"שיתוף הפעולה עם 'עיגול לטובה' החל בשנת 2010", מספרת לימור שאקו, סמנכ"ל משאבי אנוש של ישראכרט, על תחילתו של הפרויקט החברתי-עסקי הכי מוצלח שיש כיום בישראל. "העמותה הייתה ממש על צומת דרכים והחיבור לישראכרט שינה את עתידה ואפשר לה ועדיין מאפשר לתמוך במאות עמותות וארגונים חברתיים בהצלחה ענקית. בהחלטה חדשנית דאז החלטנו להציע ללקוחותינו להצטרף ל'עיגול לטובה' בכרטיס האשראי שלהם, תוך כדי שיחת שירות".

"ההצלחה הייתה מסחררת ואלפי לקוחות הביעו רצון והצטרפו לעמותה ", מגלה לימור בגאווה, "וכך שיתוף הפעולה של ישראכרט ועיגול לטובה הפכו למסורת. מאז, פעם בשנה אנחנו אמנם יוצאים לקמפיין מיוחד וסוחף ובו מצטרפים אלפים מלקוחותינו לעמותה. אבל האמת היא שהעבודה האמיתית מתרחשת כל יום, כל היום".

"'עיגול לטובה' נותן לנו גאוות יחידה"
לימור מתארת מערכת יחסים יוצאת דופן של חברה עסקית עם קהל הלקוחות שלה: כמו שהנציגים של ישראכרט מוכרים ונותנים שירות - כך הם מציעים את עיגול לטובה. בנוסף, זה אחד הפרויקטים שמבליטים הכי טוב את הקשר הרצוי בין ביזנס לבין נתינה.

למעשה, אין עוד חברות בארץ, בטח לא כאלה עם 4 מיליון לקוחות כמו ישראכרט, שכאשר הן מדברות עם הלקוחות הן  גם מציעות להן ברגיל לתרום ולהצטרף ליוזמה כל כך משמעותית ואפקטיבית.

"כבר בהתחלה הדרכנו את כל מנהלי ונציגי המוקדים, הזמנו נציגים מהעמותות השונות לספר על פועלן ולחבר את הנציגים לעבודה החשובה שלהם ואת השנה הראשונה פתחנו באירוע מרגש כדי שכולם יבינו שמשהו מדהים וחשוב מתחיל" נזכרת לימור. "בין היתר, החברה לבשה חג עם מיתוג צבעי העמותה- והוזנקו פעילויות ותחרויות בין הנציגים".

עיגול לטובה - ישראכרט (צילום:  מיכה לובטון)
לימור שאקו סמנכל משאבי אנוש קבוצת ישראכרט | צילום: מיכה לובטון

עם הזמן, ישראכרט למעשה הפכה את 'עיגול לטובה' לעמותה המובילה בישראל. איך? היא שיתפה את העובדים וגיבשה יחד איתם את המטרות: "נותני השירות והנציגים שלנו הם בסופו של יום כמובן אנשים פרטיים, שגאים לספר על 'עיגול לטובה' ועל האפשרויות שעומדות בפני הלקוחות שרוצים לתרום בקטנה ולהשיג שינוי גדול", אומרת לימור.

"זה נמצא אצלנו ב-DNA והעובדים נמדדים על זה ומקבלים על זה הוקרה והכרה. אבל יותר מכך, הם ממש רוצים להיות חלק בזה – כי מדובר על חלק מגאוות היחידה שלהם".

המספרים מאחורי השת"פ: רבע מיליון לקוחות, מיליוני ש"ח בשנה
בישראכרט בנו מערכת שמחזירה לקהילה ומעודדת את עובדי החברה על זה שהם מצרפים עוד אנשים למעגל התרומות והנתינה. פלא שהמספרים שוברים שיאים?

לפי נתוני ישראכרט, סך הכל רשומים כ-264,000 בעלי כרטיסי אשראי (מעל רבע מיליון!) של ישראכרט וכולם יחד אחראיים על תרומה של מעל כ-60  מיליון ש"ח שמהווים כ 60% מתקציב העמותה בעשור בו היא פעילה.

