תחת הסיסמה 'לוקחים אחריות על החיים', יצעדו השנה חיוביים לנגיף ושליליים, כחלק מהמסר של הוועד למלחמה באיידס ש-"HIV זה עניין כלל קהילתי". "זה כלל לא משנה אם אנחנו חיים עם HIV או לא, האחריות היא של כולנו" אומר אדיר ינקו, רכז 'בלה דואגת', זרוע המניעה וההסברה בקהילה הגאה של הוועד למלחמה באיידס, "האחריות של כלל החברים בקהילה היא להיבדק תקופתית ל-HIV, ליטול את הטיפול התרופתי כראוי, לשים את הקונדום בכל מגע מיני ולשמור על הפרטנרים שלנו ועל עצמנו".

כובעים חדשים שיחליפו את המניפות המסורתיות, חולצות וגופיות צבעוניות, קונדומים עם אריזות מיוחדות, שלטים, בלונים, וקעקועים זמניים, הם רק חלק מהלוק החדש והצבעוני שמכינים בוועד למלחמה באיידס לקראת הצעדה.

כובע הוועד למלחמה באיידס (צילום: הוועד למלחמה באיידס)
כובע במקום מניפה | צילום: הוועד למלחמה באיידס

בוועד למלחמה באיידס מודאגים מהתייחסות הקהילה ל HIV. לצד בורות ואדישות לנגיף מצד שליליים ל- HIV המביאות לעלייה החדשה הקיימת במספר המתגלים החדשים בשנים האחרונות, ישנם אירועים של סטיגמה אווילית בתוך הקהילה כלפי אנשים החיוביים ל- HIV. "לקיחת האחריות מצד כל האנשים בקהילה תמנע בוודאות הידבקויות נוספות. כיום כבר ישנם זוגות רבים שבהם אחד חי עם HIV בעוד השני שלילי לנגיף, כך שהתנהגות מחושבת, אחראית ונכונה של בני הזוג יכולה להשאיר את האנשים השליליים לנגיף באותו הסטאטוס גם כשבני זוגם חיוביים, במקביל לקיום חיים זוגיים וטובים", מוסיף ינקו, "צריך להבין, כיום, כאשר ההערכות מדברות על כך שאחד מכל 10 הומואים בתל אביב חי עם HIV, זה מצריך את כל הקהילה לשנס מותניים ולפעול באחריות, ולא משנה אם אתה חיובי או שלילי, כולנו בסירה הזאת, וזה המסר שאותו נעביר השנה במצעד הגאווה כקבוצה של להט"בים חיוביים ושליליים הצועדים יחד".

חולצות הוועד למלחמה באיידס (צילום: הוועד למלחמה באיידס)
החולצה מקדימה | צילום: הוועד למלחמה באיידס

חולצות הוועד למלחמה באיידס (צילום: הוועד למלחמה באיידס)
החולצה מאחורה | צילום: הוועד למלחמה באיידס

"יותר נבדקים - פחות נדבקים"

לקראת המצעד ולאחריו משקיע הוועד למלחמה באיידס מאמצים רבים להעלות את המודעות בכל הקשור לבדיקות HIV. במהלך השבוע הקרוב יתקיימו בדיקות HIV בדיזינגוף סנטר ולאחר המצעד יתקיימו בדיקות במרכז הגאה כאשר באופן חריג, עלות הבדיקות המהירות שמקבלים בהן תשובות תוך חצי שעה, יהיה 30 ש"ח בלבד.

"השנה נצעד כולנו יחד תחת הכותרת 'לוקחים אחריות על החיים'", אומר ינקו. "בכל הנוגע למניעת הדבקות נוספות, השנה אנו מתמקדים בעידוד גברים הומואים להיבדק תקופתית ל-HIV. המשוואה היא פשוטה: יותר הומואים נבדקים - פחות הומואים נדבקים. לכן, על מנת להנגיש את הבדיקה לקהילה הגאה, הבאנו את הבדיקות לאחד המוקדים הבולטים של העיר תל אביב - דיזנגוף סנטר ביריד אקספו גאווה, והחלטנו לצאת במבצע בדיקות HIV מהירות של שלושה ימים במרכז הגאה. בשנה הקרובה נמשיך לקדם את הנושא הזה ונמליץ לכל גבר הומו פעיל מינית להיבדק ל-HIV אחת לחצי שנה".

קונדומים הוועד למלחמה באיידס (צילום: הוועד למלחמה באיידס)
קחו אחריות - קחו אותם | צילום: הוועד למלחמה באיידס

מועדי הבדיקות:

8-9.6 - 17:30 – 20:30. דיזנגוף סנטר, ליד מתחם הסוהו בקומה 3. בדיקות רגילות בלבד (לא מהירות) בחינם. 

15-17.6 - 18:00 – 21:00. המרכז הגאה. מבצע בדיקות – בדיקות HIV מהירות ב-30 ש"ח.

עוד ב-mako גאווה: