אין אחד ואחת שלא מרגישים את זה: נפח הארנק שלנו הולך ומצטמצם. זה לא קרה בגלל חשבון הבנק שלנו, אלא בעקבות המהפכה הדיגיטלית שאפשרה לכולנו להיפרד מהפלסטיק ולהעביר את שלל הכרטיסים שהיו לנו. בזה אחר זה נפרדנו מכרטיסי האשראי שלנו ואפילו מכרטיסי הנסיעה – שהוטמעו בארנקים הדיגיטליים של אפל וגוגל.

אולם בעוד שרוב הפעילות היומיומית שלנו הלכה והתנתקה מהצורך בנשיאת אמצעים פיזיים, רק שריד אחד נותר – כרטיס קופת החולים. אלא שמעכשיו זה עומד להשתנות: מאוחדת משיקה בימים אלה כרטיס קופה דיגיטלי, שיחסוך מכם את הצורך לזכור להביא אתכם כרטיס לביקור אצל הרופא. 

"רובנו מסתובבים עם כמה כרטיסי קופה בארנק, אחד לכל ילד וכמובן גם עם הכרטיס שלנו, ולעיתים קרובות גם מוצאים את עצמנו מבקשים לקבל שירות רפואי מסוים אבל מגלים שכרטיס הקופה לא נמצא ברשותינו", מציין עוזי ביתן, מנכ"ל מאוחדת. "כרטיס הקופה הדיגיטלי מספק למטופלים חוויית שירות נוחה, שמותאמת לעידן הנוכחי בה רבים מאתנו מסתובבים בלי הארנק. הכרטיסים הפיזיים הם נחלת העבר, והיה לנו ברור שמערכת הבריאות צריכה להתאים את עצמה לצרכים המשתנים של הלקוחות שלנו. קופה שחרטה על דגלה את נושא החדשנות ואת נושא השירות, מדובר במהלך מתבקש שמאפשר ללקוחות שלנו לקבל שירות רפואי נגיש ונוח".

עוזי ביתן, מנכ"ל מאוחדת  (צילום: ענבל מרמרי)
"נפרדים מהכרטיס". עוזי ביתן, מנכ"ל מאוחדת | צילום: ענבל מרמרי

המהלך נולד מתוך התפיסה הכוללת במאוחדת לעמוד בחזית הטכנולוגיה ולעודד קידמה בכל אספקט - הן בתחום הרפואי והן בתחום השירות. "כרטיס הקופה הדיגיטלי הוא רק אחד מהמהלכים שאנחנו מובילים בימים אלה בתחום החדשנות", מסבירה קטי בר שלום, ראש אגף מערכות מידע וחדשנות במאוחדת. "אנחנו מאמינים שמערכת בריאות דיגיטלית היא המפתח לשיפור השירות".

עכשיו, כשהכרטיס של מאוחדת מצטרף לעולם האפשרויות הזמינות מכף היד, יוכלו החברים ליהנות ממגוון רחב של שירותים, ללא הצורך בכרטיס פיזי, בין אם בביקור אצל הרופא, בעמדת המזכירות, במעבדה, אצל האחיות ובבתי המרקחת. כדי להשתמש בכרטיס הקופה הדיגיטלי, המטופל יצמיד את הטלפון שלו לקורא הכרטיסים בעת כניסתו למרפאה, הקורא יזהה אותו ויפנה אותו לשירות שהוא הזמין.

בינה מלאכותית בשירות המבוטחים

"בריאות דיגיטלית תאפשר התייעלות של המערכת כולה, ולכן פועלים כדי להמשיך ולהרחיב את השימוש בטכנולוגיות מתקדמות". מסבירה בר שלום. "בהמשך ישולבו בינה מלאכותית, למידת מכונה וענן. זה יקרה בכל מקום שאנחנו מרגישים שזה יתרום לשיפור השירות, חוויית המטופל, ובכלל – בכל מקום שזה יאפשר לנו להעניק למטופלים שלנו שירות רפואי איכותי יותר, זמין ונגיש יותר".

קטי בר שלום, מאוחדת  (צילום: ענבל מרמרי)
"מפתח לשיפור השירות". קטי בר שלום, ראש אגף מערכות מידע וחדשנות במאוחדת | צילום: ענבל מרמרי

הארנק הדיגיטלי של מאוחדת מתבסס על טכנולוגיית NFC, שקיימת כיום במרבית מכשירי הסמארטפון, ומיושמת באפליקציות פופולאריות רבות כמו ביט, פייבוקס, moovit ועוד. בשלב ראשון כרטיס הקופה הדיגיטלי של מאוחדת יפעל במספר מרפאות גדולות: מרפאת ויוה בחדרה, מרפאת שפרינצק בתל אביב ומרפאת לב העיר במודיעין, ויורחב בהדרגה לכל מרפאות הקופה.