אין תמונה
מאוהבת בקטנצ'יק. גאלה קוגן ל"רמי לי"
גאלה קוגן, שחקנית עסוקה אך דומה שלנצח היא "רותי מהדיוטי" (ובחודשים האחרונים גם הפרזנטורית של רמי-לי), ילדה לפני קצת פחות מחודשיים את בנה הבכור. בין החתלה להנקה היא התפנתה לענות על השאלון שלנו, וסיפרה לנו הכל על ההריון והלידה שלה.

איך עבר עלייך ההריון? "למרות שלא ממש ידעתי למה לצפות, וכמובן שמעתי הרבה סיפורים מלחיצים על הריונות זוועתיים ולידות קשות, ההריון עבר לי ממש הכיף, ברוך השם. הרגשתי הכי שלמה אי פעם, ואני באמת מאחלת לכל אחת הריון כמו שלי".

מגלה כמה עלית? "עליתי בדיוק כמה שהייתי צריכה. רופא הנשים שלי אישר לי שהכל בסדר, ואני, בפעם הראשונה בחיים, שחררתי לחלוטין את המקום הזה של התייחסות למשקל שלי. פינקתי את עצמי בחשקים שהיו לי, עשיתי קצת פעילות גופנית והייתי מחוברת וקשובה לגוף שלי, המספרים לא חשובים לי".

מה היה לך הכי קשה בהריון? "הגלים ההורמונליים. אני גם ככה רגישה, בוכה מכל פיפס וצוחקת כמו היפופוטם באותה שנייה, ובהריון זה כמובן היה קיצוני יותר – אבל גם מזה נהניתי. גם הציפייה המתוחה הזו ללידה בסוף ההריון הטריפה אותי, לא הייתה לי סבלנות".

מה הכי אהבת בהריון? "את תחושת השלמות והמלאות הפנימית, זו הייתה מתנה ענקית בשבילי. וחוץ מזה, החזה שלי סוף סוף גדל!".

מה הייתה תופעת הלוואי הכי מעצבנת? "פיפי. הייתי חייבת להיות כל הזמן ליד שירותים, עד לרמה שזה ממש הגביל אותי ביומיום".

אין תמונה
הרגשתי הכי שלמה אי פעם, ואני באמת מאחלת לכל אחת הריון כמו שלי"
אין תמונה
"הלוואי ואהיה סופר-אמא כמו אמא שלי". גאלה ל"רמי לי"
איך הייתה הלידה?
"לא פשוטה, אבל מאתגרת ומעצימה. חשוב להגיע כמה שיותר רגועים, עם המון תפילות ואופטימיות, אבל גם לדעת שכמה שמתכוננים – אי אפשר באמת להיות מוכנים לדבר כזה עד שמגיעים אליו".

איך את חוזרת לעצמך? "אני רק חודש וחצי אחרי לידה, ויש לדברים את הזמן שלהם. אני כן מרגישה שאני חוזרת לעצמי לאט לאט, כרגע אני בעיקר מניקה, מניקה ומניקה, אבל גם יוצאת להליכות מדי פעם ומתכננת לחזור בהדרגה לפעילות גופנית מלאה ורגילה. זה לא פשוט, הגוף והנפש עוברים כל כך הרבה בזמן כל כך קצר, ואנחנו חייבות להיות סובלניות לעצמנו ולשינויים האלה, ולאהוב את עצמנו הכי הרבה דווקא בתקופה הזו, שאנחנו כביכול לא נראות במיטבנו".

למה את הכי מחכה בהורות? "שיתחיל לדבר כבר, אני ממש מתה לדעת מה יש לו לספר לי. כרגע כל פיפס קטן שלו מרגש אותי בטירוף, אני מאוהבת בו לחלוטין".

אין תמונה
כמה עליתי? המספרים לא חשובים לי. טוב, כשאת נראית ככה
מה הכי השתנה אצלך בהריון? "ההערצה לנשים. כל התהליך הזה הוא כל כך טבעי, ומצד שני כל כך לא מובן מאליו, קסום, מלכותי ועצום, וזה גרם לי להעריץ את הכוח הנשי והיכולות שלנו".

איזו אמא את חושבת שתהיי? "לא ממש חשבתי על זה, כי כמה שלא ניסיתי, לא הצלחתי לדמיין את עצמי אחרי הלידה. אני משתדלת כל יום להיות האמא הכי נכונה עבור הילד שלי, ועושה כמיטב יכולתי".

מה היית לוקחת מהאמהות של אמא שלך? "את המקום האוהב בלי תנאי ומעניק עד אינסוף, שרק התחזק מאז שהפכתי לאמא בעצמי. היא עוזרת לי המון מאז הלידה, וכל מה שאני יכולה לעשות זה להביט בה בהערצה, על כל הסבלנות, החוכמה והנשיות שלה, ולקוות שאדע להיות סופר-אמא כמוה".

כמה ילדים את רוצה? "כמה שיהיו זו ברכה. הכל עוד טרי לי מדי, אז קשה לי להגיד מספר, אבל ברור שאני רוצה עוד כמה".

גאלה קוגן אחרי לידה (צילום: ברק פכטר)
"חוזרת לעצמי לאט לאט" | צילום: ברק פכטר
מה הטיפ המנצח שלך להריוניות? "להשתדל ליהנות מכל רגע, לדבר לעובר ואפילו לכתוב לו מכתבים שיקרא כשיהיה גדול וכמובן: לשתות המון מים...". 

>> איך מורן אייזנשטיין ירדה כל כך מהר במשקל?
>> חוה מונד: הייתה לי לידה סיוט
>> גילי סער: "אני לא רוצה שההריון הזה ייגמר"
>> נירית בקשי: "אחותי, גיסתי ואני היינו בהריון יחד"
>> רננה רז: "לא מתגעגעת להריון בכלל"

הריון יפה לך: הצטרפי לעמוד הפייסבוק של תשעה חודשים