הקומיקאי מני צוקרל הוא אייקון של עולם הילדים, ואת התהילה הוא חולק עם אחד הכלבים המפורסמים במדינה - ג׳רי ממטרה, אותו הוא אימץ רגע לפני שהיה מועמד להמתה. היום הכלבלב המתוק מככב בסדרה ובהופעות של מני וגם ב״ג׳רי, הכלב שלי״, ספרו החדש של צוקרבל שיוצא לאור לצד בובה בדמותו של הכלב.

החיים של ג׳רי לא תמיד היו זוהרים: הוא ננטש בגיל פחות משנה אבל היום הסיפור המרגש של מני צוקרל וג׳רי מהווה השראה להרבה משפחות להרחיב את מעגל הנתינה המשפחתי ולאמץ כלב. וכעת, עם פרסומו של הספר, מני מקווה שמשפחות נוספות ילכו בדרכו. אם אתם חושבים לאמץ, דעו שעכשיו הוא הזמן המושלם: היום התחיל שבוע האימוץ 2023, שיתקיים היום, מחר ומחרתיים בסניפי תנו לחיות לחיות באשקלון, בכפר רות וברמת גן, כמו גם במרכזי BIG ביהוד, באשדוד ובפרדס חנה. מי שיגיעו להפנינג האימוץ ויאמצו חבר או חברה על ארבע במסגרתו יקבלו חבילת אימוץ מתנה מתנת פרו פלאן, הכוללת שק מזון, מיכל אחסון, שמיכת גורים וקופון לרכישה הבאה. ״כלב הוא חיה נאמנה מאוד שמביאה הרבה אהבה למשפחה״, מעודד מני - וכשהוא מספר לנו את הסיפור המלא של ג׳רי, גם לנו מתחשק לאמץ כלבלב. 

 

מני ממטרה - 1 (צילום: באדיבות יחצ ממני ממטרה)
צילום: באדיבות יחצ ממני ממטרה

סיפור סינדרלה
מני צוחק ש״ג׳רי הוא סיפור סינדרלה של הכלבים״, וזה באמת נכון. השניים נפגשו ב-2013, כשג׳רי עוד לא היה בן שנה וכבר הספיק להינטש על ידי בעליו הקודמים. עמותת SOS מצאה אותו משוטט ברחובות פתח תקווה ולקחה אותו אליה, אבל לא הצליחה למצוא לו בית. ״הוא היה אצל אומנה, ובכל סוף שבוע הגיע למרכז האימוץ של SOS מבלי שתימצא לו משפחה קבועה״, מספר מני. האנשים נרתעו ממנו מפני שהייתה לו בעיה רפואית: ״בכל פעם שהוא היה מתרגש או מפחד הדם שלו זרם מהר, והוא היה מקבל סוג של עווית, הראש שלו היה מתעקם והוא היה מאבד שיווי משקל ברמה של כמעט ליפול. אמרו לי שיש לו אפילפסיה ושהוא צריך לקחת כדורים באופן קבוע״. 

וזה לא הרתיע אותך?
״לא, להפך. כשנתקלתי במודעת האימוץ שלו ראיתי רק כלב קטן וחמוד, וכשפגשתי אותו במציאות החלטתי שהבעיה הרפואית שלו לא מפחידה אותי - היא אפילו דרבנה אותי לאמץ דווקא אותו. חשוב לציין שבעמותות יש הרבה כלבים בריאים לחלוטין שמחפשים בית! אבל בעיני ה׳בעיה׳ של ג׳רי היא מה שעושה אותו ג׳רי - הוא כלב קומי, זה מה שעושה אותו מיוחד. יש לו מין בעיה מוטורית שגורמת לו ללכת מצחיק או לרצד בעיניים, אבל בלעדיה הוא לא היה ג׳רי ממטרה. דווקא כלבים עם ׳בעיה׳ הם הכלבים שנותנים הכי הרבה אהבה״. 

