שדרנית הרדיו יצאה נגד סימופלים - וחטפה: ביום שני האחרון עלה בעמוד האינסטגרם הרשמי של גלגלצ סרטון בכיכובה של אחינעם בר, שדרנית רצועת הערב של גלגלצ וחברה בישיבות הפלייליסט של התחנה. בסרטון, יוצאת בר נגד תופעת הסימפולים ומכנה את המוזיקאים של ימינו שמשתמשים בסימפולים "עצלנים". הסרטון גרר תגובות חריפות, שהצביעו על הבעייתיות שבהצהרה של בר - לאור העובדה שגלגלצ הוא גוף שממומן מכספי הציבור, ולכן אינו אמור לשמש גם כמבקר מוזיקה. 

"אתם יודעים מה מעצבן - זה מרגיש כאילו כל שיר שיצא השנה זה שיר שכבר שמענו", אמרה בר בסרטון המדובר. "כאילו הגענו לקץ המוזיקה, כמו שאמר רבי עומר אדם 'כל הלחנים יגמרו'". בסרטון, בר כינתה את מי שמשתמשים בסימפולים בימינו "עצלנים" ו"מעתיקנים", והסבירה: "ב-2022 כולם יענו עושים מחווה, ולכן מסמפלים קטע משיר שכבר היה להיט בעבר. סימפול בעברית זו דגימה - זה כמו לקחת חתיכה מעוגה ולשים אותה בעוגה חדשה. רק מה שהאמנים עכשיו עושים זה לקחת את כל העוגה ולדחוף לנו אותה לפרצוף". לסיכום אמרה בר: "2023, תביאי ממשלה יציבה ולחנים מקוריים". 

כאמור, מאחר ובר מועסקת בגלגלצ -  גוף שידור שממומן באמצעות כספי הציבור, ולא גוף מבקר - ההצהרה שלה גרמה להרמות גבה רבות. רבים תהו: האם דבריה מסמלים שינוי במדיניות של התחנה? האם מעתה והלאה זמרים ישראלים צריכים לדאוג מכך ששירים שלהם, שבהם נעשה שימוש בסימפולים, לא יעברו את ישיבות הפלייליסט של התחנה?

View this post on Instagram

A post shared by glglz גלגלצ (@glglz)

בעמוד האינסטגרם של גלגלצ מגיבים רבים יצאו נגד הסרטון. גולשת אחת כתבה, "למה מי את? במה תרמת השנה לזמר העברי?". גולשת אחרת גם היא לא נשארה אדישה, והביעה את דעתה: "כולם עובדים קשה על המוסיקה שלהם. גם מי שמסמפל. לא הבנתי מה הזלזול הזה, למה את עושה מוסיקה יותר טובה? ישבת פעם לכתוב שיר? להלחין? לערוך? לעבד? להפיק? אנשים נותנים את הנשמה שלהם, והם זמרים ואמנים גדולים".

כתב המוזיקה מתן שרון הגיב גם הוא על הפוסט. "רעיון חמוד, אבל הוא מתעלם מהעובדה שכל מוזיקה, גם אותם "לחנים מקוריים", הם בעצם חיקויים. הרוקנרול גנב מהבלוז, הדיסקו מהסול, הרולינג סטונז מכל מי ששחור. זה לא מה מסומפל, ולא העובדה שמסומפל - זה איך שמסומפל. אגב, קצת אירוני שאחת הדוגמאות שהבאת היא Can’t touch this של אמ סי האמר - שיר מסומפל בעצמו". 

הביקורת על הסרטון של בר נשמעת גם ממקומות אחרים. ולא רק ממחלקת התגובות בפוסט של גלגלצ. "ממתי גלגלצ נהיו גוף שמבקר מוזיקה? זה אבסורד", מתלוננים גורמים בתעשייה בפני mako. "היא יוצאת נגד שירים שהתחנה בחרה לשדר בפלייליסט. זה גוף ציבורי שממומן מכספי ציבור ואמור לשדר מוזיקה, לא להעביר ביקורת על שירים ואמנים. אמנים יחשבו פעמיים לפני שישלחו את השיר הבא שלהם". 

מגלגלצ נמסר בתגובה: "לקראת המצעד הבינלאומי השנתי של גלגלצ, שנערך השנה בשיתוף טיקטוק, גלגלצ מפיקה סדרת סרטונים המסכמים את התופעות המוזיקליות של השנה בעולם. הסרטונים מוגשים בצורה הומוריסטית, ואנו סבורים שאי אפשר לטעות בטון ובכוונה שלהם. כל ניסיון לגזור מהם תאוריות מרחיקות לכת הינו חסר בסיס. הכרותם של משתתפי הפלייליסט עם הנעשה בעולם המוזיקה היא חובה ולא זכות ואנו גאים בידיעותיהם ובבקיאותם. למען הסר ספק, כל שיר שמגיע לישיבה נבחן על ידי הצוות המקצועי בפרמטרים מקצועיים בלבד".