גאווה באתונה ופסטיבל XLSIOR במיקונוס 

האופציה הזולה ביותר והטיסה הכי קצרה אם בא לכם לחגוג גאווה מעבר לים, נמצאת אצל שכנתנו היווניה. חופים, גברים לוהטים ותרבות עתיקה נפגשים גם על חופים אחרים בים התיכון, ובשפה זרה זה אפילו עוד יותר מרגש. אירועי הגאווה ביוון השנה מציעים שתי אפשרויות ליהנות ולחקור את הצד הזה של הים. למי שמעדיף תרבות על הרמות, אתונה היא העיר להיות בה. המצעד בה בעל דגש פוליטי, נערך זה השנה השביעית ברציפות וצובר תאוצה. בין אירועי הגאווה השונים אפשר לפנות לבתי הקפה המלאים, למסעדות טובות ולמגוון רחב של אירועי תרבות, מוזיאונים ומקומות היסטוריים בעיר ובסביבה.

אם לעומת זאת, אתם רק מחפשים להרים כל היום, מיקונוס מארחת השנה את ליין הגייז בעל השם העולמי XLSIOR. האי מיקונוס הפך מפורסם הודות לחיי הלילה שבו, והיותו יעד לתיירות להט"בית המונה עשרות אלפי מבקרים בשנה. הליין צפוי להרים אירוע שלא נראה כדוגמתו בפורח, בחום של אוגוסט, יהיה מלהיט.

סייב דה דייט: אתונה – 10 ביוני; מיקונוס – 23 באוגוסט

אירועי הגאווה בסן פרנסיסקו 

אירועי הגאווה בבירת הגייז של הצד המערבי של ארה"ב חוגגים 47 שנות פעילות, כשהנושא של המצעד השנה הוא "Celebration of Diversity”. וכדי לקדם מגוון ולא רק לקרוא למצעד בשם הזה, 300 מיצגים יעלו בסביבות המצעד בין 20 במות ומתחמים בהקמת הקהילה המקומית. בכל זאת, סן פרנסיסקו היא העיר הגאה הראשונה בעולם שבחרה בהומו גאה לעבוד בשירות הציבור (הארווי מילק).

במצעד ניתן לצפות במקומות המוסדרים ב-United Nation Plaza או לאורך רחוב מרקט בקטע שבין רחוב בייל והרחוב השמיני. הבמה המרכזית תהיה בסיוויק סנטר פלאזה, בסמוך לבניין העירייה, שם יופיעו בין היתר נינה סקיי, ליידי גאגא, סנדרה ברנהארד והבקסטריט בויז!

סייב דה דייט: 24-25 ביוני

גאווה עולמית במדריד

בספרדית קוראים לזה אורגויו, ואירועי הגאווה במדריד חוגגים הפעם את שנתם ה-40. קרוב לשני מיליון בני אדם יתאספו לציין אבן דרך גאה וצבעונית בעיר מדריד, שנבחרה השנה לארח את אירועי הגאווה העולמיים. המרכז של אירועי הגאווה ימוקם בשכונה הגאה המרכזית בעיר, צ'ואקה, ויכלול מופעי חוצות, מסיבות, אירועי ספורט והרבה תרבות ואמנות כפי שתמיד יש למדריד להציע.

40 משאיות יצאו מתחנת אטוצ'ה שבמרכז העיר בשעה 18:00. ויספקו את המוזיקה למיליוני הצועדים, שיצעדו ברחובות העיר עד לנקודת הסיום בפלאזה דה קולון, שם תערך ההופעה המרכזית. אולה!

סייב דה דייט: 2-23 ביוני 

אירועי הגאווה בלונדון 

אירועי הגאווה של בירת הממלכה המאוחדת יחגגו השנה מסר של שוויון, מגוון וקבלה של הקהילה הלהט"בית. המצעד נושא את הכותרת "Love Happens Here”, שנועדה להציג פנים מקבלות ומפייסות אחרי משאל העם האחרון שהסתיים בהפניית עורף לאיחוד האירופי.

הפעם מוזיאון הטייט מציע תדלוק תרבותי לקראת אירועי הגאווה, בתערוכה ראשונה המוקדשת כולה לאמנות קווירית בבריטניה "Queer and Now”. אבל כמובן, בסוף הסיור במוזיאון יחכו מסיבות עמוסות נצנצים בצבעי הקשת וחדי קרן, הפזורות ברחבי העיר. המצעד עצמו יתקיים ב-8 ביולי.

סייב דה דייט: 24 ביוני עד 9 ביולי

אירועי הגאווה בתל אביב 

האירוע הלהט"בי הגדול ביותר במזרח התיכון. כן כן, מסתבר שאירועי הגאווה המקומיים מובילים בקנה מידה אזורי. 50 אירועים שונים יעלו בתל אביב בחגיגות הגאווה שימשכו שבוע שלם. הנושא השנה הוא ביסקסואליות, כשלעצמו נושא לא שגרתי במצעדים ברחבי העולם וגם על זה אפשר וכדאי להתגאות.

את המצעד הראוותני והססגוני שייערך ב-9.6 וכבר הספיק לשבור שיא עוד לפני שהתחיל, תוכלו ללוות מהאסיפה בגן מאיר דרך רחובות תל אביב עד לפארק צ'ארלס קלור שעל חוף הים. בפארק יהיו הופעות, ברים, ונוף מהרס לשקיעה וללירדיה המקומית.

סייב דה דייט: 4-10 ביוני


>> "הומואים חושבים שאנחנו בארון"

>> "הוא אמר 'בקטנה', וחדר אליי בלי קונדום"

>> "בזכותה הפרכתי את השמועות שאני הומו"

>> למה אתה עדיין רווק? אנחנו יכולים להגיד לך