כאילו שלידה אינה עסק דרמטי ומותח בפני עצמו, אם אוסטרלית עברה באותו יום ממש שני אירועים משני חיים: כשעתיים לפני לידת בתה הקטנה גילו הרופאים בתוך חלל בטנה גידול גדול וממאיר. עם הגילוי המטלטל הזה ילדה את התינוקת ג׳אי ויצאה, במקביל, לעבר הלא נודע. כעת מתפרסם סיפורה, ולצדו קמפיין גיוס כספים המוני למימון הטיפולים והתקופה המורכבת שבדרך.

קים מקונל מפרת׳ בת 31 בסך הכל, צעירה ובריאה, אך לאורך כל ההריון השני שלה חוותה סימפטומים מדאיגים. היא לא הצליחה להשיג תור לקולונוסקופיה לפני הלידה, מחשש שהפרוצדורה תייצר לידה מוקדמת. רק שעתיים לפני הלידה הצליחו הרופאים לבצע את הבדיקה, והתוצאה היתה מיידית ומרסקת: סרטן בדרגה 4. "הרופא הודיע לי שיש לי גידול באורך 11 ס"מ שעומד לבקוע את המעי שלי", מספרת עכשיו קים. "בשלב הראשון המנתחים עוד קיוו שמדובר בגידול מקומי בדרגה 2, אבל אז, אחרי סריקה נוספת, התגלה כי הוא כבר התפשט לכבד. ניתחו אותי למחרת הלידה והורידו לי חלק מהמעי וחתיכה מהכבד".

למרות שכל זה נשמע נורא, קים הצליחה להשאר חיובית וחוויית הלידה חיזקה אותה בדרכה החדשה. היא מקבלת טיפול כימותרפי אינטנסיבי ואוכלת תזונה טבעית ואורגנית. "אני משלבת טיפולים טבעיים עם כימותרפיה", היא מסבירה. "אני אוכלת אוכל טבעי ומיצים, משתמשת בשמנים שונים ומקבלת גם טיפולים רגשיים תומכים. אני רוצה להיות מטופלת בכל החזיתות. כשאומריים לך שיש לך סרטן בדרגה 4 את מיד חושבת שאת עומדת למות. זה מאוד מתקיף, ובריאות הנפש יכולה להדרדר במהירות. צריך להוציא את המחשבה מהמסלול הזה של הדרך לעבר המוות".

קים מקונל (צילום:  Photo by Flash90)
קים ובתה הגדולה. יש בשביל מה להלחם | צילום: Photo by Flash90

קים רוצה להעלות מודעות לסרטן, על הדרך. "סרטן המעי נחשב לסרטן של זקנים, כזה שמתפתח במשך עשור. אבל במקרה שלי אין לרופאים ספק שההורמונים של ההריון החישו את התהליך", היא מסבירה. "אצל צעירים הוא יכול להתפתח במשך שלוש שנים בלבד. אני רוצה שנשים ישימו לב למה שקורה בגוף שלהן בזמן ההריון. אם הן מרגישות שמשהו לא בסדר, חשוב ללכת לבדוק. אנחנו בדרך כלל אנשים מאוד פרטיים והחשיפה של הסיפור שלנו קשה לי, אבל אנחנו מנסים להיות חיוביים. שאבנו המון כוחות מאנשים שהיו במצב שלנו ואנחנו מקווים לעשות את אותו השירות לאחרים".

>> נכדה של סוזן סרנדון נפל מזרועותיה של הנני, אז למה הרשת כועסת על האמא?