>>אירועי גאווה 2014 - כל הפרטים

כולנו אוהבים לטייל בערים שונות ברחבי העולם ולצאת לכמה שיותר חופשות במהלך השנה, ואחד האלמנטים החשובים לנו ביותר בבחירת היעד הבא, ספציפית כתיירים גאים, הוא האיזור בו נשהה במהלך החופשה. למה? כי הרבה יותר נוח לנו לנפוש במקום שנרגיש חלק ממנו ,הרבה יותר כיף כשחיי הלילה הגאים נמצאים במרחק הליכה או כמה תחנות ממקום הלינה שלנו, ולא צריך להתחיל לחשוב איך חוזרים בשבע בבוקר כשבקושי זוכרים איך קוראים לנו. חנויות צבעוניות, בתי קפה ססגוניים, חדרי כושר מיוזעים, בתי מלון עם כל האינפורמציה שתייר גאה צריך והכי חשוב - מרחק מינימלי מהבחור שזה עתה שלח לכם סמיילי קורץ בגריינדר בפריז תנשנשו מאפים פריכים ברחוב דה פראנק בורז'ואה ברובע המארה, בלונדון תתפנקו לכם בחולצת מעצבים חדשה מרחוב אוקספורד באזור הסוהו, בניו יורק תחלשו על כל עשרות הברים הטרנדיים  בצ'לסי או בהל'ס קיטשן ובמדריד תשתו את הסנגריה הכי משכרת ברחוב אורטלסה ברובע הגאה צ'ווקה.

סוהו לונדון
הגאווה נעשית יותר נוח. רובע סוהו בלונדון

בזמן שכמעט כל עיר גדולה בעולם מתהדרת ברובע הגאה שלה, עולה השאלה המעניינת - האם גם בתל- אביב האהובה שלנו קיים רובע גאה בו מתרכזת מרבית הקהילה הגאה? התשובה לשאלה אינה חד משמעית. רוב הערים הגאות בעולם ותיקות הרבה יותר מתל אביב, לכן מבחינה היסטורית לקהילות הגאות בהן היה הרבה יותר זמן להתמקם באזורים מרכזיים, להקים בהם עסקים גאים וליצור הרמוניה גאה מובהקת. בנוסף, מיתוג גאה ייחס יוקרה והדר לכל אותם רובעים.

בשנים האחרונות חלה עליה מבורכת בכמות הלהטב"ים שבוחרים לצאת מהארון ולחיות את חייהם כפי שהם בעיר הגדולה, מה שגורם לתל אביב להיצבע בעוד ועוד גוונים של הקשת. אז היכן בכל זאת מעדיפה הקהילה הגאה להתמקם, ומה הסיבות לכך?

מבדיקה שערכנו גילינו שלפני כ-13 שנים, זוהה פוטנציאל עצום באזור נחלת בנימין להיות ה-אזור שמזוהה עם הקהילה, לא כשכונה גאה אבל עם זהות גאה ממש כמו בערים הגדולות בעולם. היוזמה הוצעהעל ידי יושב ראש האגודה בזמנו, איתי פנקס: "המטרה הייתה להעלות  את תחושת השיוך של קהילה ותרבות וליצור תחושת ביטחון עם היבט גאוגרפי", הוא מספר.

שפגאט (צילום: פז דוידוביץ)
הרובע הגאה המתוכנן. מסיבת רחוב בנחלת בנימין | צילום: פז דוידוביץ

"באותה תקופה יזמתי את המעבר של הנהלת האגודה למרכז המדרחוב בנחלת בנימין, ולימים ניתן לראות כי המדרחוב וכל האזור סביבו הוא אכן האזור הגאה ביותר בעיר. דוגמא מצוינת לכך היא שסטרייטים ולהטב"ים מסתדרים מעולה בעיר הזו". פנקס מוסיף כי מאז ועד היום הוא איננו מאמין בשכונה נפרדת לקהילה הגאה, אך כמו שיש מצעד, מרכז גאה ופסטיבל סרטים שמזוהים עם הקהילה, כך גם הקונספט של רובע  גאה מקדם את הקשר של הקהילה לסביבה הסטרייטית בעיר ובונה מרחב לשיתוף פעולה עם הסביבה.

ועכשיו לדבר האמיתי: בדקנו איפה באמת ממוקם הרובע הגאה של תל אביב, נכון ליוני 2014 -

איפה שכל המסיבות: מדד חיי הלילה


במקום השלישי
 איזור הסנטר (תחילת דיזינגוף, דרום קינג ג'ורג, בוגרשוב וכל מה שמסביב): אם בעבר הגעתם לאזור רק על מנת להתאמן, לראות סרט או לחסל את מסגרת האשראי שלכם בחנויות השונות, כיום המצב שונה לגמרי. מועדון המקסים הממוקם על קינג ג'ורג' מול הסנטר מארח ליינים גאים שונים, מתחדש ושומר על אופי האנדרגראונד שלו במשך זמן רב. תוסיפו לזה את ה"דרעק" שבחודשי הקיץ מגיח אל ה"דיזינגוף" בצמוד לרב חן, ואת הסקסי שופ בדיזינגוף שמארחת מדי פעם מסיבות סודיות, וקיבלתם יופי של לוקיישן.

דרעק בדיזינגוף (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק)
מחממים את הכיכר. הדרעק בדיזינגוף | צילום: Photo by Flash90, פייסבוק

במקום השני אזור דרום רוטשילד (נחלת בנימין עד הרצל, אחד העם, יבנה, לילנבלום, דרום אלנבי/יהודה הלוי וכל מה שמסביב): כידוע, בעיר הגאה ביותר במזרח התיכון אין ערב אחד בשבוע בו תרצו לפזז קצת ולא תמצאו רחבה. מעבר לאוויטה, השפגאט והאפולו, שמתפקדים כברים גאים כל השבוע, מתארחים באזור גם הליין הותיק נוטוריוס (עד לפני שבוע בלימה לימה וכעת בכולי עלמא), הבר של הביף בפינגווין, הליין המולטיסקסואלי Seven Eleven בגילדה, הברקפסט קלאב ועוד ליינים משתנים שנשארים או מתחלפים.

שפגאט חוגג שנתיים (צילום: גל פרימק נג'רי)
עושים פליק פלאק לנחלה. השפגאט | צילום: גל פרימק נג'רי

ובמקום הראשון - פלורנטין + אזור תחנה מרכזית (סלמה, העליה, אברבאנל וכל מה שמסביב): דווקא דרום העיר השנוי במחלוקת הוא ללא ספק האזור הכי לוהט במדד החיי הלילה כשלמעשה כ-ל הליינים הגדולים מתארחים ב- 3 מועדונים מרכזיים: האומן 17, הבלוק והקומפורט. פרט לביף ול-3Some  שהתמקמו ברחוב בן אביגדור הסמוכים לאזור המסגר, תוכלו לבחור מדי סוף שבוע פשוט אם ללכת ל-forever בבלוק או ל–FFF באומן. לאריסה בקומפורט בחמישי ולפאג בבלוק בשישי לאחר מכן, ובקיצור - אינסוף מסיבות, אירועים ושיגועים שיגרמו לכם לחזור רצוצים אל השבוע הבא.

עופר ניסים באומן
עופרה עלתה גם עלתה. האומן 17


דגלים בתפריט: המדד הקולינרי


שוב, בשונה מערים גדולות בעולם בהן תנשנשו לכם במסעדות עם דגלי גאווה קטנים על הפוקצ'ות, תל אביב התברכה במגוון מסעדות עם וויב גאה ובכמה בתי קפה באווירה פרנדלית משוחררת.

במקום השלישי - נווה צדק: אין לנו דרך לדעת כמה זוגות גאים יצאו לדייט ראשון או שני ב"סוזנה" במהלך השנים שהיא קיימת, אנחנו רק יודעים שזה קורה כמעט כל ערב. מתחם סוזן דלל משרה רומנטיקה אירופאית לכמה שעות כך שגם מסעדות כמו "בליני", "דלאל" וגם "לולו" הלא רחוקה, גורמות לנווה צדק למשוך אליה עוד ועוד זוגות מאוהבים. או דייטים כושלים.

