קמפיין איגי גאווה 2014
קמפיין איגי גאווה 2014
לרגל חודש הגאווה ומצעד הגאווה שמגיע איתו, הנהלת איגי, ארגון הנוער הגאה, אפשרה לחניכות ולחניכים לגבש בעצמם את המסר איתו ירצו לצעוד במצעדים הללו, ובכך נותנת לנוער את הבמה לדבר בעד עצמו במצעדי הגאווה. המסר איתו בחרו חניכי וחניכות הארגון לצעוד הוא: "אנחנו כאן, ובכל מקום". כלומר, בני ובנות הנוער מהקהילה הגאה, נמצאים בכל מקום – הן מבחינה גיאוגרפית (מהערים ועד הכפרים בכל מקום) והן מבחינה חברתית (בציבור הדתי, הערבי, בתנועות הנוער ובבתי הספר).

בני נוער להט"בים רבים מרגישים שקופים אל מול גופים רבים בחברה הישראלית,  וכתוצאה מכך נמנעות מהם חוויות נעורים שלנוער הטרוסקסואלי נראות כברורות מאליו - החוויה של דייט נעורים ראשון, החוויה של ללכת יד ביד בבית ספר, החוויה של לבוא לנשף עם בן או בת זוג לפי רצונך וכד'. "בתהליך הארוך של גיבוש המסר, נפגשנו נערים גאים מכל הארץ, ודיברנו על מה שמפריע לנו כנוער גאה", אמר גיא ארדיטי, חניך קבוצת המנהיגות של הארגון, המובילה את הפרויקט. "זה הופך את המסר איתו נצעד במצעדי הגאווה למשמעותי יותר, עמוק יותר, בוער יותר. השקיפות הזו, ההתעלמות מייחודם של בני ובנות הנוער מהקהילה פוגעת בנו מדי יום והגיע הזמן לעצור את זה - להגיד שאנחנו כאן, ובכל מקום".

קמפיין איגי גאווה 2014

קמפיין איגי גאווה 2014

כחלק מהפעילויות להפצת המסר, החלו חניכי הארגון בפרויקט הדיגיטלי #איגיבכלמקום. במסגרת הפרויקט, קוראים חניכי הארגון המובילים את המהלך לכלל חניכי, חניכות, פעילי ופעילות הארגון, להצטלם באיזור המאפיין אותם – ליד שלט הכניסה לעירם, בבית הספר, בעבודה, עם המשפחה, בצבא וכד' - ולתייג את התמונות באינסטגרם ובפייסבוק תחת ההאשטאג "#איגיבכלמקום". בקמפיין כבר הספיקו להשתתף עשרות נערים, נערות, מדריכים ומדריכות מכל הארץ, וגם מובילי דעת קהל כמו אסי עזר, גל אוחובסקי, דנה אינטרנשיונל, אורנה בנאי, אנסמבל ציפורלה ועוד.

החניכים אף הוציאו לקראת המצעדים סטיקרים עם פניה לקהלי יעד ספציפים וחשובים בחברה הישראלית, שיתייחסו לעובדה שבכל מקום קיים נוער להט"בי, לדוגמא: "מפקדת יקרה, יש לך ביסקסואלית בפלוגה", "מורה יקרה, יש לך טרנסית בכיתה" ועוד.

קמפיין איגי גאווה 2014

ארגון נוער גאה, הידוע גם בכינוי איגי, הוא ארגון נוער התנדבותי של בני נוער הומוסקסואלים, לסביות, ביסקסואלים, טרנסג'נדרים ו/או מתלבטים בנוגע לנטיותיהם המיניות, שהוקם לפני כ-13 שנים. ארגון הנוער הגאה מספק מסגרת חברתית למפגש ולהיכרות עם בני נוער בעלי חוויות דומות ופועל לקידום מעמד הנוער הלהט"בי. לארגון הנוער כ-50 קבוצות ב-29 ערים ויישובים ברחבי הארץ, וחברים בו יותר מ-2000 חניכים. קבוצת המנהיגות של ארגון הנוער הגאה, האחראית לקידום הפרויקט, הוקמה לצורך עשייה אקטיביסטית-חברתית של נוער גאה למען נוער גאה בפרט, ולמען הקהילה הישראלית בפרט. קבוצת המנהיגות של ארגון הנוער הגאה, האחראית לקידום הפרויקט, הוקמה לצורך עשייה אקטיביסטית-חברתית של נוער גאה למען נוער גאה בפרט, ולמען הקהילה הישראלית בפרט. 

קמפיין איגי גאווה 2014
קמפיין איגי גאווה 2014
קמפיין איגי גאווה 2014
קמפיין איגי גאווה 2014
קמפיין איגי גאווה 2014
קמפיין איגי גאווה 2014

"בתור פעיל בארגון בשנים האחרונות ושותף לניהולו בשנה האחרונה", אמר רן ליבל, מנכ"ל ארגון הנוער הגאה, "מרגש לראות את הנוער שלנו לוקח אחריות ומוביל מהלכים שישפיעו ויעצבו את חייהם של הדורות הבאים בחברה הישראלית. יותר מכל המאבקים החשובים שמתנהלים בקהילה הגאה - המאבק על הנוער שלנו הוא החשוב ביותר. חשוב לזכור שאלפי בני ובנות נוער גדלים למציאות לא פשוטה, והמסר הזה הוא בעיקר עבורם: אנחנו כאן ובכל מקום עבורכן ועבורכם".

עוד ב-mako גאווה: