בחודש האחרון ראינו כיצד עם ישראל נרתם בהמוניו למען הנפגעות והנפגעים במלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה. המלחמה, שגבתה את חייהם של יותר מחצי מיליון אזרחים רחוקה מלהסתיים ורבים ברחבי הארץ תומכים בסיוע לפליטים. מיזם חדש בשם "מטבח ללא גבולות" מבקש גם הוא לסייע למי שאיבדו הכל בתופת הסורית, במסגרתו אנשי ונשות אוכל ישראלים ימכרו מנות במסעדותיהם כאשר כל ההכנסות יועברו לסיוע לפליטים.
המיזם החל לפעול בשבוע שעבר ויימשך עד ה-31 לינואר, כאשר ייחודו בין השאר הוא אופי המנות. כולן שואבות השראה מהמטבח הסורי או שהן נחשבות למנות הדגל של המסעדה, מה שמגדיל את הסיכויים שאנשים ירכשו אותן ובכך יתרמו לפליטים.

אין תמונה
מעורב ירושלמי של משייה

ההכנסות ממכירת המנות יועברו לקרן כראם - שפירוש שמה הוא "נדיבות" בשפה הערבית, המסייעת לילדים, לנשים ולעקורים - הקבוצות המוחלשות ביותר באסון ההומניטרי המתחולל מאות מטרים מאיתנו. קרן כראם היא ארגון ללא מטרות רווח ונבחרה בקפידה על מנת להבטיח שהכנסות המיזם יגיעו ישירות לידי הנזקקים.

מטבח ללא גבולות - החומוס של דיאנה (צילום: דניה ויינר)
החומוס של דיאנה | צילום: דניה ויינר

ל"מטבח ללא גבולות" חברו יותר משלושים מסעדות, בתי קפה, ברים וחנויות יין ברחבי הארץ, ביניהם ניתן למנות את השף ישראל אהרוני המציע סדנת בישול פרטית, מסעדות אדום, אואזיס אוזריה, אונזה, בוזה, ברוט, גדרה 26, ג'יאקונדה, דא דא ודא, דוק, דיאנה, האנוי, הבסטה, הדסון, חוות צוק, לבן, מאייר, משייה, משק עפאים, סבידה, קזינו זה פריז, רולא, תיתה, M25ועוד, ובין המנות המפנקות תוכלו למצוא קטאייף ריבה וחבושים של אוזריה, מלפוף ממולא בפריקה, עשבים ורכז רימונים ביתי של דוק, קבב חלבי עם טחינת פיסטוקים ובורגול בציר טלה בחסות הדסון, החומוס של דוחול אצל דיאנה, פאתה חומוס - קרעי פיתה מיובשים, גרגרי חומוס חמים, רוטב טחינה ויוגורט, סמנה וצנוברים של רולא ועוד ועוד, כולן כאמור בהשראת המטבח הסורי או מהוות מנות הדגל במסעדות. 

רשימת המסעדות והמנות מתעדכנת תדיר בעמוד הפייסבוק שהוקדם במיוחד עבור המיזם:

אנו מקווים שהזוועות המתחוללות בסוריה ייפסקו, למרות שקשה להאמין שזה יקרה בקרוב - אנחנו אופטימיים. 

מטבח ללא גבולות - טרטר דג בטאבולה של דא ודא (צילום: טל סיון ציפורין)
טרטר דג בטאבולה של דא ודא | צילום: טל סיון ציפורין

מטבח ללא גבולות - ת'רידי של מאייר (צילום: אנטלי מיכאל)
ת'רידי של מאייר | צילום: אנטלי מיכאל
מטבח ללא גבולות - המלפוף של בסטה (צילום: דור קדמי)
המלפוף של בסטה | צילום: דור קדמי

מטבח ללא גבולות - קפה שרגא ירושלים (צילום: אלונה אייזנברג)
צבאח אל ח'יר של שרגא קפה בירושלים | צילום: אלונה אייזנברג