הסיפורים שאף פעם לא נמאס לנו לספר לכם קשורים לאהבת ישראל ואהבה בכלל. כנראה שקופידון עבד שעות נוספות בבית-הספר הבינלאומי בבינתחומי הרצליה, שם לומדים כ- 1,800 סטודנטים שהגיעו לארץ מכל העולם, אחרת קשה להסביר כיצד יותר ממאה זוגות הכירו שם, התאהבו ומרביתם בנו חיים משותפים בישראל. לרגל ט"ו באב, שלושה מהזוגות שיתפו אותנו בסיפוריהם:

תמרה (אוסטריה) וריקארדו (ברזיל) אדיסי

בנעוריה באוסטריה הייתה תמרה חניכה בבני-עקיבא, התעניינה בישראל ותמיד ידעה שהיא רוצה לחיות כאן. הכמיהה הזו הובילה אותה בגיל 18 להגיע לישראל וללמוד לתואר ראשון בתקשורת. באחד הערבים, בערך שבועיים אחרי שהתחילה ללמוד יצאה עם חברים מהלימודים לבילוי ליילי, ושם הכירה את ריקארדו, שהגיע לישראל מסאו פאולו שבברזיל, למד מנהל עסקים וגם היה סטודנט חדש כמוה. "זו הייתה אהבה ממבט ראשון", היא מספרת. ריקארדו עשה עלייה לבד, הגיע לקיבוץ ומספר ש"עבדתי מאוד קשה כדי להסתדר בארץ".

"בהתחלה היו לנו פערים תרבותיים עליהם היינו צריכים לגשר. למשל, בפגישה הראשונה שלנו אני הייתי מוכנה בשש והוא הגיע בעשר", מספרת תמרה בחיוך. "אבל לא וויתרנו ואחרי הלימודים שאלנו את עצמנו היכן המקום המתאים לנו ביותר לחיות. התשובה הכי ברורה הייתה שהכל ייקרה כאן, בישראל".

התאהבו בישראל - תמרה וריקארדו (צילום: טלי קצורין)
החליפו את הגלימות המסורתיות בבגדי חתן וכלה | צילום: טלי קצורין
לפני שנתיים נישאו. "הטסנו את כל המשפחה לארץ לחתונה בינלאומית שהורכבה מישראלים, אוסטרים וברזילאים וכיום אנחנו חיים ברעננה". תמרה עדיין מתרגשת מעצם המפגש ביניהם, "כל אחד מאיתנו מגיע מקצה אחר של העולם. לא היינו נפגשים אם לא היינו שנינו מקבלים את ההחלטה לבוא ללמוד בבינתחומי".  

 

חנה (ארה"ב) וזיו (פרו) ברון

כשהיה זיו ברון בן שלוש, היגרה משפחתו מישראל לפרו. המשפחה ניהלה שם חברת אבטחה שעבדה עם הקהילה היהודית, וכשהיה בן 18 הצליח להגשים את חלומו לחזור לארץ ולהתגייס לצה"ל ולשרת בצנחנים. "תמיד רציתי לחזור לישראל, כי זה המקום הנכון לחיות בו", הוא מספר. עם הזמן הצטרפה אליו משפחתו שחזרה ארצה. לאחר השירות החל את לימודיו.

התאהבו בישראל - חנה וזיו (צילום: באדיבות במצולמים)
רואים שאתם מאוהבים! חמודים | צילום: באדיבות במצולמים
חנה שהגיעה לישראל ממינסוטה וגילתה את דבר יהדותה רק בהיותה בת 11. ברגע שזה קרה, חנה לא בזבזה זמן והחלה להתערות בקהילה היהודית, הגיעה לישראל במסגרות שונות ומספרת ש"היה לי ברור שברגע שאגיע לגיל המתאים, אני הולכת לעשות עלייה".

התאהבו בישראל - חנה וזיו
הצעת הנישואין. אנחנו נמסים פה
חנה וזיו הכירו בקבוצות לימוד משותפות. "בהתחלה", מספר זיו, "לחנה היה חבר, אז לא העזתי להתקרב. אבל כשנפרדה ממנו, ישר הצעתי לה לצאת" הצעת הנישואין הייתה מרגשת. ביום הולדתה הזמין זיו את חנה לשיעור סלסה ודאג שתשולב בו תנועה בה הוא לוקח את ידה בידו, ו...הופ, שולף טבעת. כיום הם נשואים כבר שנה, כשהיא מתכננת לעבוד בתחום הסייבר והוא מקים בימים אלה סטארט אפ בתחום רכש מדיה.

התאהבו בישראל - חנה וזיו (צילום: אורנית דיין)
חנה וזיו ביום חתונתם | צילום: אורנית דיין

 

אלינור האן (שבדיה) ויהונתן רווח (ישראל)

אלינור אולי מחזיקה בשם שנשמע ישראלי, אבל אל תתנו לזה לבלבל אתכם. מדובר בבחורה שהגיעה לישראל משבדיה הרחוקה כבר בשנת 2009 עם תכנון "לגור רק חצי שנה בקיבוץ, ללמוד עברית וכאלה", היא מספרת. אבל תכנונים לחוד ומציאות לחוד, היא החליטה להישאר ללמוד בארץ ולעשות עלייה ואז גם בה פגע החץ של קופידון והיא התאהבה ביהונתן, לו נישאה לפני שלושה שבועות בלבד.

התאהבו בישראל - אלינור ויהונתן (צילום: באדיבות המצולמים)
הכירו בשייקר של פייסבוק. לפחות משהו אחד טוב יצא מזה | צילום: באדיבות המצולמים
ההורים שלה חיים בשבדיה, למרות שאביה ישראלי במקור. כבר בסמסטר השני של לימודי הפסיכולוגיה בבינתחומי, הכירה את יהונתן, במקור מקריית אונו, שלמד כלכלה. באותה התקופה, אפליקציית הרשת החברתית Shaker (זוכרים?) הייתה מאוד אופנתית בקמפוס, ובאמצעותה נוצר הקשר הראשון עם יהונתן.

התאהבו בישראל - אלינור ויהונתן (צילום: באדיבות המצולמים)
ביום החתונה, לפני שלושה שבועות בלבד | צילום: באדיבות המצולמים
אחרי זמן מה שראתה אותו בקמפוס "מרחוק", ההתכתבויות הפכו לדייטים, והדייטים הובילו לאהבה גדולה. מקסימים!

>> מאוהבים בישראל גם בפייסבוק
>> המקומות והשירים הכי רומנטיים