מטוס קרב איראני מסוג F-5 התרסק על חומת בית ספר בעיר תבריז, כתוצאה מהאירוע נהרגו שני אנשי צוות אוויר ואזרח שהיה במקום, אולם יתכן ומספר ההרוגים גבוה יותר.
ההערכה היא שמדובר בתקלה טכנית חמורה שלא אפשרה לאנשי הצוות לבצע נטישה. חיל האוויר האיראני סובל כבר שנים ארוכות מהתרסקויות ותקלות במטוסים, בעיקר בשל הסנקציות האמריקאיות והמחסור החמור בחלקי חילוף תקינים.
על פי הדיווחים מאיראן, מטוס הקרב המריא כחלק מהכשרה והסבה של טייסים חדשים למערך מטוסי הקרב מהסוג הזה. סמוך לנמל התעופה של תבריז אירע ככל הנראה כשל טכני חמור במטוס. הטייסים ניסו להימנע מהתרסקות באזור עירוני אולם ללא הצלחה, וכאמור הם פגעו בחומת בית ספר שהיה סגור בשעת התאונה.
שני הטייסים לא הצליחו לנטוש את המטוס ונהרגו ואיתם האזרח. אנשי צוות האוויר האיראנים שנהרגו בהתרסקות הם מייג'ור סאדג' פלאחי, טייס קרב ותיק, והמדריך לוטננט אלירזה הניפה-נג'אד, שסיים לא מזמן את קורס הטיס והיה בעיצומה של הכשרה למטוס F-5.
מפקד הכנף הטקטית ה-2 בחיל האוויר האיראני, לה היה שייך המטוס שהתרסק, הגיע למקום ובהצהרה לתקשורת מסר כי: "הטייסים ניסו לכוון את המטוס שלהם למגרש כדורגל סמוך ואז לנטוש. אולם אם היו עושים את זה, יתכן והמטוס היה פוגע בבנייני שכונת מגורים. לכן הם לא נטשו את המטוס, איבדו שליטה והוא התרסק".
מצבו החמור של חיל האוויר האיראני
נורת'רופ F-5 טייגר II הינו מטוס קרב אמריקאי שהמריא לראשונה ב-1959 ולחיל האוויר האיראני הגיע ב-1965. עד אמצע שנות השבעים איראן רכשה למעלה מ-160 מטוסים מהסוג הזה. ההפיכה האסלאמית ב-1979, עליית משטר האייתולות והסנקציות של ארה"ב, הביאו למחסור חמור בחלקי חילוף, כמו בשאר דגמי המטוסים מתוצרת ארה"ב שבשירות חיל האוויר האיראני.
נכון להיום ההערכה היא כי נשארו בשירות כ-60 מטוסי F-5 אולם אחוז השמישות שלהם נמוך. לאורך השנים איראן חשפה מטוסים "מתוצרת עצמית", אולם רבים מהם היו למעשה F-5 בתוספת שינויים קלים.
המצב החמור של חיל האוויר האיראני גורם להם לאבד מטוסי וטייסים בקצב מסחרר. כמעט בכל חודש הם מאבדים לפחות מטוס אחד בתאונה. רובם המכריע מטוסי הקרב מתוצרת ארה"ב שהגיעו לשם עד סוף שנות ה-70, כמו F-14, פנטום ו-F-5. רק ביוני האחרון נהרגו שני טייסים F-5 איראנים אחרי שתקלה טכנית גרמה להפעלת כיסאות המפלט בתוך דת"ק (דיר תת קרקעי), והשניים התנפצו על תקרת הדיר ונהרגו.