המגזין המקוון Vangardist, המפורסם בדרך כלל רק באינטרנט, יוציא השבוע מהדורה מודפסת שלישית במספר, כחלק מקמפיין חדש בשם HIVHeroes, שנועד לשבור את הסטיגמה לגביHIV/איידס, וכלפי אנשים נשאי HIV, אשר רבים עדיין חוששים להיות איתם במגע למרות שאין בכך סכנה.

במטרה לאפשר לקוראים לשבור את הסטיגמה, 3,000 עותקים של המהדורה המיוחדת (מתוך 18,000העותקים של המגזין), הודפסו באמצעות דיו המכיל דם שנתרם על ידי שלושה גברים החיוביים לנגיף ה-,HIV כדי להבהיר שכך לא ניתן להידבק.

כל אחד מעותקי המהדורה המיוחדת, שתהיה זמינה באוסטריה, שווייץ וגרמניה החל ממחר, מגיע עטוף בניילון ועליו הכיתוב: 'שבור את החותם ועזור לשבור את הסטיגמה'.

ג'וליאן וויהל, מנכ"ל ועורך המגזין, הסביר כי הכוונה הייתה לנצל את הזמן שאוסטריה נמצאת במוקד התקשורת העולמית עם שני אירועים בינלאומיים גדולים המתקיימים בה (תחרות האירוויזיון ונשף החיים, אחד מאירועי הצדקה עבור המלחמה באיידס הגדולים בעולם), כדי לשלוח הודעה לעולם.

"אם אני מרים את המגזין הזה ומחזיק אותו ביד שלי, אני מתמודד עם עצמי ועם הפחדים והדעות הקדומות שלי", תאר וויהל את הרעיון מאחורי הגיליון המיוחד, "חלק מהסימפטומים הגדולים ביותר של HIV הם בידוד ודיכאון. העובדה שמשהו כזה נתפס כפרובוקציה רק מוכיחה שעדיין לא סיימנו לדון בנושא".

הרעיון פותח על ידי סוכנות הפרסום השוויצרית  סאצ'י אנד סאצ'י שראתה במגזין כלקוח האידיאלי להעברת המסר בצורה יצירתית זו. "באמצעות פרויקט ייחודי זה אנו רוצים ליצור תגובה מהירה על ידי הפיכת המדיה לשורש של הסטיגמה עצמה - על ידי הדפסת כל מילה, שורה, תמונה ודף במגזין עם דם של אנשים חיוביים לנגיף", אמר סמנכ"ל הקריאייטיב ג'ייסון רומייקו, "על ידי עצם החזקת הגיליון בידם, הקוראים שוברים מיד את הטאבו"

החזקת הגיליון אינה מהווה שום סיכון להדבקות בנגיף, אבל זה לא מנע מגורמים שונים להאשים את וויהל ואת המגזין בניסיון לרצוח אנשים.

צפו בסרטון שמסביר את מטרת המגזין: