"אנחנו לא צריכים את היום הזה כדי לצאת לשטח ולהתנדב בקהילה, אבל זו עוד 'סיבה למסיבה' בשבילנו כדי לעשות מעשים טובים שתורמים לחברה הישראלית ולקהילה בה אנו חיים", מסביר אביב ארגמן מרכז שבט הצופים ברמת-גן. ארגמן וחניכי השבט לקחו חלק במהלך החודש האחרון בעשרות מיזמים חברתיים, כחלק מציון יום המתנדב הבינלאומי. איתם השתתפו גם אלפי חניכי וחניכות תנועת הצופים בישראל.

אין תמונה
מחנה קיץ של הצופים. עושים הרבה מעבר
בשבועיים האחרונים יצאו אל השטח אלפי צעירות וצעירים מהתנועה כדי לתרום לקהילה במגוון רחב של תחומים כמו מועדונים לבעלי צרכים מיוחדים, כדוגמת מועדון 'רעות', שם הם קיימו עם חניכי המועדוניות פעילויות של יצירה, שירה ומוזיקה לצד קיום דיאלוגים ושיחות אישיות שהובילו לחברויות חדשות.  

כמו כן, העניקו החניכים שיעורי מחשבים וטכנולוגיה לאזרחים ותיקים. "למען האמת, זוהי אינה פעילות חדשה. זו השנה השישית שתנועת הצופים לוקחת חלק בתכנית "ותיקים בתנועה" בשיתוף המשרד לשוויון חברתי", מספרת לימור רולניצקי, רכזת ההדרכה בתנועה. "פעילות התורמת לקהילה ומעורבות חברתית הן אבני הדרך שלנו. במסגרת התכנית החניכים נפגשים עם אזרחים ותיקים ומתקיימת פעילות בין דורית מעצימה ומעוררת השראה".

אין תמונה
חניך במועדון 'רעות' עם חניכה בשבט הצופים של רמת גן
אין תמונה
חיוכים ששווים המון
בתנועת הצופים מספרים כי מעבר ל-80 אלף החניכות והחניכים המתנדבים, פועלת בתנועה שדרה ארוכה של דרג מתנדב בגילאים מבוגרים יותר, שהם עבורם "עמוד אש של השראה ודוגמא אישית", כך לדברי אלי בן יוסף, יו"ר תנועת הצופים, שגם הוא דרך אגב פועל בהתנדבות מלאה. "כשחניך רואה את הפעילים מהדרג המתנדב בתנועה הוא מבין שלעשייה החברתית ולערבות ההדדית אין גיל", מוסיף.

נזכיר את הנתונים שפורסמו לאחרונה מהלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) שהציגו את כמויות המתנדבים והעזרה ההדדית בחברה הישראלית. מתוך הסקר עולה כי בישראל התנדבו בשנת 2015 כ-1.1 מיליון בני אדם בני 20 ומעלה. אם נוסיף לחישוב גם את הצעירים מתחת לגיל 18 היוזמים עשייה התנדבותית במסגרת פעילותם בתנועות הנוער או במסגרות אחרות, נקבל מספרים גבוהים בהרבה.

עוד מראה הסקר כי אנשים שמתנדבים מרוצים יותר מהחיים. מתוך כך, קל להבין מדוע עידוד יוזמות של בנות ובני נוער להתנדב ולתרום לקהילה, מהווה מפתח חשוב ליצירת חברה ישראלית טובה יותר.

ערוץ LOVE ISRAEL הינו שיתוף פעולה של אתר mako וקבוצת אלדד פרי, בו אנו מבקשים לספר לעולם את האמת על ישראל. הצטרפו אלינו בפייסבוק לעוד תכנים באנגלית, שתוכלו לשתף עם חבריכם בחו"ל.