אין תמונה
מעוז הדייטים הראשונים. סוזנה

במקום השני - מרכז דיזינגוף-בוגרשוב-הבימה: נסו לתפוס מקום בשישי בצהריים באידלסון 10 בדיזינגוף, יכול מאוד להיות שתמצאו את גבר החלומות שלכם לוגם אספרסו כפול בכוס זכוכית, מקסימום תקבעו בקלאב יותר מאוחר בערב. לא מצאתם שם אף אחד? נסו את ה-MOON  בבוגרשוב. מוסד הסושי הוותיק והטוב לא מוריד את דגלי הגאווה כשנגמר המצעד ושומר על פאסון גאה במיוחד לאורך כל השנה. לא באתם על סיפוקכם? קפצו ל"נחמה וחצי" בסוף שדרות בן ציון  שם תוכלו לבחור אם אתם עושים עיניים למשורר החולמני, ליזם המסוקס או להיפסטר החביב עם משקפי השמש השחורים והחולצה הארוכה.

אין תמונה
תמיד בעדנו. ה-moon

ובמקום הראשון - דרום רוטשילד (אחד העם, מונטפיורי, בית השואבה, לילנבלום, יהודה הלוי): חיי הלילה והעולם הקולינרי לא מתקיימים האחד בלי השני. גם אם מדובר במאנצ' שאחרי שלוש כוסות קמפרי טוניק ב"רוטשילד 12"  או בחצי בקבוק גוורצטרמיינר ב"קפה אירופה", את הצורך לנגוס בכמה מתאבנים אתם חייבים למלא. לצד מוסדות ותיקים כמו ה"בנדיקט", "ג'וז ולוז" וה"ננוצ'קה" המתחדשת תמצאו גם מקומות גאים לא פחות כמו "זכאים" - הטבעונית החדשה שנפתחה על חורבות המינרווה לשעבר, "בינדלה" הסקסית במונטיפיורי, "סושיאל קלאב" הטרנדית ועוד ועוד מקומות שיגרמו לכם להתענג מחצי שעה של ריצה במכון ביום שאחרי.

בינדלה (צילום: עודד קרני)
היוש כריס בינדלה | צילום: עודד קרני


tourist, for fun: מדד התיירים


אי אפשר להשוות אותנו לערים גדולות בעולם ימים ספורים טרם המצעד מבלי להזכיר ולו בקצרה את מדד התיירים. אז הנה לכם שלושה אזורים בהם תוכלו להגדיל את סיכוייכם לקבל אזרחות אירופאית, או לפחות ליהנות מסקס אחר: 

במקום השלישי - כרם התימנים / פלורנטיןמדובר אמנם בתיקו בין שני אזורים שונים, אבל איחדנו ביניהם משום שהסיבה שהם ידידותיים לתיירים היא אותה אחת - סאבלט זול. אתרי המלונות והדירות, בהם בעיקר AirBNB וקאוצ'סרפינג, מפוצצים בהצעות מפתות של ישראלים שנוסעים לחו"ל ומשכירים חדר או דירה שלמה בפלורנטין, ובאזור הכרם ממוקמות לא מעט דירות ישראליות שמושכרות לטווח קצר. אין ספק שמדובר בהצעה מפתה מאוד לתיירים - גם מחיר זול יחסית, גם נוח יותר מאשר להצטופף במוטל, וגם מיקום אטרקטיבי במרכז העיר. גם את נווה צדק אפשר להכניס לרשימה הזו, אגב.

נווה צדק
בהחלט סחורה שווה. נווה צדק

במקום השני - כל שדרת רוטשילד (והאיזורים הסובבים אותה): ריבוי מלונות הבוטיק בקרבת השדרה הגאה ביותר בעיר מוביל אל השדרה אלפי תיירים גאים מדי שנה. מלונות כמו "בראון" ו "ברדיצ'בסקי" הממוקמים כל אחד בקצוות השונים של השדרה משרים בדיוק את האווירה המתאימה לתיירים הגאים בתל אביב.