"אגב, גם בתקופת הקורונה, סגרים וכל המשתמע מכך, קיימנו כרגיל את הקמפיינים וההיענות הייתה גבוהה מאוד, אפילו שברנו שיא עם מעל 26,500 מצטרפים בקמפיין אחד", מספרת שאקו.

רגע, מה זה בכלל "לעגל לטובה"?
אין מישהו שלא מכיר את זה: מגיעים לסופר או לחנות, רואים מוצר שהמחיר שלו נקוב באגורות (למשל 9.90 ש"ח) ומעגלים בראש לסכום הקרוב ביותר (10!). אבל בתכלס, הכסף הקטן הזה מצטבר ויכול להגיע לסכומים מאוד משמעותיים.

על הפער הזה בדיוק מתבסס שיתוף הפעולה המבורך בין חברת האשראי "ישראכרט" לעמותת "עיגול לטובה". המנגנון מאפשר לעגל את האגורות של כל עסקה בכרטיס אשראי בסכום שאינו עגול – לשקל הקרוב, וכך לתרום את האגורות שהתווספו לעמותות לפי בחירת הלקוחות.

קניתם ב-9.80? עיגלתם ל-10 ש"ח ותרמתם 20 אגורות. עם ממוצע של כ-4 ש"ח תרומה בחודש כפול מאות אלפי כרטיסי אשראי של לקוחות ישראכרט, ברור שמדובר על אחת היוזמות החברתיות המרשימות ביותר ששמענו עליהן.  

"הלקוחות מבקשים לצרף כמה כרטיסים ולא רק אחד"
לפי ישראכרט, תקופת הקמפיינים והפעילויות הרבות אמנם משתנה לפי הצרכים של העמותה והצרכים העסקיים של החברה, אבל אלו תמיד שבועות מיוחדים שכוללים ימי שיא שונים וסיפורים מרגשים.

"פעילים בעמותות השונות שולחים סרטוני תודה לנציגים שלנו", מסבירה לימור, "לכן הם נרגשים כל פעם מחדש ומודים על ההזדמנות לעשות טוב ולהשפיע על הקהילה".

חשוב לציין שכל לקוח/ה שבוחרים להצטרף ל"עיגול לטובה" גם בוחרים לאן תועבר התרומה שלהם. כל עמותה עוברת סינון ומיון קפדני וכיום ברשימה 245 עמותות המחולקות ל- 10 תחומי פעילות שונים, בהם חינוך, בריאות, אזרחים ותיקים וקהילות נזקקות, סובלנות וזכויות אדם, רווחה ותעסוקה, ילדים ונוער בסיכון, הגנת הסביבה ובעלי החיים, נשים במצוקה ועוד.

במקום לכעוס על המחירים המעצבנים שמופיעים באגורות, פשוט מתחילים תהליך של שינוי והופכים להיות חלק ממשהו גדול יותר. בנוסף, במסגרת התכנית לעתיד, כל לקוח שיצטייד בכרטיס אשראי של ישראכרט יקבל הצעה להצטרף ל"עיגול לטובה" כבר במעמד ההזמנה.

"אנחנו מקבלים תגובות אוהדות מלקוחות ומהעובדים", חושפת לימור. "חלקם מספרים שהם שמעו על העמותה ותמיד רצו להצטרף, אחרים מודים שמדובר ברעיון גאוני שמוכיח שבזכות כסף קטן אפשר לשנות ולעזור לכל כך הרבה והמון לקוחות אפילו מבקשים לצרף כמה כרטיסים ולא רק כרטיס אחד שברשותם".

"אני חושבת שההצלחה הכי גדולה באה לידי ביטוי בחיבור שלנו עם העובדים והלקוחות: כל שיחה בה הלקוח מעוניין להצטרף ל'עיגול לטובה' הופכת את האירוע למשמעותי יותר", מסכמת לימור ומוסיפה ש"זה מאפשר לכל הצדדים להרוויח. אנחנו הענקנו שירות טוב, העובד עושה משהו טוב בחזרה לקהילה והלקוח עושה משהו טוב לעמותות הקרובות לליבו ובמקביל כארגון החלטנו שגם נאפשר לעובדים לעגל בשכר. מעגל השפעה מנצח".

להצטרפות לעיגול לטובה >> היכנסו