נערה בים (צילום: realsimple.com, getty images)
זוהרת בחופשה | צילום: realsimple.com, getty images

 כולנו מכירות את הרגע הכואב והקשה הזה לפני כל חופשה, שבו אנחנו ניצבות מול ארון האמבטיה שלנו ונאלצות לבחור אילו תכשירים יזכו לנסוע איתנו ואלו נשאיר מאחור. בלי להשוות, מדובר בדילמה נוסח "בחירתה של סופי" – לקחת את הליפסטיק האדום הלוהט או להסתפק בטבעי? לארוז רק סרום לעיניים או גם קרם ללילה?

הרי אם זה היה תלוי בנו, היינו עושות קאט-פייסט לכל התמרוקייה שצברנו בבית הישר לתוך המזוודה – כולל הצללית ההיא שקנינו לפני שנתיים ובחיים לא פתחנו. מי יודע, אולי דווקא בחופשה הזו יגיע הרגע המושלם לעפעפיים בגוון ירוק-מוזהב.

אבל בין אם את נוסעת לחופשה במלון חמישה כוכבים עם סבונים קטנים וחלוקי רחצה, או לקמפינג בחיק הטבע בלי מים זורמים – יש כמה כללי בסיס וטיפים ששווה לזכור בבואך לארוז תיק עם תכשירים לנסיעה. כי תאמיני או לא, בשביל להיראות זוהרת, מטופחת ויפה גם הרחק מהבית, את לא צריכה סניף שלם של "ספורה".

תיק באמצע תיק בצד

את כל התמרוקים שווה לארוז בתיק איפור או כלי רחצה קטן, כדי שחס וחלילה לא יישפכו וילכלכו את הבגדים שלקחת. זכרי שאם את טסה לחו"ל, כל הנוזלים חייבים להיות ארוזים במזוודה ולא בתיק היד הקטן שאותו את מעלה למטוס – אלא אם את רוצה לחזות במו עינייך באנשי הביטחון שמחרימים לך את הקרם היקר או את הבושם האהוב.

שינויי מזג האוויר הובילו אותנו לחשוב

חכמה בשמש (צילום: realsimple.com, getty images)
חכמה בשמש | צילום: realsimple.com, getty images

 קיץ. חם. העור והשיער שלנו סובלים מאוד. מצד אחד, הלחות והזיעה הורסים לנו את האיפור ואת הפן, ומצד שני השמש קופחת על הראש, שורפת ומייבשת את העור וסודקת את השפתיים. לכן חשוב שתקפידי על שני כללי ברזל: לשתות הרבה נוזלים, שיעזרו לך לשמור על עור גמיש ולהימנע מהתייבשות, וכמובן – למרוח קרם הגנה מפני השמש. כמו כן, שווה לך לבחור לנסיעה בתכשירי איפור וטיפוח שמכילים כבר מקדם הגנה, כמו שפתון לשפתיים יבשות, קרם לחות או מייק אפ. מה שנראה לך עכשיו כמו שיזוף בריא ויפה, יהפוך בקרוב לכתמי שמש וקמטים, שלא לדבר על סרטן העור. חוץ מזה, לא שמעת שלבן הוא השזוף החדש?

דברים טובים באים באריזות קטנות

זוכרת את כל הסבונים הקטנים שלקחת למזכרת מבית המלון, או את הדוגמיות של הקרמים והבשמים שליקטת בפארמים? זו היא שעתם היפה. אם אין לך כאלה, תוכלי לארוז תכשירים בגודל Travel-Size, כלאה שעומדים להיגמר או למלא בקבוקונים ריקים, שניתן להשיג בכל חנות למוצרי קוסמטיקה. כשתיגמר החופשה, פשוט זרקי אותם לפח ותחזרי הביתה קלילה הרבה יותר.

מגבון לכל כיס

אז נוזלים אסור לנו להכניס לתיק היד במטוס, אבל מגבונים לחים – אפשר גם אפשר. היום ניתן להשיג מגבונים כמעט לכל מטרה – להסרת איפור, להסרת לק, לטיפוח אנטי-אייג'ינג ולהסרת כתמים מהבגדים. הם לא תופסים מקום רב ויכולים לבוא לעזר במיוחד כשאין לך חדר אמבטיה צמוד. קחי איתך גם נוזל חיטוי קטן ללא שטיפה – הוא יסייע במיוחד לניקוי הידיים לפני מריחת קרם על הפנים, למשל.

בקצות האצבעות

כדי לשמור על מראה ציפורניים מטופח, העניקי לעצמך מיני-מניקור זריז לפני הנסיעה: מרחי בסיס, לק אהוב (רצוי כזה שיש לך בבקבוקון מיני) ומעליו טופ שקוף שישמור עליו למשך כמה ימים. בתיק קחי איתך את הלק, למקרה שתצטרכי תיקונים קלים, ואת הטופ – להשלמת המראה וכדי שאף אחד לא ישים לב ל"טלאים". מריחת שכבת טופ אחת על הלק מדי כמה ימים תגרום למניקור להיראות חדש ונוצץ, וגם תעניק לו עוד יום או יומיים של חסד.

אז תכל'ס - מה להכניס לתיק?

תיק לחופשה (צילום: realsimple.com, getty images)
לא לשכוח בגד ים | צילום: realsimple.com, getty images

 אחרי כל הטיפים, הנה מה שכל אחת חייבת לארוז בתיק הנסיעות שלה: פינצטה (את תודי לנו); דיאודורנט – רצוי כזה שמכיל מקדם הגנה ואינו גורם ליובש; שפתון לחות לשפתיים יבשות (את יכולה לבחור באחד עם גוון, ולתפוס שתי ציפורים בנשיקה אחת); קרם גוף, שיכול לשמש גם כקרם ידיים; קרם לחות לפנים; מייק אפ פודרה, למי שלא יכולה לוותר; ליפגלוס בגוון טבעי, שיתאים לכל הופעה ולכל מטרה; אייליינר שחור (לחילופין, עיפרון שחור לעיניים או צללית כהה ומכחול יכולים לעשות את העבודה); מסקרה עמידה במים (כבר ציינו שחם?); וכמובן, מראת כיס קטנה.

והכי חשוב

דאגי לקחת איתך חברות טובות עם תיק איפור וטיפוח מפוצץ לעייפה, למקרה שבכל זאת תתגעגעי לאחד התכשירים שהשארת מאחור.