הסיטואציה הזו ממש לא מופרכת, אם תשאלו את החבר'ה מארגון ההסברה TIP - The Israel Project, הפועל למען חיזוק יעדיה האסטרטגיים של ישראל במערכה על דעת הקהל העולמית. יחד עם כנסת ישראל יוצא הארגון ביוזמה יצירתית להסברת ישראל שנקראת "I Understand" במסגרתה יארחו חברי וחברות כנסת שגרירים ועיתונאים זרים לארוחת שישי בביתם, במטרה להעמיק את הקשר עם ישראל ולחזק את הדיאלוג בין ישראל למדינות השונות. ומלבד האוכל הישראלי המצוין, ואולי באמצעותו – יחשפו האורחים המכובדים למסורת הישראלית והיהודית.

"דווקא במציאות הדיגיטלית והרב ערוצית בה תחלופת המסרים מתמצה לכדי 140 תווים שטוחים ומיידים, ודווקא בקצב האירועים המסחרר בישראל ובמזרח התיכון, יש ערך רב במתן הזדמנות ליצירת מערכת קשרים אישית ומעמיקה שתעודד הבנה, אמון ותרבות דיון גם אם לא הסכמה ואחדות דעים", אומר סגן נשיא TIP, ליאור וינטרוב.

שישי עם שגרירים (צילום: באדיבות TIP)
מה הוא יגיש להם לאכול? יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בהשקת המיזם | צילום: באדיבות TIP

המפגשים מתקיימים באווירה ביתית ובלתי פורמלית כאשר כל שגריר מביא עימו שי סמלי וצנוע המייצג את מדינתו או תרבותו. המפגש הראשון התקיים כבר בסוף השבוע האחרון, כשחבר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד) אירח בביתו את סגן שגריר אוסטריה בישראל וכתב בכיר מסוכנות הידיעות הבינלאומית "רויטרס".

בשבועות הקרובים יתקיימו מפגשים נוספים באירוח חברות וחברי כנסת ממפלגות רבות ביניהם ניתן למצוא את מייקל אורן (כולנו), תמר זנדברג (מרצ), איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני), קארין אלהרר (יש עתיד) ונורית קורן (הליכוד). בין הדיפלומטים שייקחו חלק בפרויקט יהיו נציגים משגרירות האיחוד האירופי, ירדן, ספרד, קנדה, הולנד, דנמרק ועוד ולצידם עיתונאיות ועיתונאים זרים ובכירים המסקרים את ישראל באופן קבוע.

שישי עם שגרירים (צילום: באדיבות TIP)
דנים על תפריטים | צילום: באדיבות TIP

הפרויקט הייחודי הושק בשבוע שעבר בכנסת במעמד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והיוזמה חוזקה באמצעות ציוצים מפרגנים של שגריר אוסטרליה, דייב שאמה שצייץ ושגריר דנמרק בישראל, יספר ואר, שצייץ גם הוא. אדלשטיין בירך על היוזמה המשותפת עם TIP וציין כי "אין תחליף למפגשים פנים-אל-פנים על מנת להבין טוב יותר את הנעשה בישראל", והשגריר האוסטרלי הוסיף כי ככל שנמצאים יותר זמן בישראל, כך מגלים כמה רבדים עמוקים יש בה ועד כמה החברה הישראלית מגוונת. בתיאבון, ותיזהרו מהחריף, כן?

>> ערבי ויהודי עולים למטוס. לפינלנד
>> אשלי ווקסמן בקשי פורצת גם לחו"ל?