בעקבות סרטון שעלה לאינטרנט, שהציג, לכאורה, את החתונה הגאה הראשונה במצרים על סיפון סירה ששטה בנילוס, עצרו ביום שבת השלטונות המצריים שבעה גברים החשודים בהשתתפות באירוע.

"תשעה מתוך 16 המשתתפים זוהו בחקירה ושבעה נעצרו", מסרה סוכנות הידיעות הממלכתית MENA, בלי לציין האם שני הגברים שנישאו היו בין העצורים. משרד התובע הציבורי מסר בהצהרה כי מסיבת החתונה התקיימה באפריל, אבל הסרטון עלה לרשת בחודש אוגוסט, מה שגרם למשטרה לפעול במהירות, לרדוף את הגברים ולעצור אותם.

חתונה גאה במצרים
אחד הזוגות בחתונה

עוד מסרה התביעה כי הורתה על קיום "בדיקות רפואיות" של הגברים. ככל הנראה מדובר בפעולה הידועה לשמצה הנהוגה לאורך שנים במצרים ומדינות ערביות נוספות, שזכתה לגינויים רבים מפי ארגוני זכויות אדם, המשמשת לזיהוי לכאורה של הומוסקסואלים על ידי בדיקת פי הטבעת שלהם.

הומוסקסואליות אינה כלולה באופן מפורש ברשימת עבירות המין בחוק המצרי, אבל בתי המשפט המצריים נוטים להעניש על הומוסקסואליות תוך שימוש בעבירות מוסר שונות. כך שבעת העצורים מצאו את עצמם מואשמים ב'הסתה להוללות', 'פרסום תמונות מגונות' ו'ערעור המוסר הציבורי'. השבעה יישארו במעצר במשך ארבעת הימים הקרובים, עד להגשתם של כתבי האישום.

 

אחד החשודים הופיע בטלוויזיה המצרית כדי להסביר את הווידאו. לטענתו הוא סטרייט והווידאו כלל לא מתאר חתונה גאה, אלא היה אמור להיות בדיחה שנעשתה לכבוד יום הולדת של חבר. הסרטון שעלה לאחרונה לרשת, הפך לויראלי.

בתחילת הסרטון נראים שני גברים לבושים בחליפות שחורות כשהם מחליפים טבעות בשייט לילי על מי הנילוס, כשחבריהם פורצים בקריאות עידוד לבני הזוג שזה עתה נישאו.

ממעבר המצלמה על האורחים בחתונה ניתן לראות כי כל האורחים בחתונה המחתרתית הינם גברים, וכפי שטוענות הכתוביות המלוות את הסרטון, כולם הומואים. בסיום הסרטון ניתן לראות את עוגת החתונה שתוכננה במיוחד, עליה מתנוססת תמונתם של הזוג הטרי.

מאתרים הומואים באמצעות אפליקציות ההיכרויות

הסרטון הקצר עורר ויכוחים רבים במדינה, בה זוגות הומוסקסואלים אינם יכולים להינשא באופן חוקי, מערכות היחסים הגאות אינן מוכרות על ידי הממשלה והומואים ולסביות רבים עדיין מתמודדים עם רדיפה יומיומית בשל נטייתם המינית.

בתקופה האחרונה שכללה משטרת מצרים את דרך הפעולה והחלה להשתמש על פי דיווחים בגריינדר ובאפליקציות היכרויות דומות נוספות לאיתור הומואים ולסביות ותפיסתם בשעת מעשה.