איסוזו צ'אלנג' (ISUZU Challenge), הוא מושג שכל ג'יפולוג מכיר. לכן אין פלא שאחרי מעל 15 שנות הפסקה, חובבי השטח התייצבו בהמוניהם למבחנים שהתקיימו בחודש אוגוסט כדי לקבוע מי הנהגים המוכשרים והמאושרים ביותר שייבחרו לצאת למסע במדבריות ירדן.

קבוצת UMI ארגנה משלחת של 30 רכבי איסוזו Dmax וסיפקה להם הדרכה צמודה, ליווי טכני ומעטפת לוגיסטית מלאה. אבל בגלל שלכל דבר טוב יש סוף, אפילו מסע הצ'אלנג' של 2022 כבר מאחורינו – וזה בדיוק הרגע לברר מה באמת היה שם.

"הופתעתי גם מהאתגר וגם מהיכולות של הרכב"

"קודם כל, החוויה התחילה במבחנים שנערכו ביער בן שמן", נזכר שי נחום, אחד ממשתתפי המסע והבעלים של חברת "אס משלוחים והפצה", שקיבל הזדמנות להגשים חלום: "אני אישית הרבה שנים רציתי לנסוע לירדן וזו הייתה ההזדמנות שלי".

"נתנו לנו כל מיני נקודות שצריך לעבור אותן ובדקו איך אנחנו מגיבים לפקודות, נקרא לזה ככה, וזה היה מאוד מהנה. מאורגן ומתוקתק כמו שצריך. אמנם לא הכרתי אף אחד מהחבר'ה חוץ  מאשר את המדריך, אבל מהר מאוד נוצרו חברויות שימשיכו איתי הלאה".

גם גולן חבני מיחידת הג'יפים של משטרת ישראל מסכים: "זה היה פשוט מושלם", הוא מספר. "אמנם לא ממש התעניינתי לפי מה בחרו ואיך בחרו, אבל הבנתי שלקחו בחשבון יכולת מקצועית, גילאים ועוד פרמטרים שקשורים לרכב".

"אני איש שטח עוד מצעירותי אז הייתי רגוע. מצד שני, בדיוק בגלל זה גם הופתעתי: היו לי ציפיות גבוהות ועדיין הופתעתי גם מרמת האתגר הגבוהה, גם מרמת הארגון וגם מהאופן שבו הרכבים צלחו את המסע", מודה חבני.

עשרות נהגים, 2 קבוצות – ותחרות שמשפרת את הביצועים

"חילקו את המשתתפים ל-2 קבוצות של 15 כל אחת ולכן הייתה גם תחרות", נזכר גולן, "אבל עשינו בזכותה דברים יפים מאוד בשטח. חוץ מזה, תמיד ברקע היו נופים מרהיבים, ניהול לוגיסטי מאוד מקצועי וגם מדריכים מנוסים שמכירים את השטח, תרתי משמע, עם עמידה מרשימה בזמנים".

"הנופים היו מהממים והיו הרבה אתגרי נהיגה. מאוד התרשמתי מהמעטפת הלוגיסטית והארגון היה פנטסטי. לינה במקומות טובים, אוכל טוב והדרכה מצוינת. הכל זרם. הייתה קבוצה ממושמעת וטובה, שזה גם כן חשוב. אמרו לנו זמנים ועמדנו בהם, אז זה תרם מאוד והיה מאוד כיף", מוסיף שי.

"במבחן התוצאה הרכב עמד באתגר בצורה מלאה. לא האמנתי שהוא יכול להתגבר על כאלה תנאי שטח קשים, ועוד הייתי ביחידת החילוץ של המסע כי יש לי כננת וציוד מתאים, והוא כמובן עשה את זה בצורה מרשימה".

איסוזו צאלנג (צילום: בני דויטש)
צילום: בני דויטש

מפנק מבפנים ועוצמתי מבחוץ: הרכב של המשפחה מגיע לדיונות בירדן

חשוב לציין שהנהגים שהשתתפו באתגר האיסוזו הגיעו עם הרכבים שלהם. אז איך זה מרגיש לנסוע בדיונות של ירדן, עם אותו אוטו שמביא כל בוקר את הילדים לגנים ולבתי הספר? קלי קלות, מסתבר: "לי יש דימקס 2018 שמשמש אותי גם לעבודה, גם לנסיעות משפחתיות וגם לטיולי שטח", משתף שי, "וסמכתי עליו ב-100%".

"צריך להבין שהדימקס מבפנים הוא רכב מפנק: בקבינה שמיועדת לנוסעים יש את כל מה שצריך, כולל תאים ופתרונות אחסון. בנוסף, בכל דלת יש אבזורים מלאים. למעשה, כשנכנסים לרכב לא רואים שזה רכב מסחרי. לי למשל יש שני ילדים קטנים יחסית, אבל ביניהם עוד מקרר עוד 50 ליטר קבוע ברכב, ועוד יש מספיק מקום להכל ולכולם".

"חוץ מזה לא הייתי צריך לעשות הכנות מיוחדות. כן הייתי צריך לפרק את מכשיר הקשר הקבוע ובגלל שאני מתנדב בארגון 'ידידים' אז הייתה לי גם צ''קלקה שצריך להוריד, אבל חוץ מזה לא היה לי משהו מיוחד להכין", הוא אומר.

"לצאת לשטח עם איסוזו דימקס כחוויה זה מספיק - לא משנה לאן אתה נוסע", מסכם חבני. "במבט קדימה, לצאת החוצה לאזור גאורגיה, הרי הקווקז ולאזורים קצת יותר הארד קור זה משהו שמעניין אותי ואני בטוח שגם בהם יהיה מאתגר ומהנה".