חיל האוויר האמריקאי מפרסם שמטוס ה-F-15E הראשון אותו שלחו לבסיס שבבריטניה הגיע להישג מרשים של 10,000 שעות טיסה. המטוס מוצב במסגרת כנף הקרב ה-48 של חיל האוויר האמריקאי.

מטוס ה-F-15E מספר זנב 91-0308 היה ל-F-15 הראשון שהוקצה לבסיס חיל האוויר הבריטי Lakenheath, בו מוצבת דרך קבע הכנף האמריקאית. אל שעת הטיסה העשרת אלפים הגיע בגיחת אימון שבוצעה ב-28 ביולי 2023.

כנף 48 נחשבת לכוח האווירי העיקרי של ארה"ב באירופה אל מול הרוסים. כיום יש בה שלוש טייסות של מטוסי קרב מסוג F-15C\D ומטוסי F-15E. בשנה שעברה נפתחה בה טייסת F-35A שעדיין נמצאת בתהליך של הצטיידות.

המטוס שרשם את ציון הדרך הוא חלק מכנף הקרב ב-31 השנים האחרונות, אחרי שהגיע לשם ב-17 בספטמבר 1992. כחלק מהכנף "המטוס טס יותר מ-4,100 גיחות ועבר יותר מ-20 בדיקות שלבים", נמסר.

מטוס הקרב (צילום: U.S. Air Force Airman Delanie Brown)
מטוס ה-15-F שהגיע ל-10,000 שעות טיסה | צילום: U.S. Air Force Airman Delanie Brown

מטוס ה-F-15E הזה נשלח בעבר לאפגניסטן והיה מעורב שם בגיחות תקיפה רבות, תקף גם בעיראק ו"בכל פעילות קרבית ומבצעים שהיו מאז 1992". המטוס המסוים הזה, וה-F-15E בכלל, צפויים להמשיך לטוס בחיל האוויר האמריקאי בעשור הקרוב לפחות.

סרג'נט אוון ווילבי, ראש צוות טכני בטייסת, צוטט באתר משרד ההגנה האמריקאי כשאמר: "חיי השירות המקוריים בעת תכנון המטוס היו רק כ-8,000 שעות טיסה", מה שלדבריו מעיד על מסירות הצוותים לאורך השנים להשאיר אותו באוויר. עוד סיפר שסך שעות התחזוקה שהושקעו במטוס הזה מגיעות ליותר מ-30 אלף ו"הנתון הזה לא לוקח בחשבון את הבדיקות שנעשות בין כל טיסה וטיסה בכל יום".

עוד נמסר שרק 86 מתוך יותר מ-800 מטוסי F-15 של חיל האוויר האמריקאי הגיעו ל-10,000 שעות טיסה. מטוס 91-0308 הוא אחד מתוך 53 מטוסים מדגם ה-E שהגיעו לציון הדרך הזה וה-F-15 הראשון שעשה זאת במסגרת השירות בכנף שמוצבת בבסיס חיל האוויר הבריטי.

"לא הרבה משתנה ברגע שמטוס מגיע ל-10,000 שעות טיסה", סיכם אחד מאנשי הצוות. "תחזוקת המטוס אינה משתנה אך עשויה לדרוש יותר בדיקות שגרתיות, בגלל שעות טיסה כה רבות".