סיפורים איומים על חווית לידה גרועה מסתובבים בינינו כל הזמן. בהרבה מקרים, הלידה היא פחות הרגע האינטימי והטהור והמדהים הזה, ויותר הפרשות, דימומים, פולשנות והרבה יותר מדי אנשים שרואים אותך ערומה.

אבל אם חשבת שאצלך היה גרוע, מעניין מה תחשבי על הסיפורים הבאים. באתר באזפיד החליטו לגרום לנו להרגיש טוב עם הלידות שלנו, ופרסמו עובדות על לידות עבר, שאמורות לגרום לנו להתכווץ בכסא. האנקדוטות האלה לקוחות מספר בשם Get Me Out: A History of Childbirth from the Garden of Eden to the Sperm Bank, שסוקר את ההיסטוריה של הלידות מהעבר הרחוק ועד ימינו, והן, איך נגיד את זה בעדינות – בהחלט גרמו לנו לשמוח על שילדנו בבית חולים אי שם בישראל.

1. נשים בהריון – והמיילדות שלהן – נהגו לשתות בירה במהלך הלידה. זה היה מנהג כל כך נפוץ, שהוא גם זכה לשם משלו: groaning beer.

2. והיו גם עוגות! ההריוניות, בעודן כורעות ללדת, היו אמורות להגיש עוגה למי שביקר אצלן במהלך הלידה. שם המנהג היה כמובן groaning cake, ובאופן כללי הנשים שילדו, יש לקוות שעם עזרה כלשהי, היו אמורות לארח ולטפל, ולא להיות מטופלות בעצמן.

3. בשנת 1591, אישה הועלתה על המוקד משום שנטלה משככי כאבים בלידה. זה היה משכך צמחי, ולמרות שהתאומים שלה שרדו את הלידה, היא נענשה.

5. ספר ההריון הראשון נכתב על ידי גבר שמעולם לא ראה או למד על לידה. הוא הפך ללהיט בשנת 1513, ונכתב על ידי ד"ר יוצאריוס גוסלין, שהיה סטטיסטיקאי בכלל. מיותר לציין שהעצות שלו לא היו הכי מוצלחות. כמו, למשל, לדחוף עשבים ושלל ג'יפות לוואגינה במקרה של מות עובר ברחם, כדי להוציא אותו החוצה. הספר הזה השפיע על נשים במשך 200 שנה. 

_OBJ

6. לפני שהומצא ליין בגדי ההריון הראשון, אי שם בתחילת המאה ה-20, נשים לבשו מחוכים גם בתקופת ההריון. למרות שבאותה תקופה האמינו גם שהמחוכים מוחצים איברים חיוניים וגם חונקים תינוקות.

7. במחלקות לידה במאה ה-17 בצרפת, היה נפוץ שבין 3 ל-5 נשים חולקות מיטה במהלך הלידה. לא רק שזה היה לא הגייני ואף מבלבל מאוד, שלא לדבר על גולת הכותרת – אם אישה מתה במהלך הלידה, השאר היו צריכות לחכות עד שיבואו לקחת את הגופה שלה משם.

8. הרבה מיילדות הועלו על המוקד בתור מכשפות: מיילדות שסייעו בלידות שלא הלכו כל כך טוב היו פגיעות במיוחד, הרבה בגלל שגברים ניסו לבסס את השליטה שלהם גם בתחום המיילדותי.

_OBJ

9. ספר משנת 1835, שכתב רופא בשם וויליאם אדמונדס הורנר, המליץ לנשים להרגיע את הוואגינה אחרי הלידה בעזרת תערובות של חלב ולחם, במידה שיש נפיחות באיזור, או עלוקות – אם המצב שם למטה ממש בלתי נסבל.

10. המלכה ויקטוריה היא זו שהפכה את משככי הכאבים בלידה לפופולאריים. לפני אמצע המאה ה-19, האמינו שמי שלא יכולה לשאת את כאבי הלידה, לא תוכל גם לשאת את קשיי האמהות. אבל למלכה ויקטוריה כאב מדי, והיא ביקשה אתר להרחה בזמן שהייתה בלידה ב-1853. אז החלה תופעה עולמית של לקבל מעט עזרה בלידה.

11. עד לשלהי המאה ה-19, בוצעו ניתוחים קיסריים רק על נשים רגע לפני שעמדו למות במהלך הלידה. המיילדות נהגו לעשות זאת רק על נשים שלא הגיבו, היו קרות ובלי דופק, חיוורות, ואם הנשימה שלהן לא הותירה הבל על המראה.

>> המשפטים הכי מצחיקים מחדר הלידה