"דהרבי" שבמומבאי נחשבת לשכונת העוני הגדולה ביותר בעולם, אך עבור הצעירות והצעירים הישראלים המתנדבים בעמותת "לוחמים ללא גבולות", היא נחשבת לאתגר מרגש. בימים אלה ממש עשרות תרמילאים מתנדבים בעשייה חינוכית הומניטארית בלב השכונה, ומעניקים לילדות ולילדים בה, סיכוי לעתיד טוב יותר.
 

 
ההתנדבות מתקיימת במסגרת עמותת "לוחמים ללא גבולות", עליה סיפרנו לכם בעבר, שהוקמה במטרה למנף את התשתית העצומה של עשרות אלפי תרמילאים ישראלים המטיילים במדינות מתפתחות - לטובת עשייה הומניטארית. הצעירים מלאי המוטיבציה עושים הרבה טוב במקומות החלשים ביותר ובכך משפרים "על הדרך" את תדמית ישראל בעולם בדרך מקורית.
 
"במסגרת ההתנדבות מעבירים המתנדבים שיעורי אנגלית, חשבון, היגיינה אישית ועוד, לצד שיפוצים משמעותיים בשכונה", מספר לנו גילי כהן, מנכ"ל העמותה. "כל המתנדבים הגישו מועמדות עוד בהיותם בארץ ונפגשו מספר פעמים יחד לבנות את תכני ההדרכה למשלחת. לעמותה תנאי סף אחד להצטרפות לפעילותה החשובה בחו"ל והוא השתתפות בפרוייקט "קודם בארץ" שלה, במסגרתו כל משלחת מתנדבת בכפר נוער אחר בישראל למשך שלושה ימים מה שכאמור מהווה תנאי מקדים", הוא מוסיף.
 
לוחמים ללא גבולות (צילום: בועז מלכיאלי וסתיו כהן)
פרויקט בעל משמעות אדירה. מתנדב בהודו | צילום: בועז מלכיאלי וסתיו כהן
העמותה, שהוקמה בידי מספר קצינים מיחידת דובדבן לפני שנתיים בסך הכל, וכבר מפעילה משלחות הומניטריות מידי שנה למזרח הרחוק, לדרום אמריקה ולאפריקה. היא פועלת בסיוע קרן "עתיד פלוס" ואינה למטרות רווח. כמו כן אחד המאפיינים הבולטים בעשייה של "לוחמים ללא גבולות" - הוא ההמשכיות. מדי שנה חוזרים מתנדבי העמותה לאותם ילדים באותה שכונה בה התנדבו הישראלים בשנה הקודמת, וובכך בונים קומה נוספת של עשייה חשובה ומשמעותית.
 
לוחמים ללא גבולות (צילום: בועז מלכיאלי וסתיו כהן)
תמצית הישראלי היפה | צילום: בועז מלכיאלי וסתיו כהן
"
הפעילות של לוחמים ללא גבולות היא תמצית הישראלי היפה. בנוסף זו הזדמנות אדירה להראות לעולם צד אחר של ישראל אותו הם לא מכירים ומהווה חלק מה-DNA של כולנו כיהודים וישראלים. העובדה שהפרוייקט זכה לחשיפה חסרת תקדים בעולם לרבות בתקשורת הערבית מראה כי העולם ברובו לא באמת שונא אותנו, אלא פשוט מצפה מישראל להיות מה שהיא אמורה להיות- מדינת מופת", מוסיף כהן. ואכן, מסתבר שהעולם התאהב לחלוטין בפרויקט המקסים, אשר זכה לחשיפה של למעלה מ-180 מיליון איש ברחבי העולם. כלי התקשורת הבילאומיים מסקרים אותו רבות אף בסיוע של משרד החוץ. וכן, גם כלי תקשורת ערבים מראים את הפנים היפות שלנו בזכות המתנדבות והמתנדבים.
 
לוחמים ללא גבולות (צילום: בועז מלכיאלי וסתיו כהן)
צוות הודו, ספטמבר 2016 | צילום: בועז מלכיאלי וסתיו כהן
"אנו פועלים בכל המרץ להרחיב את הפעילות כבר בשנת 2017 ליבשות ומדינות נוספות. במשלחת האחרונה הוספנו גם צוותי רפואה אשר פועלים בשטח לצד התרמילאים, זאת בשיתוף "מכבי-דנט" אשר נרתמה לסייע הן לפעילותנו בישראל והן לעשייה בחו"ל", לדברי כהן.  יו"ר העמותה מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל-על לשעבר אליעזר שקדי מוסר: "לעשייה של לוחמים ללא גבולות יש פוטנציאל אדיר והפרוייקט בעל משמעות אדירה לנו כיהודים, לנו כישראלים ויותר מכל, לנו כבני אדם".
 
קרדיט צילום ועריכת סרטון:
סתיו כהן, זאביק טננבאום, בועז מלכיאלי
 
>> מחכים לכם בפייסבוק שלנו
>> האם חבריכם בחו"ל היו מוכנים לחיות במציאות של טרור?