מותג ההלבשה האינסטגרמי מליטא "סון דה פלור" (Son de Flor), המתמחה ביצירת שמלות פשתן קלאסיות וצנועות עם טעם של פעם, מצא עצמו הופך ויראלי במפתיע וחוטף לא מעט אש בגלל אחד הפוסטים האחרונים שלו בו נראה המוזיקאי וכוכב הרשת דייוויד רוס לאון מדגמן מספר עיצובים של המותג. 

את המותג הקימו שתי אחיות, ועל פי עמוד הבית של המותג הן מתמחות בעיצוב שמלות "על זמניות, אותן אמן של השתיים לבשה בילדותן". מבט קצרצר על עמוד האינסטגרם באמת לוקח אותנו כמה עשרות שנים אחורה בזמן, עם שמלות צנועות ורחבות במראה כפרי, חלקן נראות במראה שהיה אופייני במאה ה-19. 

לפני מספר ימים, שיתף המותג הליטאי פוסט של האמן המוזיקלי דייוויד רוס לאון, בוא הוא מציג מספר שמלות של המותג הליטאי. לדייוויד קהל עוקבים גדול ברשתות החברתיות, יותר מ-150 אלף באינסטגרם ויותר מחצי מיליון בטיקטוק. הוא גם חובב לא קטן של אופנת וינטג', ולרוב מפרסם סרטונים או תמונות שלו מדגמן בין היתר שמלות וחצאיות. אם תשאלו אותנו, מדובר בסרטון די חמוד: 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by David Ross Lawn (@davidrosslawn)

אנחנו לא זוכרים מתי גבר בשמלה הפך לדבר כל כך מפחיד, אבל לא לקח הרבה זמן עד שלמותג הליטאי הגיעו כמה גולשים קיצוניים שהתעקשו להפוך את הבחירות האופנתיות לאחת הסכנות הקיומיות הגדולות ביותר של האנושות. 

בת'אני מנדל, תלמידת חינוך ביתי שכתבה בעבר על אינדוקטרינציה של ילדים בבתי ספר, נחרדה מהסרטון. "אחת מחנויות השמלות האהובות עלי, שמייצרת שמלות פשתן צנועות, הציגה גבר שמדגמן את השמלות שלה", כתבה בטוויטר. "ירדו לה 1,000 עוקבים והתגובות זועמות. אני באמת לא מבינה למה הן ציפו, מי הן חושבות שהקהל שלהן?". מנדל כתבה לאחר מכן טור דעה על הנושא במגזין הימני "ספקטטור", שכותרתו הייתה "האם חנות השמלות האהובה עלי היא באד-לייט החדשה?", כשהיא כמובן מצביעה על מותג הבירה שחטף אש ברשתות לאחר שיצא בקמפיין עם כוכבת הרשת הטרנסג'נדרית דילן מולבני. 

נדמה שמנדל יצאה מגדרה כדי להפנות אש כלפי המותג הקטן והעצמאי, אבל למרות שרבים מהעוקבים שלה תמכו בה והדהדו את המסר שלה ברשתות החברתיות, הפוסט של "סון דה פלור" הפך במהרה לפוסט המצליח ביותר של המותג והסערה סביב הסרטון עוררה לא מעט עניין סביבו. הדבר אף גרם לויידה, אחת האחיות שהקימה את המותג, לפרסם סרטון בו היא מתייחסת למחלוקת שעורר הסרטון. 

"הרבה דברים קרו כאן בסון דה פלור, הייתה לנו סערה קטנה", היא נשמעת אומרת באנגלית. "אני רק רוצה להגיד לפני הכל שהמותג עוסק באופנה בת קיימא ואנחנו רק רוצות להראות לעולם את היופי של בד פשתן. שנית, תמיד היינו פתוחות וידידותיות לכל מי שרצה להיות חבר שלנו, לא משנה אם הוא מבוגר או צעיר, רזה או מלא, בהיר או כהה, זה לא משנה - אם אתה אוהב את סון דה פלור, אנחנו נשמח לשתף פעולה, להפיץ את היופי ולהפוך את העולם למקום יפה יותר. לא משנה איזה מאבק אנחנו מנהלות בחלק מהפוסטים - אנחנו בעד הכלה, יצירתיות, יופי וטוב לב". 

ויידה המשיכה והתייחסה ישירות לדייוויד וסיפרה לעוקבים שהן בקשר איתו כבר זמן מה. "הוא חבר וזאת לא הפעם הראשונה שאנחנו משתפות פוסטים שלו, לכן הופתענו שהפוסט הזה הכה כל כך חזק. אז, באמת, דייוויד אנחנו אוהבות אותך. אנחנו אוהבות את מה שאתה עושה, תמשיך לבטא את עצמך, תמשיך להיות קוויר". 

המעצבת פנתה אז לעוקבים וביקשה מכולם לסגל לעצמם בעתיד קצת יותר סובלנות. "בואו נהיה רחבי אופקים, ידידותיים וסבלניים אחד לשני", אמרה. "בואו נהפוך את המקום הזה למקום יפהפה. העולם מלא בהרבה בעיות, סון דה פלור לא צריך ולעולם לא יהיה מקום למלחמה, אלא מותג שבו כולנו יכולים להתאחד ושיש בו מקום ומרחב לכולם".

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Son de Flor (@sondeflor)