יוקר המחייה הפך לאחרונה להיות אחד הנושאים הכי מדוברים בכל משפחה בישראל, יותר ויותר אנשים מחפשים איך להגדיל את ההכנסה החודשית ולהשיג לעצמם קצת אוויר לנשימה. בין שלל התחומים המציעים הסבה מקצועית או לפחות תוספת לעו"ש שתאפשר להחזיק ראש מעל המים, נמצא חזק השיווק הדיגיטלי – תחום הצובר תאוצה בעשור האחרון, שהפך להיות דרך קלה להתפרנס ולהרוויח מבלי לעבוד קשה מדי ובשעות גמישות ונוחות.

אז מה זה בעצם שיווק דיגיטלי? למעשה כל פעולת פרסום שמתרחשת בעולם הדיגיטלי בכלל הפלטפורמות השונות וכל פעולה שיווקית שהעסק עושה כדי לקדם את עצמו בזירה הדיגיטלית נכללות בתחום הרחב והמגוון הזה. היום יותר מאי פעם, הצורך באנשי שיווק דיגיטלי מקצועיים עולה ונדרש בכל ארגון או עסק קטן וכך גם אסטרטגיה שיווקית נהייתה חלק מרכזי מאמצעי הפרסום בכל גוף וחברה בעולם.

מקידום אתרים ועד משפיעני רשת

ואתם יודעים איך זה עובד – כגודל הביקוש כך גודל ההיצע. ובאמת בשנים האחרונות יותר ויותר גופים מציעים קורסים והכשרות בתחום שמאפשרים ללומדים להיכנס לסוד העניינים ולמצוא את דרכם המהירה לשוק העבודה. "בקורס אנחנו מלמדים את כל הפלטפורמות הקיימות ומכירים את הדרך להתנהל בהן: איך לנהל קמפיינים, איך לבחור אסטרטגיה נכונה ומתאימה, איך למדוד ביצועים", מסביר רואי קלבו, מנהל חטיבת הדיגיטל בהייקיו, מנכ"ל ובעלים של סוכנות הדיגיטל WEDOMEDIA, "אנחנו מלמדים כתיבת תוכן לרשתות חברתיות, פוסטים, קופירייטינג, בניית אתרים בוורדפרס, קידום אתרים במנועי חיפוש, SEO, עיצוב בתוכנת 'קנבה', עולם המשפיענים, עריכת סרטונים, כתבות יח"צ ועוד כלים רבים הנדרשים במהלך העבודה".

למחפש העבודה הממוצע קיימות אופציות רבות להשתלבות בשוק עם תפקידים שונים כמו מנהל סושיאל, מנהל קמפיינים, קידום ובניית אתרים. לרוב מדובר בעבודה נוחה עם שכר התחלתי של 12 אלף שקל שצומח כעבור 3 שנים לסביבות 18 אלף שקל, ואחרי 5 שנים מטפס מעל 20 אלף שקל לחודש. בנוסף, שעות העבודה במקצוע מאוד נוחות ומאפשרות לשלב את העבודה עם לימודים, עם קריירה נוספת ואפילו עם עסק עצמאי. עצמאות, מאפשר הכנסה נוספת. לקחת עוד 2-3 לקוחות ולהרוויח עוד 10 בצד. מפתה היום את האנשים בגלל המצב. הריביות עולות, אנשים שמגיעים בלידים מחפשים עבודה נוספת. תנאים של הייטק בלי קריעת תחת.

רועי וחן, הייקיו (צילום: באדיבות הנהלת הייקיו)
רועי וחן, הייקיו | צילום: באדיבות הנהלת הייקיו

הסוכנות של קלבו עצמו, מהנדס תוכנה בהכשרתו ו-15 שנים במקצוע, נושאת את התג היוקרתי של Google Partner ו-Facebook Partner. לאחרונה חברה לחברת HighQ המוכרת והוותיקה בתחום ההכשרה וההדרכה והשתיים יצרו את חטיבת הייקיו דיגיטל, בית ספר להכשרות וקורסים בתחום השיווק הדיגיטלי. "כל הקורס נבנה במחשבה על שוק העבודה, כי זה מה שאנשים מחפשים", מסביר קלבו, "אנחנו חיים את התחום, הכשרנו עשרות עובדים בעבר, כך שאנחנו יודעים איך 'לייצר' את העובד הבא מנקודת מבט של בעל עסק".

"בהייקיו אנו רגילים למצוא קהל יעד שנמצא בצומת דרכים, כמו סטודנטים, בוגרות שירות לאומי או חיילים משוחררים טריים שהתחום הזה מאוד קורץ להם", מצטרפת חן ליפשיץ, סמנכ"לית ומשנה למנכ"ל הייקיו, "הם מחפשים לעשות 'כסף מהיר' ולהשתלב בעבודות מאתגרות ויציבות יותר מאשר עבודות מזדמנות אחרי השירות. דווקא בגלל ההיכרות הזו בנינו את המעטפת הרחבה שתאפשר להם לרכוש הידע בעולם השיווק הדיגיטלי כמקצוע וגם כקריירה נוחה, גמישה ומתגמלת לאורך תקופת הלימודים שלהם באקדמיה. הצעירים היום מחפשים לשלב בין העולמות ולהיות עצמאיים ואדונים לעצמם, את הקורס החדש פיתחנו במיוחד לאור ההתעניינות והצורך הזה".

 "מעבר לזה שהמרצים הם ברמה מאוד גבוה, קולגות מהתחום, סמנכ"לים של משרדי פרסום, מנכ"לים של חברות פיתוח וגם אני בעצמי, אנחנו סוכנות מלווה וזה דבר שהוא הכרחי בעידן ובתחום כמו שלנו", מוסיף קלבו, "העולם הדיגיטלי מאוד דינמי, השינויים כל כך תכופים שאנחנו כבר יודעים שהם קורים ועוד ייקרו במהלך הקורס. העובדה שאנחנו כסוכנות מלווים את הקורס מאפשרת לנו להכניס את השינויים והעדכונים 'אונליין', תוך כדי השיעורים. ברגע שיש שינוי – הקורס כבר מתעדכן בהתאם, מה שמכין את הבוגרים שלנו טוב טוב לעבודה הבאה שלהם".

"לקבל כלים שעלו לרובנו ביוקר"

כשקלבו אומר "מכין לעבודה הבאה", הוא לא אומר זאת מהפה ולחוץ. היום יותר ויותר עובדים ומעסיקים מבינים כי המיומנויות העסקיות הן חלק לא פחות חשוב מהידע המקצועי, הניסיון והכישרון. "לאורך כל הקורס אנחנו נותנים טיפים שימושיים וסל ערכים שלם שצברנו לאורך הקריירה שלנו. התלמידים יודעים שיש להם מנטור שיכול לעזור להם להתרחב בתור פרילאנסרים. מעבר לידע המקצועי אנחנו לומדים איך להביא לקוחות, לנהל אותם ולשמר אותם, איך להתמודד עם מתחרים בשוק ועוד. אלו כלים מאוד משמעותיים שיחסכו מהם תהליכים שעלו לרובנו ביוקר".

הקורס עצמו אורך חמישה וחצי חודשים והוא מתקיים באופן היברידי, גם פרונטלית וגם באמצעות הזום שמוקלט למי שמעוניינים להשלים בזמן אחר. למעשה חברת הייקיו הייתה החלוצה הראשונה שפיתחה את המודל ההיברידי המשולב, בעקבות מגפת הקורונה, ומאז מובילה את תחום הפתרונות ההיברידיים לקמפוסים שונים ברחבי הארץ, כך שהמחזור הראשון בקמפוס תל אביב הוא רק יריית הפתיחה.

הייקיו (צילום: באדיבות הנהלת הייקיו)
הייקיו | צילום: באדיבות הנהלת הייקיו

עוד יתרון עליו מדבר קלבו הוא שהקורס כולל בתוכו תתי קורסים שונים בתחומים מגוונים, כך שאם תלמיד בקורס מסיים תת קורס בנושא אחד ורוצה כבר להתחיל לעבוד באותו תחום בזמן שהוא ממשיך ללמוד את שאר הנושאים – זה אפשרי, ולמי שמחפשים מקצוע זמין ומהיר, שאפשר ללמוד אותו ולהתחיל לעבוד – זה אחלה פתרון. מתעודה יוקרתית ועד קהילת בוגרים, השמה, הדרכה מנטלית, עמידה מול קהל, כתיבת קורות חיים בצורה נכונה והפצה שלהם ועד תמיכה של מורים לשאלות תלמידים ואפילו הכנה למבחני הסמכה בגוגל ובפייסבוק – כל אלו הם מה שהופך את הקורס של הייקיו דיגיטל לרלוונטי ומקצועי עבור מי שמתעניינים בתחום.

לעוד פרטים על קורס הייקיו דיגיטל>

ואם כבר התחלתם ללמוד והתחום של שיווק דיגיטלי עשה לכם תיאבון, תוכלו גם להיעזר בקשרים הענפים שיש לחברת הייקיו כמערכת משומנת של הכשרות והדרכה שפועלת מעל 35 שנים ולהשתלב בלימודים במכללות ואוניברסיטאות שונות בארץ ומסביב לעולם, שכן היא משתייכת לקבוצת GUS העולמית אשר מקושרת למעל 60 מכללות ואוניברסיטאות באירופה - ואפילו לקבל מלגה.

"חברת HighQ ידועה בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים שלה כחלק מקבוצת GUS הגלובאלית והיכולת למתוח את הסטודנטים לקצה ולמצות את הפוטנציאל שלהם", מסכמת ליפשיץ, "זו מעטפת מדהימה המשלבת בין למידה איכותית ויעילה לבין ליווי אישי ויחס עוטף. לצד כל הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים שמסייעים לסטודנט אנו תמיד משלבים את המגע האישי, ההיכרות עם התעשייה והפרקטיקה האמיתית, מתוך אמונה שזו נקודת הזינוק הטובה ביותר לצאת ממנה אל העולם האמיתי – הקריירה". כעת, כל מה שנותר לכם להחליט הוא שאתם רוצים לעשות את הצעד הראשון, עם התמדה והכוונה טובה – כל הדלתות פתוחות בפניכם.