למה ה-CIA מתעניין בטיפוח (צילום: מתוך סרטון תדמית של Clearista, YouTube)
מתוך סרטון התדמית של המוצר. האם בקרוב על פניהם של פושעים? | צילום: מתוך סרטון תדמית של Clearista, YouTube

ה-CIA, סוכנות הביון האמריקאית, משקיעה בחודשים האחרונים במוצר שנראה רחוק מאוד מהעולם הבטחוני והמודיעיני – קרם פנים חדשני בשם Clearista. אז מה למודיעין ולטיפוח? הקרם החדשני, שמיוצר על ידי חברה בשם Skincential Sciences, עתיד לשמש לצורך דגימת DNA מהמשתמשים בו. נשמע כמו מדע בדיוני? יכול להיות, אבל ה-CIA בהחלט חושב שיש כאן משהו.

הייעוד המקורי של המוצר הוא הסרת כתמי עור עקשניים, והוא מעורר עניין ברשתות החברתיות ובקרב בלוגריות טיפוח. In-Q-Tel, קרן ההון-סיכון של ה-CIA, העבירה ליצרנית לא מעט כסף בחודשים האחרונים למטרות מחקר ופיתוח.

>> מכורים לפז"ם? הירשמו לפייסבוק שלנו

על פי הדיווחים, הטכנולוגיה שעומדת בבסיס הקרם מורידה את השכבה החיצונית של העור ולמעשה חושפת סימנים ביומטריים ייחודיים שיכולים לשמש לזיהוי ואבחון ממצאים – בדיוק כמו איסוף DNA מזירת פשע. ההליך המדובר אינו פולשני ואינו מכאיב, ודומה לשימוש בסבון פנים רגיל.

ראס לייבוביץ', מנכ"ל Skincential Sciences, הודה בראיון לאתר The Intercept שהחברה שלו נמצאים במגעים עם In-Q-Tel, אבל אמר שהוא "לא בטוח" למה נבחרה דווקא החברה שלו ומה בדיוק מתכוונים לעשות ב-CIA עם הטכנולוגיה הזאת.

In-Q-Tel נוסדה בשנת 1999. תפקידה לזהות טכנולוגיות חדשות בשוק שיכולות לתמוך במשימות ה-CIA וסוכנויות ביון אחרות, וגם להשקיע בחברות שמייצרות את הטכנולוגיות הללו. ספק אם מישהו צפה שזה יגיע לקוסמטיקה.