אין תמונה
לייזה כ"סאלי בולס" האקסצנטרית
את הפנינה הקולנועית העל-זמנית "קברט" ביים אשף מחזות הזמר, בוב פוסי, בשנת 1972. זוהי אדפטציה קולנועית למחזמר שעשה הרבה רעש בברודווי בשנת 1966, עליו חתומים המוסיקאים המחוננים ג'ון קנדר ופרד אב ("שיקגו", "צ'ריטי המתוקה"). העלילה מבוססת על הספר "פרידה מברלין" מאת כריסטופר אישרווד, סופר בריטי שהתנכר למוצאו האריסטוקרטי כשגילה כי הוא נמשך לגברים, נטש את אנגליה ועבר לגור בברלין. אישרווד הוא גם מחבר הספר "סינגל מן", המספר על פרופסור אנגלי שאיבד את בן זוגו באמריקה של שנות השישים. גם הוא זכה לעיבוד קולנועי בעל אותו שם ממעצב האופנה המוביל (והגיי המוצהר), טום פורד, שזהו סרטו הראשון.

"קברט" הוא אינו מסוג מחזות הזמר בהם פורצים בשירה באמצע דיאלוג ללא התראה, הנאמברים המוסיקליים בסרט נשארים על במת מועדון קברט ברלינאי בשם "קיט-קט". סיפור העלילה מתרחש ברפובליקת ויימאר בשנת 1931, ימי הדקדנס ההוללים של ברלין קצת לפני עליית הנאצים לשלטון. אלילת הגייז המיתולוגית, לייזה מינלי, מגלמת את דמותה האקסצנטרית של סאלי בולס, זמרת אמריקנית בשנות השלושים לחייה, אשר מתפרנסת מלהרעיד את מיתרי קולה ולשקשק את הציצקעס והטוכעס במועדון ה"קיט-קט". תפקיד בלתי נשכח זה זיכה את מינלי באוסקר הראשון והיחיד שלה. כל הנאמברים שלה בסרט נחשבים לקאלט גייזי קלאסי ומבוצעים מאז ועד היום על ידי מיטב אומני הדראג ברחבי העולם. אגב, כבר בסרט עצמו תוכלו למצוא דראג קווינז.

אין תמונה
"Come to the Cabaret"

את הצלע הגברית של העלילה מאייש השחקן הבריטי הצנוני, מייקל יורק, אשר מגלם את דמותו של בריאן רוברטס, בריטי שעקר לגרמניה. בריאן שוכר חדר בביתה של סאלי, שם הוא מעביר שיעורי אנגלית לאריסטוקרטיה הגרמנית. מהר מאוד סאלי מנסה לפתות את בריאן וכושלת, היא מוודא אם הוא גיי, אך הוא טוען שלא והם פוצחים ברומן. כשברקע מתחילה עלייתם של הנאצים לשלטון, מפציע לתוך חייהם ברון נאה ומבוסס היטב, מקסמיליאן פון-הוינה. הוא כובש את שניהם והם מתחילים לבלות איתו הרבה. על פני השטח בריאן לא מפגין חיבה יתרה כלפי מקסמיליאן, אך כשסאלי מתודה בפניו כי היא מנהלת עמו רומן, בריאן מתריס לעברה "גם אני".

עלילת הסרט כולה מועברת תוך הקבלה אל בימת מועדון ה"קיט-קאט", שמתפקדת בתור הסאב-טקסט של הדרמה. במת הקברט משמשת מראה לאירועים שבעלילה, שמקצינה וחושפת את כל מה שמוסתר מתחת לפני השטח במציאות. סצנות המציאות מצולמות ברובן בתאורה חשוכה, שמשרה על הסרט אווירת פילם נואר, אך העיצוב האומנותי של סצנות הקברט מרטיט בצבעים הקוויריים שלו. בוב פוסי תזמר כל מה שזז על הבמה לדקויות הקטנות באופן מרהיב. כל נאמבר הוא חוויה תיאטרלית עמוקה ומשובחת, שכבר לא רואים היום במחזות זמר. חשוב לציין את תפקידו המופלא של ג'ואל גריי בתור "אדון הטקסים" של המועדון, אשר כיכב באותו תפקיד גם בגרסתו הבימתית, וזיכה אותו גם בפרס טוני וגם בפרס אוסקר.

אין תמונה
כרזת הסרט מ- 1972
בשנת 2006 הוכתר הסרט כחמישי ברשימת מחזות-הזמר הטובים של ארצות הברית, והוא נחשב לאחד מהחשובים ביותר. גם אם אתם ממש לא בעניין של מחזמר, עצם העובדה שהסרט עוסק בניצני גרמניה הנאצית והגיבור שלו בעל נטיות הומוסקסואליות, הופכת את "קברט" לסרט חובה לכל יהודי ובטח לכל יהודי גיי. לאורך השנים הסרט היווה פריצת דרך לגברים ונערים רבים שהיו מסוכסכים עם נטייתם המינית, ודרכו הבינו שהחיים יפים – החיים הם קברט.