נשק של טרקינג פוינט (צילום: טרקינגפוינט)
הכפתור האדום בצד, זה כל מה שהיורה צריך לעשות | צילום: טרקינגפוינט

בשלב הנוכחי של ההתפתחות הטכנולוגית והמחשבים החכמים, גוברת התחרות בין אלו שטוענים שאין תחליף לשיקול הדעת של המוח האנושי, מול אלו שטוענים שעדיף הדיוק שמאפיין רק מחשב. חברת TrackingPoint, כוכב עולה בתחום אמצעי הלחימה, מצאה ככל הנראה את האיזון המושלם בין השניים.

בתערוכת האלקטרוניקה בטקסס, החברה הציגה את הרובה החכם שקשה להחטיא איתו את המטרה. החברה הצעירה שהמציאה את הקונספט של הנשקים המונחים, יצרה לעצמה תוך שנה מוניטין של היחידה שמייצרת את הנשקים המדויקים ביותר בעולם. הנשק הזה, אשר מוצג בתערוכה, הוא הראשון מסדרת הנשקים החצי אוטומטיים שהיא מציעה ללקוח, כך על פי NBCnews.

על פי הפרסום, מדובר במערכת ירי שיכולה להפוך גם טירון שזה עתה קיבל לידיו נשק לקלע מדויק שמסוגל להשיג פגיעות מרשימות בטווח הירי של ה-450 מטר. תפקידו של היורה מסתכם למעשה בסימון של המטרה, הנשק והתחמושת עושים את השאר כשלדברי החברה, הדיוק מגיע לפי 5 מדיוק של צלף מנוסה. מחיר התענוג – החל מ-9.5 אלף דולר לחתיכה.

>> נושמים צבא? לסיפורים הכי מעניינים, הצטרפו לפייסבוק של פז"ם

המערכת תוכנתה כך שתדע גם לתת מענה למטרות נעות. על פי הפרסום, המערכת יודעת לעקוב אחר מטרה שסומנה ונעה במהירות של עד חמישה מטרים בשעה. מדובר אמנם במהירות שקל לעבור אותה, אבל בהנחה שהקורבן לא יודע שהולכים לירות עליו, אין סיבה שיתחיל לרוץ פתאום.

החברה השיקה את הנשק המונחה מטרה הראשון שלה בשנה שעברה כשהיא מציעה לא רק את הנשק עצמו אלא מגוון של אמצעים היקפיים, כמו מצלמות וידיאו, אמצעי ראיה שונים, תצוגות ומטרות שונות ואפילו חיבור לאינטרנט אלחוטי שבאמצעותו היורה, לרב צייד, יכול לשמור את הפגיעות שלו בזיכרון המחשב ואפילו לשתף אותם בזמן אמן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ויוטיוב. בקרוב גם אינסטוש?
בכדי לשפר את הטכנולוגיה החדשה, החברה מעודדת את הלקוחות שלה לשתף ברשת את הפגיעות שלה.

האם החברה כובשת את הבכורה על רשימת רובי הצלפים? בחברת רמינגטון הוותיקה החלו שיתוף פעולה מסחרי עם Trackingpoint הצעירה שמוכרת לה טכנולוגיה ורישיונות עסקאות ענק. בנוסף לכך נרקמת בימים אלו עסקה יחד עם הצבא האמריקאי.

>> סוף עידן בצה"ל: נפרדים מנשק ה-M16 הארוך