את חנויות השק"ם המוכרות של צה"ל החליפה בשנים האחרונות רשת חנויות ה"כוורת" של קרן לב"י והאגודה למען החייל.
החנויות בבסיסים היו מזוהות תמיד עם חטיפים כמו במבה ו-ופל מצופה (כן, פעם היה קטע כזה) אבל כיום ניתן לרכוש שם ציוד – מכומתות ומשחה לנעל צבאית ועד אביזרי סלולר וגאדג'טים.
מבין המוצרים הנמכרים בחנויות, אלו הם עשרת המוצרים הנמכרים ביותר בכוורת מתחילת השנה:
במקום העשירי – חטיף תפוצ'יפס
במקום התשיעי – חטיף דוריטוס
במקום השמיני – משקה פיוז טי
במקום השביעי – חטיף קינדר בואנו
במקום השישי – מגבונים לחים של מותג הכוורת
במקום החמישי – חטיף קליק
במקום הרביעי – חטיף במבה
במקום השלישי – משקה קוקה קולה בבקבוק
במקום השני – מים מינרליים נביעות
במקום הראשון – משקאות קוקה קולה בפחית (כולל זירו, פנטה וספרייט)
גם בפעמים הקודמות שבדקנו את הנושא, בשנים 2015 ו-2017 הובילו משקאות הקוקה קולה, המים המינרליים וחטיפי הבמבה את הרשימה, כשהמוצר החדש שהפך כנראה ללהיט אצל החיילים הוא המגבונים הלחים (על אף הבעיתיות שלו מבחינת איכות הסביבה), שדחק החוצה בין היתר את המנה החמה וחטיף הבמבה נוגט.
כמו בחיים האזרחיים גם בצבא, ניתן היום לבצע הזמנת קניות באתר כוורת אונליין, שם מבטיחים שהמוצרים יגיעו אל החנויות בבסיסים עד ארבעה ימים מקסימום מביצוע ההזמנה. בין היתר מוצעת רכישה של נעלי ספורט וביגוד ספורט במחיר של פחות מ-100 שקלים עבור כל מוצר. בכוורת ממליצים למתגייסים וההורים להמתין לגיוס עצמו ולרכוש את המוצרים בבסיסים.
"כוורת פועלת ללא מטרות רווח, הרשת מחויבת להגיע לכל חייל באשר הוא", מציין צביקה גולדנברג, מנכ"ל כוורת. הוא מוסיף שגישת הרשת היא ב"הצעות למוצרים פרטניים אותם החיל צריך ותכנן מראש לקנות ולא בקידום מוצרים ומבצעים. אנו בודקים כל העת את הנעשה בשוק ומבצעים התאמות שונות על מנת להביא לחיילים, בבסיסים הרחוקים והקרובים, את המענה הטוב והמשתלם ביותר".