לפי המחקר החדש שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי PNAS, החוקרים מצביעים שייתכן כי הנטייה המינית קשורה בחלבון מסוים הנמצא בכרומוזום ה-Y, המטען הגנטי שמגיע מהאב בלבד. במהלך ההריון, חלק מהחלבונים הללו עוברים את השליה לתוך מחזור הדם של האם. מכיוון שאלו חלבונים הזרים לגוף הנשי, האם מפתחת נוגדנים לחלבון המסוים הזה, הנקרא NLGN4Y. הנוגדנים בגופה של האם יכולים להגיע למחזור הדם של התינוק, ושם להשפיע על התפתחותו.

במחקר פורץ הדרך שערכו על קבוצה קטנה של נשים וגברים, מצאו שנוכחות הנוגדן בדם גבוהה יותר אצל נשים שילדו בנים, מתוכם הצעירים יותר הומוואים, מאשר אצל נשים שלא ילדו מעולם או שבניהם כולם מזדהים כהטרוסקסואלים.

מחקרים רבים נערכו במטרה לברר סיבות גנטיות וסביבתיות לנטייה מינית. באופן כללי, מדענים מסכימים על כך שלבנים עם אחים גדולים יש סבירות גבוהה יותר שיהיו הומואים, ומחקרים שבדקו אחים קטנים מאומצים, או בנים עם אחים גדולים שגדלו הרחק ממשפחתם, מאששים את ההשערה. אמנם מבדקים שנערכו בתאומים זהים מפריכים אותה, וכמובן הימצאותן של משפחות בהן הבן הבכור או כל הבנים הומואים שאינן מתיישבות עם ההסבר הביולוגי.

המחקר החדש מצטרף למחקר נוסף, שמצדד בטענה כי ישנה השפעה גנטית מסוימת בקרב חלק מהגברים המזדהים כהומואים. פרופסור ג'יי. מייקל ביילי פרסם לאחרונה מחקר שהשווה נוכחות של רצף גנטי מסוים בין שתי קבוצות של אלף גברים: האחת כוללת הטרוסקסואלים והשנייה הומוסקסואלים. לטענתו, בקבוצת הגייז נמצאה נוכחות מוגברת של הרצף הגנטי בהשוואה לקבוצה הסטרייטית. אמנם לא נעשתה השוואה לכלל האוכלוסייה, והשאלון מיין את הנבדקים לפי שתי קבוצות בלבד, הומו או סטרייט, ללא אף סיווג נוסף.

>> "ניסיתי להתאבד בעקבות טיפול ההמרה שעברתי"

>> "תפסתי את בעלי על חם במקלחת עם חבר טוב שלי"

אף מחקר טרם הצביע על קשר ממשי בין תנאים גנטיים וסביבתיים לנטייה מינית אצל גברים, ואצל נשים אף נעשו פחות ניסיונות לברר. בסופו של דבר נותר לנו לשאול, האם מחקרים שמנסים להוכיח קשר בין גורם השפעה ביולוגי או סביבתי ובין נטייה מינית אכן נחוצים?