולא פוליטית", מספר לנו הבוקר ישראל זרי, אחד ממקימי העמוד וסטודנט לתקשורת. "הרעיון עלה לנו לפני ארבעה חודשים במסגרת קורס מיתוג בבינתחומי שלקחנו יחד. התחלנו את הפרויקט וראינו שני פוטנציאלים בישראל שיכולים לעשות הסברה מעולה: חתיכים ואוכל. 

כידוע, תל-אביב היא עיר שנחשבת לאחת מבירות הגייז העולמיות, למרות שהעמוד לא קשור לגייז וזה לא האישיו. גם האוכל הוא מרכיב בולט בישראל, כאשר תל אביב נחשבת לבירת קולינריה. החומוס הוא מאכל ים-תיכוני מוכר ואהוב, והחלטנו לשלב בין הדברים הללו - ואמרנו נלך על חתיכים וחומוס".

זרי מוסיף כי הבחירה באינסטגרם לא הייתה ספונטנית: "הבנו שהרשת החברתית המתאימה לפרויקט היא אינסטגרם ולא פייסבוק, כי באינסטגרם יש אפשרות להגיע לקהלים הרבה יותר מגוונים מאשר רק חברים של חברים. זו פלטפורמה מעולה להסברה".

ואכן, נראה שהחבר'ה יודעים מה הם עושים. כחלק מעבודת השיווק של הדף, פנתה בטי אילוביץ' לשחקנית היהודיה המפורסמת מים ביאליק והאחרונה פרסמה את העמוד בדף האישי שלה וכתבה "לא יודעת מה אני מרגישה לגבי העמוד הזה, כי השם שלו קצת סקסיסטי, אבל הרעיון של לנסות לשנות את דעת הקהל העולמית על ידי גברים חתיכים וחומוס הוא מסקרן...". הפרסום שלה גרף מעל 16 אלף לייקים ומשם הדרך לסיקור תקשורתי אמריקאי - הייתה קצרה.

אתמול פורסמה כתבה ארוכה ראשונה אודות העמוד במגזין האמריקאי הנחשב Tablet Magazine על "קבוצת סטודנטים שמשתמשים במדיה החברתית כדי ליצור תדמית חיובית יותר לישראל ו...טעימה יותר" והם אפילו הגיעו לאתר הרכילות הנחשב TMZ בו הוצגה חלק מגלריית התמונות עם הכיתוב "תחזיקו פיתה, כי אחרי שתראו את התמונות האלו תרצו מנת חומוס עם בחור חתיך בצד".

"אנחנו יוצרים מיתוג מקורי למדינה שנתפסת לרבים כמדינת מדבר תחת מלחמה תמידית. בהתחלה היה לנו מאוד מביך לבקש מאנשים להצטלם ומי שהסכימו היו רק החברים שלנו מהלימודים. למעשה, היינו מסתובבים בקפיטריה ומבקשים מאנשים להצטלם עם חומוס", מספר זרי. "היום, אחרי הסיקור העולמי, אנחנו מקבלים מלא תמונות לאינבוקס שלנו עם בחורים חתיכים אוכלים חומוס. זה בדיוק מה שרצינו".

ארבעת המקימים - למעלה מימין ועם כיוון השעון: אורלי גדולד, אילה לסר, בטי אילוביץ וישראל זרי.

ועוד אחת לסיום כי לא יכולנו להתאפק:

אז אם אתם מעוניינים להצטרף לחגיגה ולתרום למאמץ ההסברתי של ישראל בדרך מקורית וקצת אחרת, עקבו אחר דף האינסטגרם שלהם ושלחו גם אתם תמונה. אנחנו מבטיחים להמשיך לעקוב.

>> עשו לנו לייק בפייסבוק
>> 68 סיבות לאהוב את ישראל