מכה לתנועות החרם: המפלגה הנוצרית הדמוקרטית, CDU שבראשה עומדת קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, פרסמה בשבוע שעבר הצהרה בה נאמר כי "תנועת החרם, ה-BDS, היא אנטישמיות גסה המסתתרת מאחורי אצטלה של אנטי ציוניות".

המפלגה השוותה בין פעילות תנועות החרם הקוראות לפגיעה כלכלית, תרבותית, אקדמית, תיירותית וחברתית בישראל - לבין פעילות המפלגה הנאצית בשנות ה-30 בגרמניה. "מי שהיום קורא להחרמת מוצרים ישראלים תחת כותרת של BDS, מדבר באותה שפה בה דיברו כאשר קראו שלא לקנות מיהודים", כך בהצהרה. 

אמירתה של מרקל זכתה לתהודה בקרב פוליטיקאים ישראלים ושגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פרסם פוסט שמדגיש את חשיבות ההצהרה:

>> כל מה שרציתם לדעת על ה-BDS 

עוד נאמר בהצהרת המפלגה כי "ה-BDS אלו 'הבגדים החדשים' של האנטישמיות של המאה ה-21. ה-CDU תתנגד באופן נחרץ לכל פעולה עוינת של ה-BDS נגד ישראל והיא מוקירה את הידידות העמוקה שקיימת בין גרמניה לישראל". 

אמירה זו מצטרפת לאמירה משמעותית נוספת של מרקל, שדווקא זכתה לפחות אהדה בה טענה שיש לאסור לבישת בורקות בגרמניה. היא קראה לאסור את לבישת פריט הלבוש המוסלמי ואמרה כי בכוונתה להעביר חוק בנושא. "רעלה אינה הולמת בארצנו. הלבוש המסורתי מקשה על השתלבות הנשים המוסלמיות במדינה". 

מקור

ערוץ LOVE ISRAEL הינו שיתוף פעולה של אתר mako וקבוצת אלדד פרי, בו אנו מבקשים לספר לעולם את האמת על ישראל. הצטרפו אלינו בפייסבוק לעוד תכנים באנגלית, שתוכלו לשתף עם חבריכם בחו"ל.