כשחברת האשראי הגדולה בישראל, כאל, שמעה על עמותת הנוער הפריפריאלית "סח"י", היה ברור שבין השתיים יש קווי דמיון, גם אם לא אופייניים. עמותת סח"י (סיירת חסד ייחודית) אשר פעילה בלמעלה מ-40 שכונות וכפרי נוער, מתבססת על צעירים בסיכון המסייעים לקהילות בהן הן חיים. אותם בני נוער, העוסקים בחלוקת סלי מזון לנזקקים בשכונות מגוריהם, לומדים על שייכות ויצירת שינוי דרך נתינה מבפנים. 

"הרגשנו חיבור מיידי לסח"י מכיוון שבדיוק כמוהם גם אנחנו מאמינים ביוזמות שצומחות מהשטח", אומרת טלי בנימין, מנהלת אחריות חברתית ותקשורת פנים בחברת כאל. "הרבה מפעילויות ההתנדבות שלנו נולדות כתוצאה מיוזמה של עובדים שתורמים לקהילה בשעות הפנאי ורוצים שכאל תיקח בזה חלק. אנחנו מעדיפים לקבל את הבקשות מבפנים. עובדים גם מגיעים אלינו מיוזמתם ומבקשים שאנחנו נשמש כגורם המתווך ונקשר אותם לארגונים עם עשייה ערכית משמעותית".  

כאל - עיגול לטובה - 2 (צילום: באדיבות דוברות כאל)
צילום: באדיבות דוברות כאל

החיבור בין כאל וסח"י מתקיים השנה במסגרת יום ההתרמה לעמותת "עיגול לטובה" שהופך כעת למסורת. עיגול לטובה, למי שעדיין לא מכיר, הוא יוזמה של תרומות קטנטנות היוצרות שינוי אדיר. כל בעל כרטיס אשראי יכול לבחור לעגל את תשלומי האשראי שלו לשקל הקרוב ולהעביר את האגורות הללו למטרה או עמותה לבחירתו מתוך 257 אפשרויות שונות. סכום התרומה החודשי הממוצע לאדם עומד אגב על 5 שקלים בלבד. אגורות שמשנות חיים.

"הלובי שלנו הופך לחמ"ל עם שרשרת מזון אנושית ענקית"

לאחר שיתוף פעולה מוצלח בפסח ובראש השנה, גם בפסח הקרוב מתכננים בכאל לשוב לפעילות התנדבות עם עמותת סח"י וכרגיל, לעשות זאת בהרבה יותר מתרומה כספית.

"כאל רוכשת את המזון למארזים, יש לנו מאות עובדים מתנדבים מכל החטיבות שיארזו אותם במשרדים שלנו בגבעתיים, אשדוד ומודיעין. חלקם גם יצאו להפיץ אותם בקרב משפחות נזקקות יחד עם סח"י. הלובי שלנו הופך ברגעים אלה לחמ"ל שוקק פעילות עם שרשרת מזון אנושית ענקית ורוח נתינה מעוררת השראה. ההיענות תמיד מדהימה אותנו. אנחנו שולחים מייל לכל העובדים בארגון ומציעים להם להגיע כצוות או בודדים ולהתנדב לכמה שעות והרשימות הללו מתמלאות מהר מאוד".

כאל 2 (צילום: באדיבות דוברות כאל)
צילום: באדיבות דוברות כאל

מדוע לא להסתפק בתרומה כספית בלבד כפי שעושות הרבה חברות?

"הד.נ.א של כאל הוא פעילות התנדבותית - אם זה למען ניצולי שואה, משפחות שידם אינה משגת, קשישים ועוד. בתקופת המלחמה גם אפשרנו לעובדים שלנו להתנדב על חשבון שעות עבודה. תרומה כספית בלבד לא מספקת חיבור רגשי משמעותי ולכן אנחנו מעדיפים להגיע פיזית ולהתנדב במקום לשלוח שליח. זה גם נותן המון לעובדים מכיוון שגם מי שתורם מרוויח המון. אין דבר שמעורר יותר מוטיבציה מאשר מבט של מחוברות והתרגשות על פני מי שסייעת לו. 

"למשל, בפעילות שעשינו עם סח"י חלק מהאנשים אמנם לא רצו להיחשף כנזקקים וביקשו שנשאיר להם את סלי המזון ליד הדלת, אבל משיחות שקיימנו איתם הרגשנו את ההתרגשות והחשיבות של הסיוע. חלקם גם התקשרו אחרי קבלת החבילה וביקשו להגיד תודה רבה".

כאל - עיגול לטובה -4 (צילום: באדיבות דוברות כאל)
צילום: באדיבות דוברות כאל

מה קרה לפעילות ההתנדבות של כאל בעקבות המלחמה?

"אנחנו רואים חשיבות רבה בחיבור לקהילה ולחברה הישראלית, גם בעת מלחמה. כאל היא אחת החברות הבולטות במשק בפעילות חברתית וכמובן שהתגייסנו מתחילת המלחמה לסייע בבתי חולים, בקטיף ולמען חיילים. אגב, גם הפעם קיבלנו בקשות מבפנים: עובד שלנו שיצא למילואים בצפון שאל אם נהיה מוכנים להרים 'על האש' לגדוד שלו בצפון ומיד לקחנו על עצמנו את המשימה עם עובדים מתנדבים רבים".

כיצד לקוחות יכולים לקחת חלק בתרומה והתנדבות דרך כאל? 

"כל לקוח יכול היום להצטרף לעשייה החיובית ולהירשם לעיגול לטובה דרך אתר העמותה או אתר כאל ולבחור את המטרות להם הוא מעדיף לתרום, אחת מהן היא עמותת סח"י שמעודדת אחריות הדדית, אכפתיות וכבוד".

לחצו להצטרפות >>