במהלך חג הסוכות ערכנו בערוץ LOVE ISRAEL חידון לא קל בכלל שבחן את הידע שלכם על ישראל, ובגלל שאנחנו יודעים שאתם סקרנים לגלות אם צדקתם קבלו את התשובות המלאות:

1. כמה טון חומוס אוכלים בישראל בשנה?

התשובה: שלושים טון

אום כולתום חיפה חומוס (צילום: מארק יפה, mako אוכל)
כמה אוכלים? מלא מלא | צילום: מארק יפה, mako אוכל
אם פעם כשהייתם אומרים "אוכל רחוב בישראל", היה ברור שאתם מדברים על חומוס ופלאפל, היום המצב כבר שונה בתכלית: את החומוס דחקו הצדה הסושי, הפאסט פוד האמריקאי וטרנדים בריאים וירוקים. ובכל זאת - מוקדם להספיד את החומוס. מודים שהנתון המטורף הזה הפתיע גם אותנו.

2. באיזה אזור חיוג נמצא קיבוץ חניתה?

התשובה: 04

לפחות 724 יוכלו לענות נכונה על השאלה הזו גם אם נעיר אותם באמצע הלילה, שכן זהו מספר התושבים בקיבוץ חניתה. הקיבוץ, שנמצא בגליל המערבי, על גבול לבנון, הוקם בשנת 1938, והוא אחד מיישובי חומה ומגדל. אם תהיתם לגבי השם, המקור הוא בשורש ח.נ.ה מלשון חנייה - מקום לחנות ולנוח בו.

3. מה שם העמותה שמארגנת טיולי התנדבות אחרי צבא לסיוע הומניטרי?

התשובה: לוחמים ללא גבולות

אנחנו חייבים להודות שהקונספט שחשבו עליו בעמותה "לוחמים ללא גבולות" הוא די גאוני: כל כך הרבה צעירים ישראלים איכותיים יוצאים לטייל במקומות שכוחי אל אחרי הצבא - אז למה לא לנצל את הפלטפורמה הזו? העמותה, שהוקמה על ידי צעירים שחזרו מטיול אחרי צבא בעצמם - מציעה להקדיש כשבועיים מהטיול הגדול להתנדבות בקהילה המקומית. הכי ישראלי.

4. מי אמרה: "אתם חזקים, אתם אמיצים, אתם בטוחים בעצמכם - ואני פאקינג אוהבת אתכם"?

התשובה: ליידי גאגא

בספטמבר 2014 הגיעה האחת והיחידה, ליידי גאגא, להופיע בישראל, ובהופעה בתל אביב פנתה לקהל עם המשפט המרגש הזה, שמיד זכה לתהודה ברשת. גם אנחנו פאקינג אוהבים אותך, גאגא!

5. מה אורך רצועת חוף הים התיכון של ישראל?

התשובה: 196 ק"מ

חוק המלונות שונה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)
ומה בעתיד - יותר חופים או יותר בניינים? קו החוף בהרצליה | צילום: Moshe Shai/FLASH90
196 קילומטרים, הוא האורך של רצועת חוף הים התיכון של ישראל. לשם ההשוואה, מדובר באורך של כ-1,960 מגרשי כדורגל, כ-28,000 מסלולי באולינג לחובבנים וכ-1,420,289 מכשירי אייפון 6.

6. איזה גדוד בצה"ל מכונה "גדוד דוכיפת"?

התשובה: גדוד 94 של חטיבת כפיר

גדוד "דוכיפת" הוקם בשנת 84', כיחידה שמטרתה להתמחות בלחימה נגד טנקים. עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה, בגלל הקיצוץ באימוני הנ"ט, עברו חייליה לעסוק בביטחון השוטף באיו"ש, דבר שזיכה אותה בצל"ש מפקד האוגדה, על חלקה בתפיסת מבוקשים. היום נמצאים חיילי הגדוד תחת החטיבה המרחבית בנימין, וחולשים על גזרת רמאללה.

7. כמה אנשים מבקרים מדי שנה בכותל המערבי?

