אחת התופעות שאנו עדים להן בשנים האחרונות, היא מעורבות הולכת וגוברת של חברות ועסקים בקידום נושאי אקלים. זאת אף מעבר להשלכות הסביבתיות של פעילות החברה, אלא בתרומה ממשית ליצרית שינוי רחב וכולל.

בין החברות הבולטות בתחום זה נמצאת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל, הפועלת כבר שנים רבות במגוון פעילויות למען הסביבה. לאחרונה, הכריזה יוניון על היוזמה הגדולה ביותר עם השקתה של תחרות "ISRAEL EARTH PRIZE" - "פרס הסביבה של ישראל": פרויקט שהתחיל השנה וילווה אותנו גם בארבע השנים הבאות לתמיכה במימון יוזמות פורצות דרך בתחום הסביבה בישראל. אז במה בדיוק מדובר ולמה שווה לכם למהר להגיש מועמדות? יצאנו לבדוק.

ההזדמנות שלכם לעשות שינוי – ולהרוויח פעמיים!

במסגרת חזון WE GO BEYOND של טויוטה, יוניון מוטורס, מזמינה יזמים ויזמיות, חברות סטארט אפ, עמותות וארגוני מגזר שלישי, שעומדים בקריטריונים ויש להם ופתרונות פורצי דרך להתמודדות עם אתגר סביבתי בישראל, להשתתף ולהתחרות על פרס של מיליון שקלים. התחרות, שקיבלה גם את ברכתו של נשיא המדינה מר יצחק הרצוג, תציע למעשה את הפרס הגבוה ביותר שניתן בישראל לפרויקט בודד בתחום הזה.

במסגרת התחרות שיזמה יוניון מוטורס ניתן להציע פתרונות במנעד רחב של אתגרים סביבתיים בתחומים מגוונים: הפחתת פליטת פחמן, שימור נכסי טבע, ניידות סביבתית ותחבורה מקיימת, הערכות למשבר האקלים, כלכלה מעגלית, קיימות אורבנית, אופנה מקיימת ומזון מקיים. אם יש לכם פתרון חדשני ובר קיימא, יש לכם גם סיכוי לזכות.

וזה לא הכל: התחרות תתקיים במשך 5 שנים, בהן תעניק יוניון מוטורס יבואנית טויוטה במצטבר חמישה מיליון שקלים. מלבד הפרס הגבוה, מטרת התחרות היא עידוד בלתי פוסק לעשייה והתמודדות עם אתגרי האקלים והסביבה שרלוונטיים לחיים של כולנו ומתוך אמונה שיזמים ויזמיות יוכלו באמת ליצור שינוי משמעותי שישפיע על כל חלקי החברה בישראל ואולי גם מעבר.

את כל הפרטים על התחרות יוצאת הדופן ניתן למצוא באתר ייעודי ובו תקנון התחרות, הרכב חברי הוועדה השופטת, קול קורא להגשת המועמדות וכל הקריטריונים הנוספים הדרושים למועמדים לצורך ההגשה.

טויוטה (צילום: שאטרסטוק, shutterstock)
צילום: שאטרסטוק, shutterstock

"הזדמנות יוצאת דופן לקדם את הסביבה בישראל באמצעות מיליון שקלים"

אופירה אבישי, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל ביוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל, נרגשת מההזדמנות ומהאפשרות שהיזמיות והיזמים מקבלים באירוע הזה: ״טויוטה משקיעה כבר מעל ל-25 שנה משאבים עצומים בקידום איכות הסביבה", היא מספרת.

"טויוטה היא זו שפיתחה את הפריוס, הרכב ההיברידי הראשון שפנה לשוק הרחב והפך כבר לאייקון. מאז רוב רובם של הדגמים שהיא מייצרת מצויידים בהנעות חלופיות ונקיות יותר. מעבר לכך, כל תהליכי הייצור והפעילות של טויוטה בעולם הופכים לנטולי מזהמים והיא אף מאתגרת את עצמה לפעול באופן נקי לחלוטין וללא זיהום כלל כבר ב-2035. מלבד התרומה של טויוטה לאיכות הסביבה והקיימות בעולם ובישראל,  אנחנו ביוניון מוטורס פועלים גם להגדיל את החשיפה לנושא החשוב של איכות הסביבה ולרתום את הקהל הרחב בישראל לסייע ולהעלות פתרונות יצירתיים שישפיעו לטובה על איכות החיים שלנו בארץ.

״טויוטה הייתה ועודנה נחושה להטמיע טכנולוגיות חדשות נקיות ובטוחות יותר למען העתיד של כולנו. זו הסיבה שהיא הייתה הראשונה לשווק בעולם גם רכב מימן "המיראי", שלא רק שאינו פולט מזהמים, אלא שהוא אף 'מטהר' את האוויר ובזכות הטכנולוגיה בה הוא פועל המימן הופך לטיפות מים מטוהרות ונקיות לשתייה. המיראי הוא רכב מימן הנמכר באירופה כבר מספר שנים ומכיוון שזוהי שיטת ההנעה הירוקה ביותר שיש, המבוססת על משאב זמין ובטוח, טויוטה פועלת לעתיד שיהיה מבוסס מימן נקי ובריא למען כולנו", מגלה אבישי.

 

 

תחרות ISRAEL EARTH PRIZE של קבוצת יוניון וטויוטה ישראל הושקה במטרה לקדם יוזמות לשיפור הסביבה של ישראל. התחרות הראשונה מתוך חמש תחרויות שיתקיימו מידי שנה נסגרה להגשות ב 30/11/22.

התקבלו מאות הגשות, רובן מסטרטאפים אך גם מעשרות עמותות, ארגונים חברתיים, יזמים פרטיים וממוסדות אקדמיים שונים. בימים אלו המעבדה לחדשנות באקולוגיה תעשייתית בחוג ללימודי הסביבה באוניברסיטת תל אביב, ממיינת את ההגשות הרבות ובוחנת את התאמתן לתנאי ההתחרות כפי שפורסמו בתקנון ובקול הקורא.

בסוף תהליך המיון יועברו ההגשות לצוות השופטים שיבחרו את חמשת המיזמים הטובים ביותר שיעלו לגמר, ואף יפגשו עם היזמים הללו כדי לבחור את היוזמה המנצחת שתזכה בפרס המיליון ₪.

הפרס ליוזמה הזוכה יוענק ב-14/3/2023 באירוע חגיגי.

התחרות הבאה תיפתח להגשות חדשות בסוף מרץ 2023. עקבו אחר הפרסומים.