מספרים על אישה שהגיעה לסייל של איקאה ובתור הארוך לקופה היא פשוט נרדמה על אחת הספות ולא שמה לב שהגיע תורה לשלם. נשמע מופרך? הסיפור הלגמרי אמיתי הזה מייצג נאמנה את ההסתערות ההמונית של עם ישראל על חברת הענק השוודית, שאיכשהו מצליחה לגרום לנו, בין אם מדובר בסייל או לא, להוסיף עוד ועוד פריטים לסל הצהוב.
לכו אחרי הרשימה שלכם בלי לסטות לצדדים. סניף איקאה נתניה | צילום: אודית לורן בלקיןפעמיים בשנה יוצאת איקאה במכירות ענק, שמהוות הזדמנות לפנות את המדפים לטובת הקולקציה החדשה עבורם, ולהשלים את מה שאנחנו פשוט חייבים שיהיה לנו בבית עבורנו. הסייל, שכבר התחיל ויימשך עד 22 ביולי, כולל הפעם 2,303 מוצרים בדיוק בהנחה בשיעור ממוצע של 30 אחוז בדגש על מחלקות הספות, המיטות והמזרונים, התאורה והטקסטיל. ולמרות שעברו כבר עשרה ימים, יש להניח שבשבוע הנותר עדיין תוכלו למצוא את הפתרון שיתאים לכם בתוך ההיצע העצום.
"ביום סייל ממוצע מגיעים לסניפים בסביבות 7000-8000 איש לעומת 4000-5000 איש ביום רגיל, מספרת עינב גרבר-דנין, מנהלת היח"צ. "כמובן שיש פיקים טבעיים לקראת הערב אחרי שעות העבודה ובסופי שבוע ולכן מי שיכול, מומלץ שיגיע באמצע השבוע ובמהלך שעות היום".
כמה זה עולה עכשיו
אחרי שתמצאו חנייה (קחו בחשבון, שזה יכול לקחת דקות ארוכות) ותיכנסו לסניף הממוזג, תתחילו לנוע במסלול מסומן סטייל "עליסה בארץ הפלאות", ובו ילוו אתכם אינספור שלטי ענק באדום וצהוב – צבעים שמניעים לפעולה שהמסר הלא מודע שלהם אמור לגרום לכם להוסיף עוד מוצרים לקנייה. השביל, שקיצורי הדרך ונקודות המילוט ממנו מעטים למדי, מתפקד כמורה דרך שמוודא שלא פספסתם שום פרט ופריט באולם התצוגה. לכן, אם באתם לעשות קניות לחדר מסויים בבית, קחו את המעלית בקומת הקרקע וגשו לאזור הרלוונטי לכם, במקום לעבור את כל שביל הקניות המפתה.
אגב, כדי לוודא שתגיעו לסייל אפילו אם לא מצאתם שמרטף לילד, באיקאה דואגים לעטוף את החוויה באריזה צבעונית של "יום בילוי לכל המשפחה" ומספקים להורים מגוון פעילויות חינם לקטנטנים כולל הודעות כריזה בנוסח "מורנוש וצביקוש יעסיקו עבורכם את הילדים". כל זה גם לצד ארוחות מוזלות במסעדה שאנשי איקאה מדווחים שרק מתחילת הסייל עברו בה 57 אלף סועדים, שאכלו לא פחות מ-9,500 נקניקיות, 4,000 מנות פלאפל, 7,700 מנות גלידה ולא פחות מטון שלם של חומוס. אז עכשיו, כשהבטן מלאה ואתם שבעים קבלו קצת נתונים על מחירי המוצרים המוזלים.
ספות: בסייל הנוכחי תוכלו למשל לרכוש ספה תלת מושבית מדגם Ektork במחיר של 1,995 שקלים במקום 2,795 שקלים, או ספה דו מושבית מדגם Solsta שנפתחת למיטה ב-695 שקלים במקום 895 שקלים. הפריט הנמכר בסייל הזה, שהכניס לחברה את הסכום הגבוה ביותר בינתיים, היא ספה מדגם Karlstad, ממנה נמכרו 200 ספות בסכום כולל של 341 אלף שקלים. לכם היא תעלה במהלך הסייל 1,550 שקלים במקום 1,950 שקלים.
ספה תלת מושבית, 1,995 שקלים במקום 2,795 שקליםאחסון: בתחום האחסון תוכלו למצוא ארון מדגם Dombas בעל חמישה מדפים עם מוט לתלייה ב-495 שקלים במקום 695 שקלים, שידת מגירות לבנה מדגם Trondheim ב-495 שקלים במקום 895 שקלים ומעמד לטלוויזיה מדגם Lack בגימור בגוון ליבנה ב-295 שקלים במקום 395 שקלים.
חדר שינה: לחדר השינה תוכלו לקנות מיטה זוגית לבנה מדגם Aspelund ב-795 שקלים במקום 995 שקלים וסט ציפה עם שתי ציפיות ב-75 שקלים במקום 145 שקלים.
אקססוריז: נרות ריחניים בגוונים שונים מדגם Tindra, שעולים בסייל 6 שקלים במקום 9 שקלים, נמכרו מתחילת הסייל ב-210,000 יחידות. כוס שתייה מדגם Skoja שעולה בסייל 3 שקלים במקום 7 שקלים נמכרה מתחילת הסייל ב-6,000 יחידות. קרש חיתוך מדגם Legitim שעולה 15 שקלים במקום 19 שקלים ומגש קוביות קרח מדגםPlastis שעולה 5 שקלים במקום 7 שקלים, נמכרו כל אחד מתחילת הסייל ב-5,000 יחידות. נרות ריחניים, 6 שקלים במקום 9 שקלים
קרש חיתוך, 15 שקלים במקום 19 שקליםאינטרנט, תשלומים, החזרות והחלפות
באתר של איקאה תוכלו להתעדכן מבעוד מועד לגבי מחירי לפני ואחרי הנחה ולקבל לגבי כל מוצר את המידע הכללי עליו, המעצב, המידות, הוראות טיפול והחומרים ממנו הוא עשוי. במידה ותתקלו בשאלות נוספות תוכלו להקליד שאלות און-ליין או ליצור קשר טלפוני ישרות אל שירות הלקוחות ב-*35832.
לצד האתר שמתעדכן כל הזמן, מדיניות התשלומים, ההחזרות וההחלפות נשארים לעולם זהים, בין אם מדובר בסייל או לא. "על מנת שנוכל להבטיח ללקוח מחירים הוגנים לאורך זמן, בעת ביצוע העסקה עומדת בפני הלקוח האפשרות לבחור בין אופציית התשלומים בקרדיט או בתשלום אחד", מוסרים באיקאה. "מוצרים, כולל כאלו שנרכשו בתקופת סייל, ניתן להחליף או להחזיר תוך 90 יום מיום הרכישה באריזה מקורית ובצירוף קבלה מקורית. המוצר יוחלף או שתוחזר תמורתו לפי אופן התשלום שבו בוצעה העסקה. יחד עם זה, איקאה שומרת לעצמה את הזכות שלא להחליף מוצר או לזכות בגינו במידה ואינו עומד בתנאי מדיניות ההחלפות וההחזרות".
שימו לב: מה אי אפשר להחליף
מצעים שאריזתם נפתחה ו/או נעשה בהם שימוש, כולל כל כלי המיטה (שמיכות, כריות, ציפויות) וכן מוצרי טקסטיל שנחתכו והותאמו ללקוח, פריטים שיוצרו לפי מידה אישית, מוצרים שנעשה בהם שימוש / תיקון / צביעה / עברו כביסה וכן נרות, עציצים או מוצרים שנרכשו במציאון - כל אילו אינם נכללים במדיניות ההחזרות וההחלפות של איקאה והחברה שומרת לעצמה את הזכות שלא להחליף מוצר או לזכות בגינו במידה ואינו עומד בתנאי מדיניות החזרותל והחלפות. מעמד לטלוויזיה, 295 שקלים במקום 395
בעיות בהרכבה: מה עושים?
בכל מקרה של קלקול חלק ששייך להרכבה ואובדן בורג או כל חלק אחר (במידת הסביר): איקאה מציעה שלוש אופציות:
1. קבלת בורג או חלק חינם במרכז השירות בחנות.
2. שליחת הבורג או החלק בדואר.
3. הגעת איש טכני שיביא את החלק ואף יעזור בהתקנה במידת הצורך.
אם נתקלתם בבעיות הרכבה, יש להתקשר לקו הטכני ולקבל סיוע. במידה וזה לא מצליח או שההסבר אינו מספק, יישלח נציג שירות חינם.
10 כללים לרכישה נבונה
1. הכינו רשימה של הפריטים שבשבילם הגעתם לסניף וגשו מיד למחלקות הרצויות מבלי לעבור את כל המסלול הארוך. יש נקודות יציאה וקיצורי דרך, שאלו במודיעין, אם אינכם מכירים. כך לא תתפתו לרכוש מוצרים שאינם נחוצים.
2. בכל מחלקה מחכים לכם אנשי מכירה וייעוץ מומחים לפריטים שמצויים באותה מחלקה. קחו את הזמן להתייעץ איתם גם לגבי הפרטים הקטנים ביותר.
3. כדי לא להיות מופתעים ליד הקופה החליטו מראש על סכום כסף שתהיו מוכנים להוציא על פריטים שהוספתם לעגלה, אבל שלא חשבתם עליהם מראש.
4. היזהרו מקנייה אימפולסיבית של פריטים משלימים שנמצאים בכל מקום כולל במחסן וליד הקופות.
5. קחו את הזמן אפילו ליד הקופה, כדי להתבונן שוב בעגלה ולבחון אם הפריטים שהעמסתם עליה אכן נחוצים. אל תתביישו למיין, להוציא ולוותר על פריטים.
6. למרות שהדבר נעשה כצעד למען איכות הסביבה, אם לא בא לכם לשלם שקל על שקית פלסטיק או שלושה שקלים על שק של איקאה, הביאו אתכם שקיות, כדי שתוכלו לקחת את המוצרים בנוחות.
7. שימו לב שרוב מוצרי החברה מעוצבים להרכבה עצמית ויחד עם זה תוכלו להיעזר בשירות הרכבה על ידי בעל מקצוע שהוסמך לכך, שיגיע בתשלום עד הבית או המשרד. שרות נוסף שמעניקה החברה בתשלום הוא שירותי מדידה מקצועיים בטרם רכישה.
8. שימו לב שעל גבי מוצרים שונים מצוינות שנות אחריות החברה עליהם החל בשלוש שנים ועד 15 שנה. במידת הצורך, נצלו את האחריות ודרשו את המגיע לכם.
9. כדי לחסוך בכסף על הובלה תוכלו לשאול בדלפקי השירות גגונים תמורת פיקדון ולהחזירם עד שבועיים ימים לאחר מכן. במקרה של קנייה גדולה במיוחד תוכלו להיעזר בשירותי ההובלה בתשלום של החברה.
10. גם כשכבר הגעתם הביתה ונתקלתם בכל בעיה שהיא בהוראות ההרכבה, בחלקים חסרים, בפגמים או כל דבר אחר – אל תהססו לפנות לשירות הלקוחות שנותן מענה ומידע בימים ראשון-חמישי – 09:00-18:00 וששי וערבי חג – 09:00-14:00. טלפון 09-8928888 או *35832.
גם בלי סייל: הפריט הזול, היקר והכי נמכר באיקאה
צאו לסיור באאוטלטים הכי שווים לעיצוב הבית
חיים הכט ממשיך לחפש אנשי מקצוע צדיקים. יצאת צדיק, שני ב-21:00, ערוץ 2