שבוע האימוץ הראשון של קשת12 ו-mako התרחש בחורף 2022, ולאור ההצלחה היה ברור שהוא חייב לעשות קאמבק. הרי מה יותר טוב מלפגוש כלבים מתוקים, להצליח להציל אחד מהם - ולזכות בחבר הנאמן ביותר שאפשר לדמיין? וכך יצא לדרכו שבוע האימוץ השני, בשיתוף עם פרו פלאן, מרכזי BIG ביהוד ופרדס חנה, BIG FASHION אשדוד, הפניקס smart ועמותת תנו לחיות לחיות. בקיץ הזה הגענו להישגים מרשימים מבחינת נראות, למדנו דברים חדשים, זכינו לביקור לא צפויאבל חשוב מכל, עזרנו ל-19 כלבים ו-10 חתולים למצוא בית אוהב שיוכלו למלא בשמחת חיים ובנתינה אינסופית. אז מה היה לנו? 

 

שבוע אימות - אחד הכלבים שאומצו (צילום: mako)
אחד הכלבים שאומצו | צילום: mako

 BIG FASHION אשדוד ומרכזי BIG ביהוד ובפרדס חנה אירחו פסטיבלי אימוץ אליהם הציבור הוזמן על מנת לפגוש וללטף את הכלבים המתוקים של עמותת תנו לחיות לחיות. החמידות שלהם הזכירה לנו כמה חשוב לאמץ כלבים ולא לקנות אותם: קניית כלבים משמעה נתינת יד לתעשיית ההרבעות הנצלנית של כלבים גזעיים וחצי גזעיים, ואימוץ לעומת זאת הוא הזדמנות להציל נפש, לפתוח את הלב - ולזכות באהבה ללא תנאים.

 

שבוע האימוץ - אחד הכלבים שאומצו (צילום: mako)
מני ממטרה קפץ לביקור ביום האימוץ השני | צילום: mako


שבוע האימוץ - צוות הפרויקט (צילום: mako)
צוות שבוע האימוץ | צילום: mako

אלפי אנשים הגיעו לפסטיבל מכל רחבי הארץ, אמרו שלום לכלבים, ליטפו והצטלמוו-29 משפחות מאושרות גם אימצו לביתם את הכלבים והחתולים שהמתינו ב"תנו לחיות לחיות" לבית חם. המשפחות שאימצו כלבים במתחמי BIG וגם בסניפים של תנו לחיות לחיות קיבלו במתנה חבילת אימוץ מתנת פרו פלאן כדי להתחיל ברגל ימין את המסע המשותף. 

 

שבוע האימוץ - כלב נוסף שאימצו (צילום: mako)
כלב נוסף שמצא בית חם | צילום: mako

במסגרת שלושת ימי אימוץ כמה כלבים ברי מזל זכו לטבול באור הזרקורים והתארחו בתוכנית של פאולה וליאון. בהזדמנות הזו למדנו מד״ר ענת יאס, מומחית לרפואה פנימית של חיות מחמד ויועצת לפרו פלאן מבית פורינה, על החשיבות של בחירת המזון המתאים לחיית המחמד - כל כלב זקוק לתזונה המתאימה לגזעו, לגודלו ולמצבו הבריאותי, כדי שיוכל לחיות חיים ארוכים ומאושרים. פגשנו גם את יוהנה מיכאלי, שאימצה 4 כלבים, וסיפרה על השמחה שהם מביאים למשפחה. 

 

שבוע אימוץ - משפחה שאימצה כלב (צילום: mako)
משפחה שאימצה כלבה שהמתינה זמן רב לאימוץ | צילום: mako

ואם כבר מדברים על חיי התהילה, הכלבים של תנו לחיות לחיות וגם משפחות שהגיעו כדי לאמץ, זכו לביקור מכוכב הילדים הגדול בישראל - מני ממטרה. מני הגיע לתמוך בפסטיבל האימוץ וסיפר לנו את סיפור הסינדרלה של ג׳רי ממטרה, הכלב המאומץ שלו שהפך גם הוא לכוכב. ״לכו לאמץ כלבים - ברגע שתמצאו את הכלב או הכלבה שלכם, הם יהפכו להיות החבר הכי טוב שלכם ויביאו הרבה שמחה לבית״, אמר. ״כשלוקחים חיית מחמד הביתה, בסופו של דבר עושים משהו הרבה יותר גדול מסתם לשחק איתה או ללכת איתה לים - ממש מצילים אותה, נותנים לה בית במקום שתחיה ברחוב או בכלובים. לאמץ כלב זה לעשות טוב לעולם״.

 

שבוע אימוץ - כלב נוסף שאומץ (צילום: mako)
כלב נוסף שמצא בית חם בזכות פרויקט האימוץ | צילום: mako

29 המשפחות המאושרות שזכו בחבר חדש לכל החיים נתנו השראה לעשרות משפחות נוספות שפנו בעקבות שבוע האימוץ והביעו רצון לאמץ חיית מחמד, והן הופנו לבתי המחסה של תנו לחיות לחיות - שם מחכים עוד המון כלבים חמודים לבית חם ולחיים חדשים.