>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

חברת קוקה קולה ממשיכה להיאבק בתדמית הבעייתית שלה בקרב הקהילה הלהט"בית בעולם. זה התחיל אמנם מהיותה נותנת החסות הרשמית לאולמיפיאדת סוצ'י, שתתקיים ברוסיה הבעייתית, אבל המשיך בשערורייה ובעקבותיה הסרה של קמפיין ברשתות החברתיות לאחר שהתגלה כי הוא מפלה להט"בים.

מחלקת יחסי הציבור של ענקית המשקאות, כך נראה, עבדה שעות נוספות במחשבה איך אפשר לתקן את הנזק התדמיתי הזה. הפתרון - פרסומת ששודרה אמש בארצות הברית, בזמן משחק הסופרבול הכה נצפה. פרסומות הסופרבול ידועות כמושקעות במיוחד בזכות נתוני הצפייה הגדולים של המשחק (במשחק של אמש צפו כ-100 מיליון איש, לפי ההערכות), ושידורן עולה לחברות הרבה מאוד כסף, בלשון המעטה.

הסרטון, שהוצג לצלילי השיר "America The Beautiful" (שהמחברת המקורית שלו, אגב, הייתה לסבית), שזכה לגירסא בשפות שונות והציג סיטואציות יומיומיות מחיים אמריקאים, בהם גם משפחות עם ילדים. בין היתר נראית לקראת סוף הסרטון (בשנייה 0:44) משפחה חד מינית שמחליקה על הקרח - הכוללת שני אבות וילדה.

אין תמונה
"זה יפה". מתוך הפרסומת

התגובות לא איחרו לבוא. הארגון נגד השמצה של הומואים ולסביות שיבח את הפרסומת: "קוקה קולה הדגימה לאמריקה התאגידית שלכלול להט"בים זה עסק טוב. עכשיו עליהם להוכיח גם לעולם כולו במהלך האולימפיאדה כמה יפות משפחות להט"ביות".

לעומתם, היו כאלו שטענו כי מדובר בהתאבדות עסקית. גם בטוויטר היו כאלה שטענו כי הם מחרימים את המשקה כעת, ואחד המצייצים אף כתב: "אני מקווה שההומו הזה ייחנק מהקולה שלו וימות".