התשובה: 11 מיליון

via GIPHY

11 מיליון אנשים, כמה מיליונים יותר מאוכלוסיית ישראל, מבקרים כל שנה בכותל המערבי - עובדה שלגמרי גרמה לנו לחייך. ביניהם, תמצאו מתפללים ישראלים, תיירים רבים, חיילים ומלא תיכוניסטים בטיול "מסע ישראלי".

8. מהו העץ הלאומי של ישראל?

התשובה: זית

עץ הזית מזוהה עם עם-ישראל עוד מימי המנדט הבריטי, אז בחרו שלטונות המנדט כי ענף הזית יהיה הסמל של פלשתינה. למעשה, עץ הזית מסוגל להגיע לגיל מבוגר מאוד - למעלה מאלף שנים, ולעיתים אפילו אלפיים. בארץ ישראל קיימים שבעה עצי זית שמוערכים לגיל של יותר מאלף שנים, בכפרים עראבה ודיר חנא.

9. באיזה מעיין תוכלו להתרחץ אם אתם נמצאים באזור ירושלים?

התשובה: עין לימון

עין לימון אינו אחד המעיינות המוכרים באזור ירושלים, וזה בדיוק הקסם שלו. המעיין היפיפה הזה נובע לאורך כל השנה, ומימיו נשפכים אל תוך בריכה מלאכותית. אם תגיעו בשעות הבוקר, תזכו לחוויה אינטימית ושקטה.

10. מה אירופה צריכה ללמוד מישראל, על-פי הפרשן הגרמני קלאוס שטרונץ?

התשובה: לטפל בטרור

לאחר מתקפת הטרור בבריסל, אמר קלאוס שטרונץ, מי שהיה העורך הראשי של העיתון היומי הנפוץ בגרמניה, כי על אירופה להפסיק את הראייה הנאיבית שלה ו"לקבל הדרכה מישראל", תוך תיאור מערכת הביטחון הישראלית המתקדמת. הסרטון בו נראה שטרונץ אומר את הדברים הפך עד מהרה לוויראלי.

11. כיצד נקרא מנגל בעברית תקינה?

התשובה: מצלה

השאלה הזו החזירה אותנו היישר לימי הפסיכומטרי, אז תלינו פתקים ברחבי הבית עם מילים כמו אלונטית (שפירושה מגבת), קורנס (פטיש) אצטבה (מדף) ואצטלה (גלימה). ותודה לאקדמיה ללשון.

12. מי אחראי לעיצוב הדגל של מדינת ישראל?

התשובה: ישראל בלקינד

לאחר תהליך ארוך ומורכב, באוקטובר 1948 התקבלה ההחלטה הסופית לגבי דגל המדינה, אותו עיצב ישראל בלקינד. אגב, ההתלבטות האחרונה הייתה בין הדגל הנוכחי לבין דגל שכלל שבעה כוכבים, שבו נעדר (בכוונה) הקשר לעבר היהודי בגולה.

13. איזה עיתונאי ערבי כתב מכתב תמיכה מרגש בישראל?

התשובה: פרד מארון

עד 1984, חי העיתונאי הערבי, פרד מארון, בלבנון, ואז עבר לקנדה. מארון התייחס במאמרים רבים לתמיכתו בישראל, ובין השאר כתב: "ירושלים שייכת ליהודים, וזאת לא רק מהסיבה שהשהייה שלהם שם מוצדקת אלא כי לנו (הערבים) לא מגיעה אפילו אבן ממנה… הם הרבה יותר טובים מאתנו, מפני שלא ישברו שום דבר בירושלים או במקום אחר כלשהו. ואנחנו ממשיכים ולוחצים ללא תועלת…כאשר היהודים ממשיכים ותורמים לאנושות". ואתם חייבים לקרוא את המכתב שלו.

14. איזו מהערים הבאות היא הצעירה ביותר?