אין תמונה
נוף מושך תיירים. מלון בראון

במקום הראשון - הירקון+ בן יהודה: התיירים הגאים אמנם מתאמנים בהולמס פלייס בסנטר לפני שהם יוצאים לחוף הילטון אך האזור המנצח הוא  ללא כל ספק  איזור המלונות ודירות הנופש לאורכם ולרוחבם של שני הרחובות המקבילים הללו. צפון דיזינגוף מסתפח גם הוא. לכן בשבוע הגאווה וביתר חודשי הקיץ, קחו את האופניים ורכבו לאורכו של בן יהודה אולי אפילו תסיימו בציריך או באמסטרדם.

טיילת תל אביב, אילוסטרציה (צילום: אורי בן-משה, חדשות)
ג'וגינג פלוס פיק אפ. הטיילת בירקון | צילום: אורי בן-משה, חדשות

אחרון, חביב (והכי חשוב אם אתם שואלים אותנו) - מה באמת קורה בפועל?

הכי ממוקמים שיש: מדד התושבים


במקום השלישי - דיזינגוף סנטר/ מרכז בן יהודה/ בוגרשוב/ גן מאיר
 – לב תל אביב הגיע רק אל המקום השלישי בגלל מחירי הדירות הנוסקים. מדי שנה יותר ויותר צעירים, מהקהילה הגאה ובכלל, נוטשים את לב העיר בתקווה שיוכלו לסיים את החודש כשחצי כריך ארומה באמתחתם. בכל זאת, מיקומם של חדרי כושר בעלי אופי גאה במיוחד כמו ההולמס פלייס בסנטר ובסוף הירקון והפיור שומרים על יציבות הקהילה הגאה בלב העיר, לכל מי שיכול להרשות לעצמו.

דיזינגוף סנטר מואר בצבעי הגאווה (צילום: רפי דלויה)
אין צורך להוסיף מילה. דיזינגוף סנטר | צילום: רפי דלויה

במקום השני - רוטשילד/ אחד העם/ החשמונאים/ קרליבך – אחת ההפתעות שגילינו כשבדקנו לאילו מתחמים נוהרת הקהילה הגאה בשנים האחרונות הוא מתחם הסינמטק. כששאלנו מדוע זה כך נענינו בתשובה הפשוטה - איזור קרליבך החשמונאים וגם רחוב הארבעה הפכו להיות המרכז האמיתי של העיר. מחירי הדירות שם סבירים יחסית ברוב המקרים, והמרחק בין המתחם ללב העיר הוא  מרחק הליכה כיפי ולא ארוך מדי. ברחוב הארבעה תוכלו למצוא לא מעט מתאמנים מסוקסים יוצאים מה-sports club, לצד סטודנטים גאים לקולנוע באחד מערבי הגאלה בסינמטק.

קלוז אפ על אספרסו בר בשדרות רוטשילד בתל אביב (צילום: עודד קרני)
חתיך כל שני מטר. שדרות רוטשילד | צילום: עודד קרני

ובמקום הראשון - פלורנטין/ העלייה – אתם יכולים להרים גבה או לא להסכים, אבל לא תוכלו לברוח מהעובדה הפשוטה שפלורנטין היא השכונה ה-כ-י גאה שיש. נסו לפתוח את הגריינדר באחד מערבי השבוע ברחוב זבולון, וראו איך תוך 15 דקות בלבד נגמרת לכם הסוללה. בשל כך, גם פלורנטין כבר לא ממש זולה בשנים האחרונות. ממש לא מזמן הבינו את הצורך (שהיה קיים כבר שנים) ופתחו חדר כושר חדש בשכונה וגם הוא "נעים".

פלורנטין
דרום זה הורוד החדש. פלורנטין

אז פלורנטין היא השכונה המנצחת שלנו, ומתברר ששם מתגוררים הכי הרבה גאים וגאות מכל תל אביב. הלכנו לרחרח את התבלינים בשוק לוינסקי, אחרי הכול אולי שם נמצא בעל לבשל לו.

חשוב לציין שגם בכיכר רבין צפונה, נורדאו והצפון הישן, שכונת מונטפיורי ואפילו רמת אביב מתגוררים רבים מן הקהילה הגאה. האזורים לא נכללו בכתבה רק משום שהיו אזורים פופלריים יותר. וכמו שהתחלנו כך נסיים - זה היופי של העיר הזו, היא כולה גאווה אחת גדולה.

עוד ב-mako גאווה: