סברינה פראטר, אישה טרנסג'נדרית, הייתה מעלה במשך חודשים לטיקטוק סרטונים שלה רוקדת, בדיוק כמו מיליוני אנשים אחרים. בהתחלה היא לא משכה יותר מדי תשומת לב, אבל אחד הסרטונים שלה, בו היא רוקדת במטבח בית שנראה נטוש, הפך אותה לאושייה ויראלית ולא מסיבה טובה במיוחד. 

בתחילה הסרטון הפך למם, והגולשים הצמידו אליו משפטים כמו "כשאת האחרונה שעוזבת מסיבה", אבל די מהר הבדיחות האלה הפכו לאכזריות ואפלות הרבה יותר. משתמשי טיקטוק החלו לעבור על כל הסרטונים שלה, שרובם כבר חצו את מיליון הצפיות, תייגו אותם כ"מקריפים" וחיפשו בהם "ראיות" כדי לבסס קונספירציה חסרת בסיס לחלוטין - שסברינה פראטר היא רוצחת סדרתית.

@sabrinaprater625

donations cash tag $IMJUSTAPRETTYGIRL

♬ Meet Me At Our Spot - THE ANXIETY & WILLOW & Tyler Cole

אבל בטיקטוק כמו בטיקטוק, התיאוריה על פראטר התפשטה במהירות וגלשה אי שם מעבר לחומות הפלטפורמה, לקבוצות סגורות בפייסבוק ושרשורים ברדיט, בהם הקונספירטורים ניתחו כל סרטון שלה והאשימו אותה במעשים איומים. כך, מים שהופיעו על הרצפה הפכו ל"דם", ואנשים בתמונות שמריץ מסך מחשב הפכו ל"קורבנות" המסכנים של פראטר. חלק מהגולשים אפילו ניסו לבסס קשר בינה לאנשים נעדרים מהאזור בו היא מתגוררת. 

מה שהתחיל כבדיחה חסרת טעם על חשבונה של אישה טרנסית, הפך להיות קונספירציה פרועה שיצאה משליטה. חלק ממשתמשי טיקטוק החלו לשתף את כתובת המגורים של פראטר ברשת ורבים אחרים דיווחו למשטרה עליה כ"רוצחת סדרתית". "זה כמו לצפות בפרק של 'פשע אמיתי' - בילוש אינטרנטי, קונספירציות וטרנספוביה מתנגשים זה בזה בתאונה מחרידה", תיארה את המקרה ל"רולינג סטון" חוקרת תיאוריות הקונספירציה וחוקרת הטיקטוק אבי ריצ'רדס.  

@sabrinaprater625

 

♬ Live Your Life (feat. Rihanna) - T.I.

התיאוריה על פראטר התפשטה כל כך מהר, שהיא נאלצה להגן על עצמה ולהתחנן בפני הגולשים להפסיק. למרות שאין אף הוכחה שהיא אחראית למעשים שהם לא ריקודים ברשת, פראטר מצאה את עצמה אומרת לצופים בשידור חי "אני לא רוצחת סדרתית". פראטר הסבירה לצופים שהבית שלה, בו היא מצלמת את הסרטונים, נמצא תחת שיפוץ כללי ולכן הוא נראה נטוש, וסיפרה שהתמונות שמציג מסך המחשב שלה הן תמונות של הילדים שלה. "לא עשיתי שום דבר רע. נמאס לי להיפגע מהדבר הזה", אמרה בדמעות בסרטון  שהספיקה למחוק מאז פורסם. "אני בדיוק כמו כל בן אדם אחר. אני רוצה שיאהבו ויקבלו אותי כמו שאני, ואני לא".

נדמה שככל שהזמן עובר ההאשמות נגד פראטר הולכות ופוחתות, ולאחרונה אף החלו לצוץ סרטוני התנצלות של משתמשי טיקטוק המביעים חרטה כי נתנו יד להפצת תיאוריית הקונספירציה. פראטר עצמה אמנם לא נמנעת מלפרסם עוד סרטונים שלה רוקדת והיא אפילו חוגגת את החיים החדשים שלה ככוכבת רשת עם עשרות מיליוני צפיות, אבל הדרך המחרידה בה התייחסו אליה הגולשים מעידה על הדרך בה החברה ממהרת לתייג נשים טרנסג'נדריות כמסוכנות ומפחידות. 

"זה לגמרי נכנס להיסטוריה הארוכה של הדרך בה התקשורת מתארת אנשים טרנסג'נדרים", אמרה לחדשות NBC ברנן סוון, מנהלת תוכניות להט"ב בארגון MMfA. "כשאתה מציג אותם בתור "האחרים" ומצייר אותם כפושעים מרושעים, זה מחלחל לתרבות". 

@sabrinaprater625

 

♬ original sound - Sabrina Prater