התשובה: בת ים

בת ים מהאוויר (צילום: משה שי לפלאש 90)
בת ים מהאוויר. צעירה ורעננה | צילום: משה שי לפלאש 90
העיר בת ים הוקמה עוד לפני קום המדינה, בשנת 1926, אך הוכרזה כעיר רק בשנת 1958. אגב, רק בשנת 1937 הוחלט על השם "בת ים", כשאחד הנימוקים לבחירתו היה העובדה שאינו מכיל את האותיות הגרוניות א' ה' ח' ע' שמבוטאות באופן שונה אצל יוצאי ארצות שונות. היו זמנים.

15. כמה פלסטינים עברו מאזור יהודה ושומרון במהלך שנת 2015 כדי לקבל טיפול רפואי בישראל?

התשובה: 97,000

בכל שנה מספר עצום של פלסטינים, הן מיהודה ושומרון והן מעזה, מגיעים כדי לקבל טיפול רפואי איכותי בישראל, בסיוע מתפ"ש (מתאם פעולות הממשלה בשטחים). בודדים מהסיפורים מתפרסמים בתקשורת, והם תמיד עושים לנו טוב על הלב. אתם יכולים לקרוא את המידע החשוב הזה כאן

16. מה אמרו משתתפי "תגלית" החירשים - לישראלים בשפת הסימנים?

התשובה: "אנחנו אוהבים אתכם!"

פרויקט "תגלית" מנסה להבטיח את כך שכל אחד שרוצה להשתתף בתגלית - יוכל לצאת, ולכן תמצאו שם מלא סוגים של טיולים ושל קבוצות. ביוני האחרון הגיעה לארץ קבוצה של חירשים, שבסרטון שצילמה העבירה מסר מרגש לישראל: "אנחנו אוהבים אתכם!".

17. מה מקור השם "במבה"?

התשובה: דומה למילים "אמא" ו"אבא"

תומס רוצה אוכל - במבה (צילום: באדיבות יעל, מתוך אינסטגרם)
תומס רוצה לאכול במבה (ועוד כמה מאכלים ישראלים אהובים) | צילום: באדיבות יעל, מתוך אינסטגרם
אנחנו חייבים להודות שהתשובה הזו הפתיעה גם אותנו. את השם "במבה", שמיוצרת על ידי אסם עוד משנת 1964, המציא הרעיונאי עופר גולן ממשרד הפרסום "אריאלי", והוא נבחר בזכות דמיונו הפונטי למילים הראשונות שתינוק לומד להגות: אמא ואבא. הסלוגן "אין כמו במבה" הומצא שלושה עשורים מאוחר יותר, בשנות ה-90.

18. מהו הכביש הארוך ביותר בישראל?

התשובה: כביש 90

478.7 ק"מ - זהו אורכו של הכביש הארוך במדינה, כביש 90. הכביש נמשך ממעבר טאבה בדרום, שמשמש כמעבר בין ישראל למצרים, ועד מעבר מטולה (שער פאטמה) בצפון.

19. בכמה מיליארדים נמכרה "פלייטיקה" הישראלית?

התשובה: 4.4 מיליארד דולר

ביולי 2016 עלתה חברת "פלייטיקה" הישראלית לכותרות, כשפעילותה נרכשה על ידי קבוצת רכש סינית בשווי של 4.4 מיליארד דולר. למי שפספס, החברה מפתחת משחקי רשת, בעיקר כאלה המדמים משחקי מזל, וכ-300 מתוך 1,300 העובדים שלה הם ישראלים.

20. כמה פרסי נובל קיבלו ישראלים?

התשובה: 12

שישה בכימיה, שלושה בשלום, שניים בכלכלה ואחד בספרות - אלה מרכיבים את 12 הזכיות של ישראלים בפרסי נובל. שיעור הזוכים ביחס למספר התושבים בישראל הוא מהגבוהים בעולם, ולמרות גודלה, ישראל היא גם המדינה בעלת מספר הזוכים השני בגובהו ביבשת אסיה. הנה עוד כמה שאלות מאתגרות על פרסי הנובל של הישראלים.

>> המשיכו לעקוב אחרינו לעוד דברים כייפים גם בפייסבוק

>> אם עוד לא ראיתם את רועי עידן באירופה - זה הזמן