איך ג׳רי מרגיש היום?
״כשאימצתי אותו לקחתי אותו לבדיקה רפואית כדי להבין באמת מה יש לו. בשלב מסוים הבנתי שהבעיה שלו היא פשוט שהוא מתרגש או מפחד. עם האהבה והטיפול שנתנו לו בבית הוא גם הפסיק לקחת את הכדורים, ועם הזמן סבל פחות ופחות מההתקפים. הוא פשוט היה צריך לקבל אהבה וביטחון. וגם כשהוא מקבל התקף, למשל בבדיקה האחרונה אצל הווטרינר, פשוט צריך לחבק אותו, להחזיק לו את הראש, וזה חולף מהר מאוד״. 

ממני ממטרה - 2 (צילום: mako)
צילום: mako

״רציזי להעביר בספר כמה חשוב זה לאמץ״

מני מספר שקרא לג׳רי על שמו של ג׳רי לואיס, קומיקאי יהודי-אמריקאי שהיווה השראה גדולה עבורו. נראה שיחד עם השם הכלב המתוק קיבל גם סטאר-קוואליטי - והיום הוא אחד הכלבים המפורסמים ביותר במדינה עם המוני מעריצים. 

מני מספר לנו שהכול התחיל בכלל מבייביסיטר אצל השכנה: ״כשאימצתי את ג׳רי גרתי בשכונת עמידר ברמת גן, וכשהייתי צריך לצאת להופעות השכנה שלי הייתה שומרת עליו. כדי להעביר לו את הזמן היא הייתה שמה לו בטלוויזיה מני ממטרה, ממש כמו לילד, והוא היה חוזר אחרי הצלילים ושר עם המוזיקה. זה הגיע למצב שהייתי משמיע לו כל שיר חדש שלי ורואה מה התגובה שלו - השירים שהוא פחות חזר עליהם באמת פחות הצליחו, והשירים שהכניסו אותו לאטרף, בעיקר מצעדי החיקויים, באמת מאוד הצליחו״. 

עם כל העזרה שהוא העניק לבעלים שלו מאחורי הקלעים, נראה שהגיע הזמן של ג׳רי להיכנס לאור הזרקורים. כשהתחילה הקורונה מני הוציא את השיר ״הכלב שלי״, שמספר את סיפורו האמיתי של ג׳רי: ״ראיתי מודעה של כלב עם פציעה / מיד שאלתי מה לו קרה / סיפרו לי שננטש ליד המרפאה / החלטתי מיד להושיט לו עזרה״. השיר סוגר את הפרק ״מחפשים את ג׳רי״ בסדרה של מני ממטרה - והפך את ג׳רי לסלב בזכות עצמו. 

״זה שיר שבא לומר: לכו תאמצו כלבים״, מספר מני. ״כלבים לא קונים, כלבים מאמצים. השיר הזה הפך לסיפור הצלחה גדול יותר מכל שיר אחר שלי מבחינת הערך המוסף שלו. הרבה הורים באו אלי אחרי הופעות וסיפרו לי שג׳רי נתן להם השראה ללכת ולאמץ כלב בעצמם״. 

 

ממני ממטרה - הספר (צילום: באדיבות יחצ מני ממטרה)
צילום: באדיבות יחצ מני ממטרה

ג׳רי הפך לחלק מזוהה כל כך מהמותג של מני ממטרה שכשהציעו למני לכתוב ספר, היה לו ברור במה הוא צריך לעסוק: בסיפור האמיתי של ג׳רי. הקומיקאית פרלה דנוך, אשתו של מני, חיברה את סיפור המסגרת: מני הוא ילד לא מקובל בבית הספר שרוצה לקנות כלב. כשמסבירים לו שכלב לא קונים אלא מאמצים, הוא הולך לעמותה ומאמץ את ג׳רי - הכלב החמוד שהופך לחבר הכי טוב שלו וכובש את לבם של כל הילדים.

