הקליפ הרשמי של מצעד הגאווה "ילדים זה שמחה" בהשתתפות דנה אינטרנשיונל, שהופק על ידי עירית תל אביב, הוסר היום מהרשת לאחר שהוריהם של חלק מהילדים המשתתפים בקליפ, המגיעים מבתים דתיים, התלוננו כי לא עודכנו כי מדובר בקליפ לארועי הגאווה.

לדבריהם עיריית תל אביב הציגה את הקליפ כהפקה שנועדה לקדם את התיירות בעיר ואת "ערכי היהדות" ובראשם טקס בר המצווה. על אופיו האמיתי של הקליפ גילו ההורים לאחר שמנהלת בית הספר בו לומדים הילדים נזפה בהם על שהשתתפו בקליפ של דנה אינטרנשיונל. ההורים הנסערים פנו לעירייה שהחליטה בסופו של דבר לגנוז את הקליפ ולהשתמש בגרסת אודיו בלבד.

גורם המעורב בפרשה סיפר ל-mako גאווה כי הפנייה לילדים נעשתה דרך אמרגנה של דנה אינטרנשיונל, אשר קרוב משפחה שלו משתתף בקליפ. "עבר בין הילדים שמצטלם קליפ עם דנה אינטרנשיונל והם ביקשו להשתתף. להורים נאמר שמדובר בקליפ בר מצווה של עיריית תל אביב ולשכת התיירות של תל אביב".

"ההורים לא חתמו על כלום ולא אישרו בעל פה, גם הילדים לא ידעו - הם ילדים תמימים, אין להם מושג. אחרי שהם חזרו מהצילומים הם אמרו שהיה נהדר וכיף ושהם נהנו, אבל הם לא מבינים את הקישור".

קליפ הגאווה 2014 דנה אינטרנשיונל ילדים זה שמחה (צילום: כפיר בולוטין,  יחסי ציבור )
ילדים זה טשטוש? מתוך צילומי הקליפ | צילום: כפיר בולוטין, יחסי ציבור

"חשוב להבין שלהורי הילדים יש דרך חינוך מאוד מסויימת", אומר הגורם, "כל אחד רשאי לעשות מה שהוא רוצה ואין בעיה עם זה, אבל כשמערבים ילדים - זו כבר בעיה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העירייה דרשה מראש ממפיקי הקליפ לדאוג לאישורים בכתב מהאפוטרופוסים של הקטינים המצולמים. לאחר שהתקבלו טענות ההורים ביקשה העירייה לטשטש פניהם של הילדים אשר השתתפותם לא אושרה בכתב. הקליפ הוסר לעת עתה".

בסביבתה של דנה אינטרנשיונל התאכזבו לגלות כי העירייה הורתה להסיר את הקליפ: "אנחנו מאוד מודים ומעריכים את הילדים המקסימים והוריהם המקסימים לא פחות שטרחו ובאו להצטלם עם דנה. לצערנו הרב שלושה הורים מתוך שבע עשרה הורי הילדים שהשתתפו בקליפ באו בטענות ובקשו שלא יראו את ילדיהם. כמובן שכיבדנו את זה למרות אנחנו מצרים על כך. מטרתו של הקליפ ותוכנו היא לחבק את המסורת היהודית ששייכת לכולם, וכך נמשיך, בדרך אהבת ישראל. אי ההבנות יבואו על תיקונן, וכולנו ביחד נזמר 'ילדים זה ברכה' עד בוא משיח בן דוד. אנחנו גאים בהורים הדתיים ששלחו את הילדים שלהם להצטלם לקליפ עם דנה, מה שמראה שהחברה הישראלית משתנה והופכת לטובה ונאורה יותר".

דנה - אאוט, טרנסיות - אין

במקביל, אחרי שבשבוע שעבר פרסמנו את קליפ הגאווה של פרויקט Trans4Trans, בו קוראים הטרנסקסואלים הישראלים (וההורסים) לקהילת הטרנס לבוא ולצעוד במצעד, עלה השבוע קליפ נוסף במסגרת הפרויקט בו מככבות טרנסיות, והסיר בבת אחת את החששות לגבי  הדרת נשים בקהילת הטרנסים בישראל.

לצלילי Chandelier של סיה, קוראות הטרנסיות הישראליות לחברותיהן לבוא ולצעוד במצעד על מנת ליצור נראות טרנסית אותנטית. "החלטנו שאין לנו מספיק ניראות כטרנסקסואלים בקמפיינים להטב"ים. הרגשנו שגם כשמנסים לשלב ניראות טרנסית, הרבה פעמים אנו מוצגים כדראג וזה לא המצב. חשוב לנו שיראו במגדר שלנו כמוחלט. רצינו להנגיש את הניראות הטרנסקסואלית בצורה קלילה שמציגה אותנו כאחד האדם, לכן לא פנינו עם איזשהו מסר ספציפי, כי המסר הכללי הוא שאנחנו כאחד האדם ולכן אנו יכולים להיות הבן של השכן, הבת של השכנה וכו'". משתתפות: לורן הרץ, לינור אברג'יל, ליה צ'רמן וסברין בר-ששת. עריכה והפקה: לורן הרץ ודניאל ברוש. צילום: זוהר מוטעין. שיער: TRESIM.

קליפ נוסף שיצא בשבוע שעבר וילווה את שבוע הגאווה הוא הביצוע של מיי פיינגולד ל"sweet harmony" בחיבור מיוחד עם היוצרים והמפיקים האלקטרוניים שלומי לוי ושי רוקח. הביצוע של מיי מהווה את המנון הגאווה של ה"אוויטה" לשנת 2014, והיא תופיע עימו ביום שישי, על הבמה במסיבה המרכזית שתתקיים בגן צ'ארלס קלור בסיום המצעד.

עם או בלי קליפ רשמי, מצעד הגאווה יתקיים ביום שישי, ה-13.6. המצעד יצא בשעה 13:00 מגן מאיר, בסיומו של הפנינג הגאווה המסורתי, יצעד דרך הרחובות בוגרשוב, בן יהודה והטיילת ויסתיים במסיבת ענק במתחם צ'רלס קלור והחוף הסמוך לו, בו תתקיים בין היתר הופעה היסטורית של דנה אינטרנשיונל, הענקת פרס הסובלנות לשנת 2014 ולראשונה במצעד הגאווה - במת ילדים, אשר תכלול הופעות של אמני בידור לילדים מהשורה הראשונה.

עוד ב-mako גאווה: