רגע לפני קניות החג בדקנו מה הרגלי הקנייה של הישראלים בכל השנה. אתר האינטרנט mysupermarketהמחשב היכן נמצא סל הקניות הזול ביותר ברשת מבין רשתות השיווק, בדק עבורנו באיזה עיר מוציאים הכי הרבה כסף על הקנייה החודשית. איפה נמצאים הקונים הכי צעירים ובאילו ערים מוציאים הכי הרבה על בירה ואוכל מוכן?
הקונים הכי מבוגרים, שגם מוציאים הכי הרבה כסף הם תושבי רעננה. הגיל הממוצע של הרוכשים מוצרי מזון דרך האינטרנט עומד על 45. בכל קנייה שלהם הרעננים מוציאים בממוצע 542 שקלים. במקום השני נמצאים תושבי הרצליה, עם סל קניות ממוצע שעומד על 503 שקלים. תושבי ראשון לציון במקום השלישי (498 שקלים) ומייד אחריהם החיפאים (492 שקלים) הקונים הצעירים ביותר מתגוררים ברמת גן, שם הגיל הממוצע עומד על 34. הבאר שבעים מוציאים הכי מעט על סל הקניות ברשת – רק 441 שקלים לקנייה ממוצעת, מאה שקלים פחות מהרעננים.
הישראלים מוציאים הכי הרבה כסף על גבינות (7.21% מסל הקניות ברעננה ו-7.18% מסל הקניות של השכנים מכפר סבא), גם יוגורט ומעדנים מובילים (6.10% מסל הקניות בהרצליה) וחיתולים ומגבונים (5.32% מסל הקניות בפתח תקווה)
טבלה מייסופרמרקטבראשון לציון וברעננה נרשמה ההוצאה הכי גבוהה מבין כל הערים על ארוחות מוכנות. כנראה שהעובדה שמדובר באוכלוסייה צעירה ועובדת משפיעה על כך. תושבי הרצליה שותים הכי הרבה בירה – יותר מפי שניים מהירושלמים. עם זאת, הירושלמים, מוצאים הרבה יותר מכולם על יין (1.53% מסל הקניות), אולי בגלל יין הקידוש.
בבאר שבע קונים הכי הרבה בשר, והם המובילים גם בתחום הבשר והעוף הקפוא אבל גם בקניית בשר טרי. המתוקים שולטים בחיפה ובהרצליה. החטיפים, לעומת זאת, מובילים בפתח תקווה ובראשון לציון.
לתושבי חולון יש כנראה הכי הרבה חיות, והם מוציאים יותר מבכל עיר אחרת על אוכל וציוד לבעלי חיים (אחוז מסך סל הקניות לעומת 0.05% בירושלים)
בתל אביב מוציאים הכי הרבה על נייר טואלט (1.63% מסך הקניות, לעומת 0.78% בפתח תקווה). בבאר שבע מעשנים הכי הרבה (1.17% מסך הקניות) ובהרצליה הכי מעט (0.16% מסך הקניות).