״היה חשוב לי להעביר באמצעות הספר כמה חשוב זה לאמץ כלבים״, מספר מני. ״כלב הוא כולו לב. ג׳רי היה מועמד להמתה, ולאמץ אותו היה פשוט להציל אותו. למה לא מגיע לו בית?״

החתול של מני ממטרה (צילום: מתוך אלבום פרטי)
ג'ינג'י החתול של מני | צילום: מתוך אלבום פרטי

מני מוקיר במיוחד את הקשר עם כלבו לאור פרידתו מג׳ינג׳י, החתול שאימץ עוד לפני ג׳רי. את ג׳ינג׳י מצא ברחוב והחליט להעניק לו בית. הגיל המבוגר הביא איתו בעיות בריאותיות שהסבו לו סבל רב, ובצער אדיר מני ופרלה נאלצו להרדים אותו השבוע. ״הוא היה חתול מאוד חכם, למעשה הוא היה ממש הכלב של הבית מרוב שהוא היה חברותי״, הוא נזכר בצחוק.


לסיכום מני קורא: ״לכו לאמץ כלבים בשבוע האימוץ המדהים של תנו לחיות לחיות. ברגע שתמצאו את הכלב או הכלבה שלכם, הם יהפכו להיות החבר הכי טוב שלכם ויביאו הרבה שמחה לבית. כשלוקחים חיית מחמד הביתה, בסופו של דבר עושים משהו הרבה יותר גדול מסתם לשחק איתה או ללכת איתה לים - ממש מצילים אותה, נותנים לה בית במקום שתחיה ברחוב או בכלובים. יש אנשים שמחפשים סוג מסוים של כלב גזעי, וזה בסדר גמור, אבל הם לא מבינים את ההשלכות של קניית כלבים: תמיכה בתעשיית ההרבעות, שאם הם היו יודעים עליה אפילו קצת הם היו יורדים מהרעיון מהר מאוד. התעשייה הזו יוצרת תכשיטים, לא בעלי חיים. לאמץ כלב זה לעשות טוב לעולם - ובסופו של דבר תמיד נקשרים לכלב שמאמצים, לא משנה מה הסוג שלו״. 

שבוע האימוץ 2023 מתחיל עכשיו!

עשינו לכם חשק לאמץ כלב מתוק הביתה? עכשיו זה הזמן המושלם! שבוע האימוץ 2023 יתחיל ב-30 ביולי ויתרחש במהלך כל אותו השבוע בסניפי תנו לחיות לחיות, שנמצאים באשקלון, בכפר רות וברמת גן. מי שיגיעו לסניפים עצמם יזכו להגיד שלום לעשרות בעלי חיים מתוקים ולחפש את האחד שיחזור איתם הביתה - וגם יקבלו שובר לרכישת מזון מתנה מתנת פרו פלאן, המשווקת הרשמית של מזון איכותי מבית פרו פלאן.

אבל זה לא הכול: השנה דאגנו להגיע ל-3 נקודות נגישות שפזורות ברחבי הארץ - בצפון, במרכז ובדרום. במסגרת שבוע האימוץ שהתחיל היום יתקיים הפנינג אימוץ לכל המשפחה במרכזי BIG ביהוד, באשדוד ובפרדס חנה: ההפנינג בקניוני BIG יתקיים בימים ראשון עד שלישי, היום זה קורה ב-BIG FASHION באשדוד, ב-31.7 זה יקרה ב-BIG יהוד וב-1 באוגוסט ב-BIG בפרדס חנה, בשעות 10:00-14:00. כל מי שיאמצו חבר או חברה על ארבע במסגרת ההפנינג יקבלו חבילת אימוץ מתנה מתנת פרו פלאן, הכוללת שק מזון, מיכל אחסון, שמיכת גורים וקופון לרכישה הבאה. 

זאת ההזדמנות שלכם לעשות טוב לעולם ולהכניס הרבה אהבה ונתינה הביתה - החבר הכי טוב שלכם כבר מחכה לכם!