נתחיל מהסוף: אין כמו רכב שטח. הוא מתמודד בקלות עם כל מכשול, כיף לנסיעה ויכול להתאים גם לפעילויות פנאי. זה רכב בטוח, מפנק ומהנה יותר והוא שווה את ההשקעה גם מבחינת האמינות. בלי ביקורים במוסך ובלי שטויות, רכב שטח הוא הדבר האמיתי. השאלה היא איך בוחרים אותו.

מצד אחד, כל רכב שטח נראה טוב בזמן שהוא עומד בחנייה. אי אפשר להישאר אדישים לגובה שלו לעומת המכונית הרגילה, לעוצמות שהוא משדר בהשוואה לפרייבט ולגרגור המנוע שעושה חשק לתת גז ולצאת מהעיר. מצד שני, זה לא תמיד מספיק - תכלס, הדרך היחידה לקבל מושג אמיתי על היכולות של הרכב היא להכניס להילוך ולצאת איתו לשטח.

רוצים קיצור דרך? הנה כמה המלצות על יעדים שכל חובב שטח חייב להכיר ובהם גם תוכלו לבדוק את הבייבי החדש שלכם (רק שלא ישמע שאתם קוראים לו ככה):

1. הרי ירושלים: להתאים את המסלול לרף הרצוי

מי שרוצה להישאר באזור המרכז ימצא לא מעט מסלולים באזור ירושלים והשפלה. אפשר לטפס על כביש 395 ולהמשיך מכיכר הסטף דרומה עם השילוט לסטף ולעין ביכורה, או להרים את הרף עם מסלול מעגלי שמתחיל בצומת זוהר וממשיך צפונה לאורך ים המלח.

עוד אפשרות טובה, הפעם בלב הרי השומרון, היא לנסוע לצד כביש 60 ובין ישובים ישראליים הממוקמים בלב עמק שילה. כאן אבני הדרך המרכזיות הן גבעת הראל, נחל שילה, גבעת הרואה ועין עוז והאורך המקסימאלי של המסלול יכול להגיע ל-54 ק"מ, כאשר רק 25 ק"מ מתוכם הם על הכביש.

רכס לבן, הרי ירושלים (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
הרי ירושלים. נופים עוצרי נשימה ומסלולים מרתקים | צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

2. הגליל ורמת הגולן: נקודת התצפית הכי יפה בישראל

אם כבר החלטתם לבדוק את הרכב, עדיף לעשות את זה על רקע הנוף המרהיב של הגליל ורמת הגולן. ספציפית, מומלץ להתחיל עם "מצפה הר הארי" בווייז ולשלב את הביקור עם טיול שטח סביב הר מירון. המסלול מאתגר, אבל התוצאה שווה את זה.

איסוזו די מקס החדש למשל עומד לאכול את המסלול הזה בלי מלח. איך אנחנו יודעים? פשוט מאוד: היצרנית היפנית מסתמכת על הניסיון הרב שיש לה ביצור משאיות, לכן השלדה החדשה של איסוזו די מקס קשיחה יותר מן השלדה של הדגם הקודם בלא פחות מ-20%! במילים אחרות, היא עמידה יותר בפני פיתול ומעניקה למכלולים אורך חיים יותר משמעותי.

בנוסף, השלדה גם רחבה יותר, מה שאומר שלדי מקס החדש יש בסיס חסון יותר ויציב יותר. בזכות המפרט המרשים, אין מהמורה בהרי ירושלים שלא תצליחו לדלג עליה בקלות.

פרויקט הטורבינות שמפלג את תושבי הגולן (צילום: אבי אריש, רחף צילום ותיעוד פרוייקטים מהאוויר)
רמת הגולן. מסע בארץ הטרשים והבזלת | צילום: אבי אריש, רחף צילום ותיעוד פרוייקטים מהאוויר

3. הדרום: הקסם של הערבה

כמה קילומטרים מצפון לתחנת הדלק "עין יהב" ליד היישוב ספיר תוכלו להתחבר למסלול אדום, שממנו אתם עומדים לצאת לחוויית שטח של פעם בחיים: נחלים עצומים בתוך קניון הררי מרשים ואפילו אתר עתיקות נבטי בלב המדבר. המינוס היחיד הוא שמסלול הטיול עובר בשטח אש 90, אבל החדשות הטובות הן שהוא פתוח לגמרי בסופי שבוע. שזה ממילא הזמן היחיד הפנוי שיש לכם.

סוף המסלול המומלץ הוא חניון הלילה נחל ברק, שם חותכים מזרחה לכביש 90 ויוצאים החוצה מהשטח. עם זאת, תרגישו חופשי לעצור להתרענן בנקודת העצירה הרשמית של גב ספיר או ב"רגל הפיל" – עמוד אבן ענקי שיוצא מהמצוק ויכול לשמש בתור הרקע המושלם לסלפי שלכם עם המשפחה.

מחפשים השראה מרכב שעושה את זה נכון? בשלדה של הדי מקס החדש לדוגמא מותקנים לא פחות מ-8 חיזוקי רוחב עבים יותר אשר מאפשרים מניעה נוספת של עיוות ושל פיתול השלדה. זהו מרכיב חשוב, שמעניק לנוסעים בפנים יותר שקט ויותר בידוד מפני השטח שבחוץ - אפילו במסלולים מאתגרים כמו של הדרום.

מעבר לכך, העוצמה של השלדה החדשה מאפשרת נשיאה של עד 1.1 טונות באופן הכי בטוח שיש. ואם כבר עוסקים במשקלים, שווה להזכיר שדגם הדימקס החדש מורשה לגרור עד 3.5 טונות לנגרר עם בלמים. אז יאללה להעמיס.