כבר תקופה ארוכה שחיל האוויר האמריקאי מחפש מחליפים לזוג מטוסי האייר פורס 1 שלו. מדובר במטוסים שהם אולי הסימן הכי מזוהה עם נשיא ארה"ב, בהם הוא טס לכל ביקור ברחבי העולם. באופן לא מפתיע הוחלט לרכוש את זוג המטוסים מסוג ג'מבו 747 מחברת בואינג, שהיו אמורים להגיע עם תג מחיר של כמעט מיליארד דולר, לא כולל תוספות - גם הן בעלויות מטורפות. רק שאז נבחר לתפקיד דונלד טראמפ, ובהינף ציוץ בטוויטר הצליח לחסוך למשלם המיסים לא מעט דולרים. המטוסים החדשים שיכנסו לשירות יגיעו מהזמנה של חברה רוסית שפשטה את הרגל.

אייר פורס 1 הוא למעשה מטוס מסוג ג'מבו 747-200 שמצויד במערכות תקשורת והגנה מהמתקדמות בעולם, כאלה המאפשרות לנשיא לנהל את העולם מהאוויר. המטוסים שנמצאים כיום בשרות כבר ישנים ואחרי שטראמפ הכיר את פרטי העסקה להחלפתם, הוא צייץ בטוויטר "בואינג בונה מטוס אייר פורס 1 חדש לגמרי לנשיאים הבאים, אך העלויות יצאו משליטה, יותר מ-4 מיליארד דולר. בטלו את ההזמנה!", כתב.


בואינג לא רצתה להפסיד מכרז מכניס כסף בסדר גודל כזה וחיל האוויר האמריקאי קבע שיש להחליף את המטוסים עד שנת 2021. הסיטואציה גרמה לה כנראה לחפש במקומות מפתיעים: הפתרון נמצא בדמות זוג מטוסים מדגם 747-8, הגדול והמשוכלל ביותר של החברה, שהעלו אבק בהאנגר קטן במדבר מוהאבי כבר כמה שנים. המטוסים האלה נרכשו במקור על ידי חברת התעופה הרוסית ששמה טרנסאירו (Transaero) אך מעולם לא הגיעו לחברת התעופה, משום שזמן קצר לאחר בנייתם היא פשטה את הרגל.  

בואינג מאחסנת את המטוסים בהאנגר בשדה תעופה במדבר מוהאבי, משום שהאקלים היבש אמור למנוע חלודה. המשמעות היא שחיל האוויר האמריקאי יקבל לידיו שני מטוסים חדשים שמעולם לא היו בשימוש, ואלה יהיו מוכנים באופן מיידי להתאמות והתקנת המערכות בהתאם לדרישות חיל האוויר והשירות החשאי. כמו חדש, יד ראשונה מחברת תעופה פושטת רגל.

חוץ מזה, המחיר יהיה נמוך הרבה יותר: נכון לעכשיו מדברים על 380 מיליון דולר ליחידה. אבל זה, רק נזכיר, לא כולל עוד כ-2 מיליארד דולר - עלות המערכות המסווגות לתקשורת והגנה על המטוסים. בדוברות של חיל האוויר האמריקני ציינו ש"אנחנו בשלבים האחרונים של תיאום עסקה פוטנציאלית. בשלב זה אין לנו מה להוסיף על העניין".