מאז שהפכה ויראלית, דמותה המוקצנת של שפיטה מעוררת דיון. האם שפיטה היא דיווה ים-תיכונית או כונפה עם "אוריינטל שיק"? האם היא "זמרת אתנית ערביה" או "בדיחה אתנית ישראלית"? דבר אחד בטוח, רותם שפי יוצרת מספיק עניין כדי לעורר דיון.

>> קולבי קלר: "יצא לי לעשות סקס עם הרבה גברים ישראלים"

אחרי הלהיטים "קארמה בוליס" ו-"ליט-עיום", בשבוע שעבר פורסם השיר "בינק", גרסת קאבר נוספת של דיוות הרוק הים-תיכונית לשיר "Pink" של להקת ארוסמית'. הקליפ, שהופק בשיתוף עם עיריית תל אביב כחלק מאירועי הגאווה 2016, מציג את שפיטה רוקדת בחדר ורוד עם נשים מכל קשת הפרפורמנס המגדרי.

הקליפ המקורי:

בתגובה לקליפ הופץ ברשת סרטון חדש, רק שבין העינטוזים התזזיתיים של שפי, עולים דימויים של סבל ודיכוי ערבים במחסומים, הריסת בתים, הפצצות וכן הלאה. הסרטון נועד להעלות מודעות לסטנדרטים הכפולים של ישראל; מצד אחד חשובות לה חירויות האזרח של אזרחיה הלהטב"ים, מצד שני פוגעת בזכויות האדם של האוכלוסיה בשטחים.

המושג הלקוח מאנגלית הוא "pinkwash", כלומר לגרום לדברים להראות יפים וטובים, כדי להעלים עין מן הדברים הרעים שקורים באותו מקום בדיוק. לכן זהותה המפוצלת של שפיטה, והשימוש בשיר פינק עצמו, חושפים את ה"פינק-ווש" יותר ממה שכל סרטון עם עריכה מגמתית יוכל לחשוף.

סרטון התגובה:

רוצים לזכות בכרטיסים למתחם ה-VIP של XL במצעד הגאווה? לחצו כאן

>> לראשונה בהיסטוריה: זוג חד מיני בסרט של דיסני-פיקסאר

>> ראיון בלעדי: "מדונה שינתה לי את החיים"