אתגר איסוזו צ'אלנג' (ISUZU Challenge) הוא דוגמא מושלמת ליצירה ישראלית חדשנית, מקורית ומרתקת. אבל האמת שהכל התחיל הכי רחוק שאפשר מארץ הקודש: אי שם בשנת 1998, לא פחות מאשר בנמיביה ובוטסואנה, שתי מדינות שנמצאות בדרום יבשת אפריקה.

בניגוד למסעות שקדמו לו, אתגר ה-ISUZU נולד בשיתוף פעולה עם החברה הגיאוגרפית ומטרתו הייתה לאפשר לחובבי השטח להגיע אל המקומות המדהימים ביותר בעולם – אבל עם רכבים שבאמת בנויים בשביל זה. אחרי דרום אפריקה, המסע המשיך בשנת 1999 לאזור של ויאטנם ותאילנד, הגיע בשנת 2000 לפטגוניה ואף ביקר בשנת 2001 בהימלאיה ההודית. הרצף נשמר עם אתגר ה-ISUZU של 2002 בגואטמולה, פרץ גבולות חדשים בשנת 2003 באוסטרליה וביקר בשנת 2005 בסין.

עכשיו, אחרי הפסקה של יותר מ-15 שנים, מסע השטח האתגרי של איסוזו חוזר. והפעם הוא גם חזק ומרשים מתמיד.

איסוזוו דימקס – הטנדר שגילה שהוא גם ג'יפ

"2005 הייתה הפעם האחרונה שבו שולבו ג'יפים ברפרטואר של איסוזו", נזכר שמוליק צורדקר, מנהל תחום מסחריות ב-UMI, יבואנית המותג בישראל. "כחברה יפנית שמתמחה בעיקר ברכבים מסחריים גדולים, כמו משאיות ואוטובוסים, ההתמקדות עברה באותה שנה לטנדרים ורכבי עבודה".

"בהתחלה גם איסוזו די מקס (D-MAX) נתפס בתור רכב עבודה. אבל מהר מאוד התברר שהוא לא עוד טנדר, אלא גם רכב בעל יכולות 4X4 מדהימות", מגלה צורדקר. "למעשה, הדימקס החדש הוא קשוח יותר, עם יכולת לשאת משקלים כבדים יותר, בטיחותי יותר ומצויד הרבה יותר. אם לא די בכך, הוא מגיע עם גיבוי של אחריות ארוכה יותר ונוחות של מרווחי טיפולים רחוקים".

"כל התכונות הייחודיות האלה הפכו את הדימקס לרכב פנאי ולא רק לרכב עבודה: משפחות מטיילות איתו בשגרה ובסופי שבוע וג'יפולוגים מעדיפים אותו על פני האלטרנטיבות. מכאן שמתבקש לנצל אותו בתנאים מאתגרים במיוחד וכאן בדיוק נכנס לתמונה אתגר האיסוזו החדש".

זוזו לאתגר האיסוזו!

ב-24 לאוקטובר יצאה קבוצת UMI משלחת של 30 רכבי איסוזו Dmax למסע שטח מפרך במדבריות ירדן. חברי המשלחת נבחרו בפינצטה, כי כבר במהלך חודש אוגוסט התקיים ביער בן שמן האודישן: מבחנים (ללא תשלום) שמועברים על ידי מדריכי נהיגה מקצועיים. בין היתר, המבחנים בדקו את יכולות נהיגת השטח של המועמדים, את כשירות הרכבים שאיתם הגיעו ועוד.

במהלך המיונים עברו המועמדים מספר בחינות בתנאי שטח שונים, בכדי לקבוע מי הם 30 המוכשרים ביותר שיצאו למסע. האתגר של 2022 הוא הראשון בסדרת מסעות שנתית ובמהלכו ייהנו המשתתפים מהדרכה צמודה של מדריכים מקצועיים וכמובן מליווי טכני ולוגיסטי של  אנשי UMI.

"החלטנו להחזיר עטרה ליושנה ולקיים את האתגר למרות ההפסקה הארוכה", אומר על זה צורדקר. "בנוסף, אנחנו מאמינים שזה יאפשר ללקוחות UMI לגלות את היכולות האמיתיות של הרכב, במקומות המאתגרים שמתאימים לו".

ארבעה ימים, חוויה לכל החיים

במשך 4 ימי המסע, שהוביל עופר אוגש, מדריך מסע איסוזו צאלנג' ירדן, אתר השטח 4X4, עברו המשתתפים במספר אתרים מרהיבים בירדן. הכל תוקתק ונוהל על ידי UMI, כך שלבעלי איסוזו נותר רק לצבור כוחות ולהתרכז בנהיגה.

"את ירדן בחרנו בגלל שהיא כרגע היעד הכי מהיר, אטרקטיבי וקרוב. מבחינת הנופים המדבריים, הדיונות והשטחים הנרחבים או אתגרי השטח, ברור שזה אתר נחשק לטיולי ג'יפאים ויעד אסטרטגי שכדאי להגיע אליו", מספר שמוליק.

איסוזו (צילום: בני דויטש)
צילום: בני דויטש

אתגר ה-ISUZU כלל השנה טיפוס בדרך הבשמים של מעלה ואדי נאמלה, ביקור בבירת הנבטים פטרה ונסיעה ל-"ארץ הקשתות" - חרז'ה, וואדי ראם, חאז-עלי (חזלאלאה) – לתצפית כתובות סלע עתיקות.

בנוסף, המשתתפים קיבלו הזדמנות של פעם בחיים לראות מגובה הקרקע את עין אל קאטר – דרך המלך העתיקה, לעבור בתוך הקשת של ג'בל בורדה ובין לבין לנסות לצלוח דיונות חול ואתגרי נהיגה שונים. אז יש למה לצפות.

"זו רק ההתחלה"

הדור החדש של ה-Dmax הושק בישראל לפני כשנה והציג לראשונה מערכות בטיחות אקטיביות מלאות בכל רמות גימור לצד שיפורים נרחבים בתא הנוסעים. כמו כן, איסוזו די-מקס גרסת 2022 מביא איתו שדרוג משמעותי ביכולות השטח - בעיקר בזכות נעילת דיפרנציאל אחורית, מתלים חדשים ובקרת משיכה.

כאן המקום להזכיר שה-Dmax הוביל את טבלאות המסירות בסגמנט שלו במשך 16 שנה ונחשב רכב אמין במיוחד, מה שהופך את הדגם למתאים ביותר לצליחת מסעות הצ'אלנג'. עם מותג יפני יסודי ודומיננטי מצד אחד ועם הרפתקה כל כך ישראלית ומקורית מצד שני, יש לנו סוף סוף אתגר שכל המדינה מצפה לו.

"ברור שזו רק ההתחלה", מסכם שמוליק, "כי אנחנו נשתדל לשמר את המסורת הזו גם בשנים הבאות עבור קהל הלקוחות שלנו. בנוסף, כל שנה נרצה להוציא אתגר חדש, ליעדים רחוקים ומאתגרים יותר, ככל שניתן", הוא מכריז.